Mechaniko patarimai
Kas yra „full-time 4WD“?
Perkant visureigį, reikia nuspręsti, kokio tipo pavarą su visais keturiais varomaisiais ratais jis turi ir ar apskritai turi.
Kokia pavara?
Optimalus variantas – „full-time 4WD“ tipo transmisija. Išvertus tai reiškia „visi nuolat varomieji ratai“, pavyzdžiui, kaip „Nivoje“. Tai leidžia tvirtai jaustis ant bet kokios būklės kelio dangos, tačiau dažniausiai didina degalų sunaudojimą. O štai kitokio tipo, labiau paplitusiai pavarai, vadinamai „part-time 4WD“ (visi kartkartėmis varomieji ratai), visiškai nepageidautina važinėti abiem tiltais per tvirtą dangą, nes tai rimtai mažina transmisijos resursą. Beje, egzistuoja ir abiejų tipų kombinacija – tarkime, „Mitsubishi Pajero“ „Super Select“ sistema, leidžianti mašiną eksploatuoti „full-time“ režimu arba išjungti priekinį tiltą.
Paklausti šeimininko
Bet kokio „full-time“ visureigio skirstymo dėžėje yra tarpašinis diferencialas – dažniausiai su galimybe blokuoti. Taip yra todėl, kad, pradėjus „buksuoti“ bekelėje, sukimo momentas lygiomis dalimis būtų paskirstytas tarp tiltų. Nesumaniai važinėjant, tai yra piktnaudžiaujant šiuo blokavimu ant asfalto, transmisija patiria per didelį krūvį, gerokai sutrumpinantį jos „gyvenimą“. Todėl perkant vertėtų pasiteirauti šeimininko, kaip taisyklingai naudoti blokavimą. Būtų neblogai, jeigu jis atsakytų teisingai.
Naujausi komentarai