Kuri moteris dažnai vairuoja automobilį, galima pasakyti vos tik pažvelgus į jos avalynę: užkulniai prasitrynę, pajuodę. Nepadeda nei dažnas automobilio kilimėlių valymas, nei ideali batų priežiūra. Belieka išradingumas.
Labiau gaila kilimo
Nuolat avint juodos spalvos avalynę, batų užkulnių nusitrynimo ir pajuodavimo galima nė nesureikšminti. Galbūt todėl vyrams ši problema atrodo tiesiogiai proporcinga rūpinimuisi automobilio salono švara.
„Būtų gerai kilimėlį bent kartą išplauti. Nuo tinginystės recepto nėra“, – į moterų daržą taiko kaunietis Arnoldas.
„Automobilį reikia tvarkyti! Kilimėlius išpurtai bent kartą per savaitę, bent kartą ar du per mėnesį išsiurbi dulkes, priklausomai nuo oro sąlygų“, – jam pritarė vairuotojas Vidas. Batų užkulnius jis teigė nuplaunantis vandeniu ir muilu, po to ištepa batų tepalu.
„Ar ne didesnė bėda, kad kilimėliuose ir stacionariame automobilio salono kilime nuo kulnų lieka skylė? Pakeisti automobilio salono dugno dangą kainuoja brangiau, nei nusipirkti naujus batus“, – mano kaunietis Paulius.
Ant bato – kojinė
Vairuojančios moterys, avinčios įvairių spalvų apavą, puikiai žino, kad kova su juoduliais ant batų – misija neįmanoma. Belieka galvoti, kaip padaryti, kad jų ten apskritai neatsirastų. Mėginimai spausti sankabos, akceleratoriaus ar stabdžio pedalą taip, kad užkulnis nepasiektų kilimėlio, neįmanoma, rizikuojama saugiu vairavimu.
„Man žinomos išeitys: turėti kokius kaliošiukus, su kuriais vairuoji, o išlipdama juos nusimeti ir apsiauni dailius batelius. Dar esu mačiusi internete parduodamus “sargius„, kurie užmaunami ant užpakalinės bato dalies. Vis dėlto pirmas variantas man atrodo paprastesnis“, – svarstė įvairių spalvų avalynę nešiojanti Violeta. Be to, ji nuolat naudoja batų priežiūros priemones, atnaujinančias spalvą.
„Jau išmečiau galybę gerų batų sugadintais kulnais ir svarstau, kad reikėtų įsigyti apsaugus“, – svarstė vairuotoja Rima. Kasdien persiauti automobilyje avalynę jei atrodo didelis vargas.
Prie vairo kasdien sėdinčiai Rūtai gaila išmesti apgadintus batus, tad toliau juos avi. „Man batai ne tiek pajuoduoja, kiek nusitrina, nusibrozdina, nors ir stengiuosi koją laikyti taip, kad batams kuo mažiau kenktų. Ko gero, vairavimo kokybė dėl to nukenčia“, – neslėpė moteris.
Kol kitos moterys dejuoja dėl neestetiškos avalynės, Henrieta išrėžia savo receptą: „Pavasarį ir vasarą labai gaila šviesių batų ir basučių, tad bent ant dešinės kojos tiesiog ant bato užsimaunu medvilninę kojinę. Tai mano išrastas sprendimas. Tik reikia nepamiršti išlipant iš automobilio kojinę nusimauti.“
Idėjų, kuo galima pridengti batus, sklando ir daugiau. Antai kelis kartus galima panaudoti specialius polietileninius antbačius, kokius kartais tenka užsimauti ant batų įvairiose įstaigose, siekiant, kad patalpų grindys liktų švarios.
Užsienyje galima pamatyti antbačių, kurie gali būti naudojami ir vairuojant, tačiau pagrindinė jų užduotis saugoti avalynę nuo purvo, lietaus vandens, jei netikėtai pasikeitė oro sąlygos, o avalynė tam nepritaikyta. Internete galima rasti ir netikėtų batų apsaugos sprendimų. Pavyzdžiui, ant batų galima užtraukti populiarią kontracepcijos priemonę – prezervatyvus. Jie itin gerai priglunda ir išsaugo bato formą. Belieka įsitikinti, ar minant automobilio pedalus jie nesuplyšta.
Jokie tepalai nepadeda
Be liaudies siūlomų receptų, atrodytų, turėtų būti ir profesionalų problemos sprendimo būdų. Kaunietis avalynės dizaineris Boleslovas Kazakevičius pripažįsta, kad vairuojant batai apgadinami nepriklausomai nuo to, ar automobilyje automatinė, ar mechaninė pavarų dėžė.
Avint vien juodą avalynę, išeitį rasti lengviau. „Užmaskuoji juodu tepalu, ir viskas. Panaikinti spalvotos avalynės įbrėžimų beveik neįmanoma“, – juokėsi batsiuvys.
Pasak jo, daugiau kenčia moteriška avalynė, ypač su aukštesne pakulne. Jei automobilis prižiūrimas, dažnai valomas, ant kilimėlio nėra prisikaupę smėlio, žvyro, batai kenčia mažiau. Priešingu atveju, tai – tarsi ekskavatorius batams, minant pedalus užkulnis remiasi į kilimėlį. Net ir vyriškos avalynės kamputis ilgainiui būna pažymėtas", – dėstė batsiuvys.
B.Kazakevičiaus nuomone, ant batų mauti papildomas apsaugos priemones nėra labai patogu. „Visi skubame, lekiame. Neabejotinai išlipę iš automobilio su antkulniais tarsi su pentinais išbėgtume į gatvę“, – nepatogias situacijas įsivaizdavo pašnekovas.
Jo įsitikinimu, jei jau netingima naudoti kokias nors apsaugos priemones, ne ką daugiau pastangų reikėtų persiauti batus į tokius, kurie patogūs ir negaila juos trinti į kilimėlį. Kai kurios moterys automobilyje persiauna ne vien tam, kad išsaugotų avalynę nepažeistą, bet ir todėl, kad vairuoti avint aukštakulniais yra nepatogu ir netgi nesaugu.
Lopas iš kitos odos
B.Kazakevičiaus žiniomis, nėra tokių batų priežiūros priemonių, kuriomis padengus batą jis visiškai būtų atsparus trinčiai ir nešvarumams. „Juk ne ore laikome koją, o gana stipriai spaudžiame pedalus, atramos taškas – ant batų užkulnio“, – paaiškino batsiuvys. Tai nutinka net ir kruopščiai prižiūrimame automobilyje, pakanka kelių žvyro akmenukų.
„Prieš siūdamas batus dažnai moterims pasiūlau užkulnį iš kitos, patvaresnės medžiagos nei likęs batas, nes taip praktiškiau. Pavyzdžiui, galima įdėti nedidelį lakuotos odos fragmentą. Klientės iš pradžių dvejoja dėl estetikos, bet praktiškumu patenkintos“, – pasakojo vyras.
Batsiuvio teigimu, lakuoti batai atsparesni. „Lakas – tai poliesterio sluoksnis ant odos. Jis gana storas ir yra atsparesnis nei įprasta natūrali oda“, – pridūrė avalynės specialistas.
Vis dėlto avint gamykloje pagamintus batus, galimybės ant užkulnio užsiūti atsparesnės medžiagos lopinėlį nėra. „Žinoma, galima pasigaminti kokius nors apsaugus, tai dirva improvizacijai“, – vieną sprendimų siūlo specialistas.
Moterų automobiliai apleisti
Galbūt automobilių priemonių gamintojai turi malonių staigmenų vairuojančiųjų avalynei? Pasirodo, nėra jokių stebuklingų kilimėlių, kuriuos naudojant avalynė nesigadintų.
Bendrovės „Auto švaruolis“ gamybos meistras Arūnas Ūkelis pastebi, kad moterys vairuotojos, kurios rūpinasi švara automobilyje, vis dėlto vairuodamos avalynę persiauna. Tai, pasak pašnekovo, lengviausia išeitis.
„Batas dyla mechaniškai, purvas turi mažiau įtakos. Kitaip tariant, ar švarus kilimėlis, ar ne, avalynė vis tiek dyla“, – dėstė A.Ūkelis. Jo nuomone, kuo minkštesnis kilimėlis, tuo avalynei geriau.
Kai kurie vairuotojai tekstilinius kilimėlius ne tik nuolat išsiurbia nuo dulkių, bet ir bent kartą ar du per mėnesį valo chemiškai. Neretai jie turi du kilimėlių komplektus: vienus palieka valyti, kitus – naudoja. Yra vairuotojų, kurie atvyksta valyti salono bemaž kas antrą dieną.
A.Ūkelis užsiminė, kad preciziška automobilio salono švara rūpinasi vairuotojai vyrai. „Moterų automobiliai kur kas nešvaresni. Matyt, jos skiria dėmesį kitiems dalykams“, – svarstė pašnekovas.
Avalynė, su kuria vairuoti nesaugu:
Batai su platformomis.
Aukštakulniai.
Šlepetės.
Batai, pernelyg apspaudžiantys kulkšnį.
Patartina avėti vairuojant:
Batus, kurių padas iki 2,5 cm storio.
Batus, kurie gerai sukimba su paviršiumi, neslysta nuo pedalų.
Avalynė, kuri nevaržo judesių ir nekelia diskomforto.
Naujausi komentarai