- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Norintieji laikyti A kategorijos egzaminą VĮ "Regitra" piktinasi, kad praktinių žinių patikrinimo tenka laukti beveik pusantro mėnesio, o kartais ir daugiau. "Regitros" atstovai tikina, kad planuojant laiką egzamino laukimas neužtruks, o pagalius į ratus sau kiša ir patys egzaminuojamieji.
Tenka palaukti
Apie eiles norint ką nors gauti buvo kalbama beveik prieš 30-metį. Deficito laikais reikėdavo iš anksto žinoti, kur kokių gėrybių galima gauti ir iš anksto užsiimti eilę, dienraščio skaitytojų teigimu, panašūs laikai yra ir dabar VĮ "Regitra".
Skaitytojas Narimantas pasakoja, kad norėdamas išlaikyti praktikos egzaminą A kategorijos vairuotojo pažymėjimui įmonės Kauno filiale turi laukti liepos galo.
Taigi, jeigu egzaminą pavyks išlaikyti iš pirmo karto, vairuoti norimos kategorijos transporto priemonę skaitytojas galės tik rugpjūčio mėnesį.
Nusprendėme atlikti eksperimentą ir užsiregistruoti A kategorijos egzaminui VĮ "Regitra" Kauno filiale – iš tiesų, norint laikyti A kategorijos praktikos egzaminą, nepriklausomai nuo to, ar į jį atvykstama sava transporto priemone, ar ji nuomojama iš egzaminuojančios įstaigos, eilėje teks palaukti daugiau kaip mėnesį.
Tiesa, daug liūdniau tiems, kurie šios kategorijos vairuotojo praktikos egzaminą nori laikyti Vilniuje. Ten greičiausiai tai pavyktų padaryti rugpjūčio pabaigoje, t.y. po kiek daugiau nei dviejų mėnesių. Nemenkos eilės norinčiųjų laikyti egzaminus ir kituose "Regitros" filialuose. Greičiausiai egzaminą pavyktų išsilaikyti Utenos filiale.
Teisybės dėlei reikėtų pripažinti, kad gaudant vietas – laiką leidžiant prie kompiuterio ekrano vis atnaujinant egzaminų tvarkaraščio puslapį, galima sumedžioti laisvą vietą laikyti praktikos egzaminą ir po kelių dienų, tačiau tikrai reikės paplušėti.
Situacija kontroliuojama
Skaičiuojant realiais mokymosi terminais, mėnesio ar pusantro terminas nėra gąsdinantis, nes registruotis praktikos egzaminui galima vos tik išlaikius teorijos. Panašaus termino kaip tik ir prireiks tam, kad vairavimo mokykloje pasirengtumėte praktinių įgūdžių patikrinimo egzaminui.
VĮ "Regitra" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas tvirtina, kad situacija nuolat stebima bei kontroliuojama ir tokių nesklandumų, kokių buvo prieš kelerius metus, kai fiksuotas itin didelis norinčiųjų laikyti A kateogrijos egzaminą skaičius, tikrai nėra.
"Patys egzaminuojamieji vieni kitiems kaišo pagalius į ratus. Pavyzdžiui, gegužės mėnesį laikyti A kategorijos egzaminą registravosi daugiau kaip tūkstantis asmenų, tačiau daugiau kaip 100 iš jų neatvyko į egzaminą numatytu laiku. Tad tokie žmonės užiima laiką, kurio neišnaudoja. Tokiu atveju jis lieka laisvas, o eilės tik didėja", – pasakojo institucijos atstovas.
Jis teigė, kad apskritai vasara yra įtemptas laikotarpis, nes net ir dauguma norinčiųjų gauti B vairuotojo pažymėjimą laiko egzaminus, o prie jų prisideda ir visi norintieji važinėti motociklu. S.Šuminas pateikia ir statistiką, 2013 m., A1, A2 ir A kategorijos vairuotojo pažymėjimus gavo 3 688 asmenys, o 2017 m. – 7 440. Taigi du kartus daugiau.
Gegužės mėnesį laikyti A kategorijos egzaminą registravosi daugiau kaip tūkstantis asmenų, tačiau daugiau kaip 100 iš jų neatvyko.
"Buvo padidintas egzaminuotojų skaičius, sudarėme galimybes egzaminą laikyti su savo transporto priemone. Tai palengvino situaciją. Visuomet vertiname savo pajėgumus ir jeigu matome, kad reikia stiprinti vieną ar kitą grandį, tai ir darome, specialiai žmonių laukti eilėse neverčiame", – teigė S.Šuminas.
Paklaustas, ar negalėtų būti supaprastinta egzamino laikymo tvarka ir leista visiems egzaminuotojams vertinti A kategorijos egzaminą (nes dabar tai daro tik mokymus baigęs ir A kategorijos variuotojo pažymėjimą turintis asmuo), S.Šuminas šią idėją vertino skeptiškai.
"Ar norėtumėte, kad jūsų gebėjimus vairuoti motociklą vertintų žmogus, kuris nelabai supranta transporto priemonės subtilybes? Matyt, kad ne", – pastebėjo S.Šuminas.
Kokia galioja tvarka?
VĮ "Regitra" 2018 m. sausio duomenimis, asmenų, galinčių vairuoti A kategorijos transporto priemones Lietuvoje buvo apie 179 tūkst. 2013 m. tokių asmenų buvo apie 194 tūkst. 2016 – apie 188 tūkst. Toks pokytis greičiausiai fiksuojamas, nes baigėsi galioti seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimai, kurių dalis asmenų nepasikeitė į naujus. A kategorijos vairuotojo pažymėjimus daugiausia turi vyrai – net 177 tūkst. Moterų, galinčių vairuoti motociklą, – apie 5,7 tūkst. Didžiausia dalis A kategorijos vairuotojo pažymėjimą turinčių asmenų grupė yra tarp 50–59 metų (27 proc.), antroje vietoje – 40–49 metų (24 proc.), tuomet 60–69 metų (apie 18 proc.), 30–39 metų (apie 15 proc.).
Dienraštis primena, kad nuo praėjusių metų rugsėjo 1 d. įsigaliojo pakeistas motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašas, kuriame nurodoma, jog motociklininkai egzaminą turi laikyti ne tik dėvėdami specialią aprangą, bet ir specialią avalynę.
Apraše nurodoma, kad egzamino metu egzaminuojamajam reikalinga ši speciali apranga: saugos šalmas, alkūnių, kelių ir pečių apsaugai, pirštinės ir batai. Kaip pabrėžia "Regitros" Egzaminavimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo skyriaus vyresnysis specialistas Arvydas Jankauskas, motociklininko batai ne mažiau svarbūs nei kitos aprangos detalės – jie skirti vairuotojo pėdoms, kulkšnims apsaugoti, todėl reikalavimai yra patikslinti. Egzaminą laikantiesiems patariama atkreipti dėmesį, ar avalynė atitinka saugumo reikalavimus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...