Kauno kelių policininkai ne tik baudomis ar prevencinėmis programomis siekia sudrausminti motociklininkus. Mieste jiems ieškoma nuošalios ir eismo saugumo netrikdančios vietos.
Nepagaunami adrenalino fanatikai
Neoficialios motociklininkų susirinkimo vietos Kaune yra dvi: Karaliaus Mindaugo prospekte prie „Lukoil“ degalinės ir Savanorių prospekte prie „McDonalds“ restorano. Čia adrenalino fanatikai susirenka toli gražu ne paplepėti. Atitinkamomis savaitės dienomis šiose vietose vyksta neoficialios lenktynės.
Pareigūnų pastangos sudrausminti eismo saugumui grėsmę keliančius plieninių žirgų raitelius dažnai nueina vėjais. Motociklininkų nesustabdo daugeliui kitų eismo dalyvių uodegas prikirpę stacionarūs greičio matuokliai.
Su vėjeliu pralėkusį motociklininką greičio matuokliai fiksuoja. Tačiau kas iš to. Motociklo priekyje nėra valstybinių numerių, pagal kuriuos būtų galima identifikuoti savininką ir pasikviesti pažeidėją prevencinio pokalbio su pinigine.
„Taip išeina, kad motociklininkai lieka nebaudžiami. Tačiau mes vykdome reidus, per kuriuos filmuojame pažeidėjus. Tuomet būna užfiksuoti ir valstybiniai numeriai“, – aiškino Kelių policijos valdybos Tarnybos organizavimo skyriaus viršininkas Tautvydas Pučius.
Ieškoma specialios vietos
Policininkai vylėsi, kad Kauno savivaldybės administracija parinks motociklininkams tinkamą vietą, kurioje jie galėtų išlieti susikaupusią energiją. Deja, vakar Saugaus eismo komisijoje jokio sprendimo nebuvo priimta.
Anksčiau būta minčių, kad galbūt tokia vieta galėtų tapti S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo teritorija. „Vargu. Po tokių susiėjimų lieka kalnai šiukšlių, todėl niekas nebūtų patenkinti tokiu renginiu“, – teigė savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Valdininkas nieko negalėjo pasakyti ir apie kitą minimą vietą Kaune. Tai Betygalos gatvės atkarpa nuo P.Vileišio tilto iki pramogų centro „Combo“. Ši vieta imponuoja ir motociklininkų atstovams. Pareigūnų nuomone, tai būtų tinkamas variantas, jei eismas toje gatvės atkarpoje tam tikrą dieną ir tam tikru laiku būtų uždarytas. „Motociklininkai reikalauja, kad gatvė būtų lygi ir ideali, o tai kol kas problema visame Kaune“, – atkreipė dėmesį laikinasis Kelių policijos valdybos viršininkas Remigijus Stukas.
Pareigūnai užsiminė, kad kelių chuliganais dažnai vadinamiems britvininkams būtina neoficialių lenktynių sąlyga – žiūrovai. Rizikuoti ir likti nepastebėtam – maža paguoda.
Keisti mąstymą
VĮ „Regitra“ duomenimis, Kaune kasmet atsiranda 600 naujų motociklininkų. Motociklų mieste užregistruota 7 tūkst. Per 1,5 tūkst. motociklininkų aistruolių vienijančios asociacijos „DolceMoto“ pirmininkas Mantas Vybornas sutiko, kad britvininkais vadinami motociklininkai linkę ekstremaliems pojūčiams.
„Mes patys perėję tuos chuliganiškus kelius. Truputį viršydavome greitį, – nuoširdžiai šyptelėjo M.Vybornas. – Patys ėmę ieškoti kelių, kur galėtume save realizuoti, tapome sportininkais.“ Pasak M.Vyborno, tada ir praėjo noras dideliu greičiu lakstyti miestų gatvėmis.
Asociacijos pirmininkas pritarė pareigūnų pristatytai prevencinei programai. Sportininkas neabejoja, kad reikia laiko ir įdirbio, kad pasikeistų jaunųjų motociklininkų mąstymas. „Mėginsime keisti mąstymą, kad kelias ir gatvė – ne vieta lakstyti“, – aktyviai dalyvauti prevencinėje programoje žadėjo M.Vybornas.
Nori draugauti
Kelių policijos valdybos pareigūnai balandžio–birželio mėnesiais vykdys prevencinę programą „Saugiai vairuok motociklą ir mopedą“. Tada bus organizuojamas motociklų ir mopedų vairuotojų Kelių eismo taisyklių teorinių žinių patikrinimas.
Gegužės 17d. ir birželio 15 d. adrenalino fanatikams bus atverta Kačerginės Nemuno žiedo trasa. Joje bus organizuojamas motociklų ir mopedų vairuotojų praktinių įgūdžių gilinimas, įvairios estafetės, konkursai ir apdovanojimai bei skaitomos paskaitos saugaus elgesio kelyje temomis.
Manoma, kad neišvengiamai teks papasakoti keletą baisių istorijų, kad jaunieji motociklininkai suvoktų, kokie pavojai jų tyko nesilaikant saugumo patarimų.
Faktai
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos Eismo įvykių registravimo skyriaus pareigūnai užregistravo 2009 m. 24 įskaitinius eismo įvykius, kuriuose dalyvavo motociklų vairuotojai, 2010 m. – 20 įskaitinių eismo įvykių, 2011 m. – 15 įskaitinių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo motociklų vairuotojai. Pareigūnai pastebi, kad dažniausios eismo įvykių priežastys – transporto priemonės nesuvaldymas, važiavimo per sankryžą taisyklių, saugaus greičio nesilaikymas.
Patarimai ir automobilių vairuotojams
Galvoti apie motociklą kaip apie gyvą būtybę, o ne transporto priemonę.
Atidžiai apsidairyti, ypač sankryžose, keičiant eismo juostas ir sukant kairėn.
Išlaikyti bent 4 sek. atstumą nuo prieš jus esančio motociklo.
Saugotis motociklų ir mopedų, vežančių keleivius.
Suteikti jiems pakankamai erdvės patogiai manevruoti.
Prisiminti, kad mopedų vairuotojai dažnai yra nepilnamečiai ir nepatyrę kelyje.
Patarimai motociklininkams
Visada dėvėti šalmą – ši taisyklė galioja ir keleiviams.
Aprangoje turėtų būti fluorescencinių detalių.
Eismo juostoje rasti tokią poziciją, kuri leidžia jus lengvai pastebėti.
Pranešti apie savo ketinimus – visada naudokite posūkio rodykles ir pan.
Prisiminti, kad transporto priemonė manevruoja kitaip, kai vežamas keleivis.
Ministerija išgirdo motociklininkus
Susisiekimo ministerija išnagrinėjo VšĮ „Moto grupės“ rašytą kreipimąsi dėl KET pakeitimo motociklams. Iš esmės Susisiekimo ministerija neprieštarauja siūlymui suvienodinti motociklų ir automobilių maksimalų leistiną greitį.
Dėl motociklų statymo ant šaligatvių sprendimas taip pat priimtas – esant poreikiui, savivaldybės gali leisti motociklus statyti ant šaligatvių įrengiant kelio ženklus. Tai puiki galimybė suinteresuotoms šalims (kavinėms, verslo įstaigoms ar institucijoms) pritraukti motociklininkus suteikiant jiems patogias sąlygas.
Motociklininkai prašė jiems leisti važiuoti viešajam transportui skirta eismo juosta. Susisiekimo ministerijos nuomone, motociklams važiuoti viešojo transporto juosta nėra priimtina saugaus eismo požiūriu.
Šios pataisos dar turi gauti Vidaus reikalų ministerijos, Kelių policijos tarnybos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos ir kt. pritarimą.
Naujausi komentarai