Markė ir modelis – nuo ko pradėti?
Bene didžiausią galvosūkį pradėjus žvalgytis naujos transporto priemonės kelia markės ir modelio pasirinkimas. Žvalgantis naudotų variantų ši užduotis yra kur kas paprastesnė, nes užsukę į populiariausius skelbimų portalus išsyk galite apžiūrėti visus ten esančius variantus. Su naujais automobiliais situacija kiek kitokia – gali tekti apsilankyti ne viename gamintojo atstovybės puslapyje ar net atlikti išsamią paiešką lyginant visus automobilių kriterijus. Jei nežinote nuo ko pradėti, pasirinkti markę gali padėti tiesiog patogumo klausimas. Kadangi naujų automobilių aptarnavimas reguliariai atliekamas tik sertifikuotose atstovybėse, atsidarę žemėlapį pasižvalgykite, kurios jų yra arčiausiai jūsų namų – pirmiausia ir pasižvalgykite variantų būtent ten. Tikriausiai esate ne kartą girdėję mitų apie tai, kad neva amerikietiškų mašinų detalių Lietuvoje ypač sunku nusipirkti ar kad japonišką automobilį teks remonto dirbtuvėse palikti ilgiau nei vokišką, tačiau tai jau seniai praeitis, todėl drąsiai rinkitės jums labiausiai patinkantį variantą. Dėl markės pasirinkimo apsispręsti gali padėti ir įvairūs interneto forumai, kuriuose vairuotojai dalinasi savo patirtimi ir aptaria didžiausius gamintojų privalumus ir trūkumus.
Na, o rinkdamiesi konkretų gamintojo modelį, dėmesį nukreipkite jau į savo poreikius. Jei ieškote mažo ir ekonomiško automobilio, kuriuo galėtumėte keliauti mieste, jums neabejotinai pakaks hečbeko. O štai ketinantiems savaitgaliais pabėgti iš miesto ir laiką leisti gamtos apsuptyje ar nuošalesnėje sodyboje, tikrai derėtų pasižvalgyti visureigio. Vis dėlto, jei nesate tikri dėl šių kriterijų ar sunku juos įvertinti objektyviai, šiuo klausimu visada padės patyrę automobilių centrų konsultantai.
„GF Banko“ archyvo nuor.
Kuro tipas – ką rinktis šiandien?
Šiandien automobilio kuro tipo klausimas aktualesnis nei bet kada anksčiau. Ir nors nemaža dalis pirkėjų vis dar laikosi tradicinių benzinu ar dyzelinu varomų variantų, daugelis pirmenybę jau kurį laiką teikia hibridams bei elektriniams automobiliams. Įsigydami naują transporto priemonę turėtumėte iš anksto susiformuoti ateities perspektyvą – štai, pavyzdžiui, dyzeliniams automobiliams beveik visoje Europoje jau šiandien taikomi įvairūs apribojimai, jie neįleidžiami arba brangiai apmokestinami įvažiuojant į miestų centrus bei senamiesčius. Maža to, Europos Parlamentas nusprendė pritarti Europos Komisijos pasiūlymui iki 2035 metų Europos Sąjungoje visiškai sustabdyti prekybą naujomis anglies dvideginį išmetančiomis, t. y. benzininėmis ir dyzelinėmis transporto priemonėmis, todėl tikėtina, kad pastarųjų pardavimai laikui bėgant tik kris. Įsigydami tokiu kuru varomą automobilį turėtumėte gerai apsvarstyti, ar nekils rizika sunkiai jį parduoti tuomet, kai imsite žvalgytis naujo varianto. Savo ruožtu hibridiniai automobiliai, ypač japoniški, jau yra užsitarnavę gerą vardą, todėl yra vienas dažniausių pasirinkimų tarp besižvalgančiųjų naujų mašinų.
Hibridiniai automobiliai, ypač japoniški, jau yra užsitarnavę gerą vardą, todėl yra vienas dažniausių pasirinkimų tarp besižvalgančiųjų naujų mašinų.
Bene sumaniausia šiuo metu būtų ieškoti elektromobilio – tiek miestuose, tiek pagrindiniuose šalies keliuose jau neblogai išvystyta pakrovimo stotelių infrastruktūra, o sąlygos vairuoti tokią transporto priemonę laikui bėgant tik gerės. Savaime suprantama, pirkėjus nuo tokio žingsnio dar gana dažnai sulaiko neturėjimas kur įrengti privačios įkrovimo stotelės namuose ir elektromobilio kaina. Įsigyti tokią mašiną galite nuo maždaug 30 000 eurų, todėl išsyk verta pagalvoti apie autolizingo paslaugą, kuri, kruopščiai įvertinus savo finansines galimybes ir skolinantis atsakingai, suteiks galimybę važiuoti nepaliekant taršaus pėdsako planetoje.
Automobilio interjeras ir funkcijos
Dar vienas svarbus aspektas renkantis visiškai naują transporto priemonę yra ir jos interjeras. Ne paslaptis, kad šiuolaikiniai automobiliai kuriami taip, kad atrodytų kuo futuristiškiau, o kiekviena funkcija kurtų vairuotojo ir jo keleivių patogumą. Vis dėlto, rinkdamiesi transporto priemonę turėtumėte atminti, kad ją renkatės ne vieneriems ar dvejiems metams, todėl įsėdę išsyk turėtumėte pabandyti pareguliuoti oro kondicionavimo sistemos darbą, išbandyti autopiloto funkcijos patogumą, nustatyti garso sistemos veikimą bei išbandyti kitas subtilybes. Pabandykite įsivaizduoti, kaip visa tai atliekate vairuodami ir ar neišblaškys dėmesio nepatogių mygtukų spaudimas ar sudėtingas laisvų rankų sistemos pajungimas. Be viso to, interjeras turėtų ne tik traukti akį savo išvaizda, bet ir būti išsyk patogus – suimkite vairą, pareguliuokite sėdynes, galvos atlošus – tam, kad pirktumėte automobilį, turite nejausti nė menkiausio diskomforto.
Naujausi komentarai