Laimei, nė viename automobilyje buvę žmonės rimčiau nenukentėjo ir, sutarę dėl avarijos aplinkybių, tiesiog užpildė eismo įvykio deklaraciją. Deja, šios avarijos ir istorijos, ko gero, apskritai galėjo nebūti, jei ne viena "smulkmena" .
Avarijioje dalyvavęs "VW Passat" buvo viso labo prieš penkias minutes išvažiavęs iš techninės apžiūros centro Raudondvario plente, kur automobilį tikrinę "Kauno TAC" kontrolieriai net keletą kartų primygtinai ragino susilaikyti nuo bet kokių kelionių, nes patikros metu jam buvo nustatyti du pavojingi ir devyni dideli trūkumai.
Ant stabdžių stendo trūko "VW Passat" stabdžių šlangelė, todėl apžiūros rezultatų kortelėje atsirado įrašas "transporto priemone važiuoti draudžiama".
Komentuodamas šį įvykį "Kauno TAC" direktorius Gintaras Ciegis apgailestavo, kad automobilio valdytojas net keletą kartų perspėtas, jog sava eiga tokios techninės būklės mašina važiuoti negalima, tačiau į pastabas nereagavo.
"Faktas, kad kontrolierius negali daryti nieko kito, kaip tik atkreipti dėmesį į pavojų keliančius automobilio trūkumus ir apeliuoti į sveiką protą. Imtis kokių nors kitų veiksmų – sulaikyti transporto priemonę ar trukdyti jo valdytojui elgtis savo nuožiūra – mes neturime teisės, nes tiesiog nėra jokio saugumą užtikrinti galinčio mechanizmo. Šiuo atveju mūsų darbuotojai primygtinai rekomendavo išsikviesti automobilvežį ir gabenti automobilį tiesiai į servisą, nes be normaliai veikiančios stabdžių sistemos išvažiuoti į gatvę, švelniai tariant, nėra gera mintis. Deja, likome neišgirsti", – apgailestavo G.Ciegis.
Praktiškai nieko panašaus nėra nutikę per visą 25 metų lietuviškos techninės apžiūros sistemos gyvavimą.
Asociacijos "Transeksta", jungiančios transporto priemonių techninę apžiūrą atliekančias įmones, vadovai teigia, kad, teoriškai užfiksavus grėsmę kitiems eismo dalyviams keliančius transporto priemonės trūkumus, toks automobilis negalėtų dalyvauti eisme.
"Praktiškai nieko panašaus nėra nutikę per visą 25 metų lietuviškos techninės apžiūros sistemos gyvavimą, nes techninės apžiūros kontrolieriai tiesiog neturėjo teisės imtis kokių nors priemonių, nurodinėti kur, kaip toliau (ne)keliauti, ar riboti tokio automobilio nelaimėlio savininko galimybes disponuoti jo paties turtu", – teigiama "Transekstos" atstovų atsakymuose.
Įstatymo nuostatos
Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme numatyti trys atvejai, kada transporto priemonei yra naikinama techninė apžiūra (TA).
Pirma – kai eismo įvykio metu sugadinamos ar pažeidžiamos saugaus eismo požiūriu svarbios sistemos (deformuotas statramstis, lonžeronas ar rėmas, vairo, stabdžių mechanizmas, suveikė oro pagalvių sistema), panaikinti TA gali policijos pareigūnai.
Antra – patikros kelyje metu tai vėlgi gali padaryti policijos pareigūnai, nustatę, kad automobilis turi trūkumų, galinčių kelti pavojų saugiam eismui.
Trečioji TA naikinimo galimybė – kai draudimo kompanijų ekspertai nustato, kad remontuoti automobilį ekonomiškai netikslinga. Tuomet TA dokumentų galiojimas naikinamas, o sugrįžti į viešąjį eismą įmanoma tik įgaliotoms institucijoms įvertinus remonto kokybę ir pripažinus, kad transporto priemonė žmonių sveikatai ir saugumui pavojaus nekelia.
Kaip tiksliai naikinama techninė apžiūra, nustato skirtingų valstybės institucijų parengti dokumentai. Vienus jų rengė Susisiekimo ministerijos, kitus – Lietuvos transporto saugos administracijos specialistai, todėl, iš esmės kalbant apie tuos pačius transporto priemonių techninius trūkumus, kai kurie dalykai interpretuojama skirtingai, o techninės apžiūros kontrolierių vaidmuo šiame procese vėl liko tiksliai neapibrėžtas.
Naujausi komentarai