Pereiti į pagrindinį turinį

Kelininkai dirbo maksimaliais pajėgumais, bet vairuotojai vis tiek skundžiasi

2024-01-17 15:39
DMN inf.

Visoje Lietuvoje iškrito didžiuliai kiekiai sniego, tačiau kai kur jo buvo itin daug. Ne ką mažiau darbo turėjo ir „Kelių priežiūra“ – druskos jau šiemet yra išbarstyti įspūdingi kiekiai. Apie situaciją keliuose LNK žurnalistė kalbėjosi su „Kelių priežiūros“ atstovu Rimantu Zagrebajevu.

Kelininkai dirbo maksimaliais pajėgumais, bet vairuotojai vis tiek skundžiasi
Kelininkai dirbo maksimaliais pajėgumais, bet vairuotojai vis tiek skundžiasi / Aurimo Barkausko nuotr.

– Kiek sniego, kiek darbo?

– Kaip ir buvo prognozuota, sulaukėme gausybės kritulių ir sulaukėme visoje Lietuvoje iš karto. Ką rodo praėjusi para, tai sudėtingiausios eismo sąlygos buvo rytų Lietuvoje, vidurio Lietuvoje ir, sakykime, Rokiškyje, Ignalinoje, Ukmergėje. Kai kur sniegas siekė net iki 25 cm. Tai reiškia, kad per pastarąją parą prireikė arti 400 kelių priežiūros mechanizmų visoje Lietuvoje, darbai dar ir šiuo metu yra kartojami, atitinkamai žemesnio priežiūros lygio keliuose. Kaip žinote, kad visoje Lietuvoje mes prižiūrime kelius pagal penkis skirtingus lygius. Tam tikruose aukščiausios priežiūros lygiuose mūsų mechanizmai dirba 24/7 principu t. y. savaitgalį, naktį, nuolat. Kituose, žemesnės priežiūros lygiuose, darbai vykdomi tam tikromis darbo valandomis. Tai ir šiuo metu tie darbai yra kartojami, nes situaciją sunkino ir šoninis vėjas, kuris, nuvalius sniegą, jį grąžindavo atgal. Tai tikrai mums rūpi, kad keliai kuo greičiau visur taptų kuo mažiau slidūs ir užtikrinti eismo saugumą.

– Ar taip sakoma, ar yra toks mitas, kad kai sninga, kelininkai nevalo kelių? Tai ar iš tikrųjų nevalote, laukiat, kol nustos snigti?

– Kelininkai dirba nuolat ir yra dalis darbų padaroma dar iki snygio. Tam tikruose priežiūros lygiuose yra taikomi ir prevenciniai barstymai, ir purškimo technologija. Kitas dalykas, tikrai tie laikai baigėsi, kai kelininkas tiesiog pasižiūri pro langą ir sako, ar jis dabar čia važiuos valyt kelių, ar ne. Naudojame ir tam tikrus sprendimo priėmimo paramos sprendinius t. y. IT technologijas, kurios mums aštuonias valandas į priekį rodo galimą slidumą keliuose. Tai atitinkamai grupės ir ekipažai reaguoja į tai. Tam tikru dažnumu atliekamos ir patrulinės apžiūros keliuose. Ir, aišku, yra prognozės ir mūsų stotelės naudojamos. Pagal tai yra atitinkamai suplanuojami tie darbai. Bet, vėlgi, turime suprasti, kad orų dinamika yra įvairi, kaip ir eismo sąlygos, eismo intensyvumas. Visada reikia vertinti čia ir dabar. Kas liečia ir vairuotojus, tai dažnai sako, prognozavo, kad bus labai švarus kelias, bet po pusvalandžio situacija kelyje gali visiškai pasikeisti. Ir tai normalu.

– Ar galima sakyti, kad buvo maksimalios pajėgos įdėtos?

– Tai buvo gana didelės ir arti maksimalų pajėgų. Kaip ir minėjau, arti 400 mechanizmų darbavosi, darbai buvo tęsiami ir naktį. Darbai yra ir šiuo metu kartojami tam, kad užtikrinti eismo saugumą. Ir norisi pasakyti, kad net ir naudojant visus sprendinius, net įgyvendinant visus mums užsakovo keliamus reikalavimus, vis dar yra slidžių ruožų. Reikia būti itin budriems ir atsargiems.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Kur?

– Tai, kaip ir minėjau, sudėtingiausios eismo sąlygos yra rytų ir vidurio Lietuvoje, kur gausiausiai kritulių sulaukėme. Bet mes kalbame apie tai, kad žiemą tiek eismo intensyvumas, tiek saugumas, viskas yra labai dinamiška ir reikia vertinti čia ir dabar. Nes situacija labai greitai gali pasikeisti ir reikia mokėti elgtis bei vairuoti, kol kelias bus sutvarkytas.

– Kiek druskos buvo išbarstyta?

– Skaičiai rodo, kad šiuo metu esame išbarstę virš 70 tūkst. t druskos. Jeigu pernai per visą žiemos sezoną prireikė arti 130 tūkst. t, tai šiuo metu kiek daugiau nei pusė yra išbarstyta. Natūralu, kodėl taip yra. Gausūs krituliai, daug slidumo, turėjom ir ypač sudėtingas meteorologines sąlygas, kai buvo itin žema temperatūra ir buvo naudojamas kalcio chloridas kartu su druska. Tai reiškia, kad darbai nuolat vyko, kritulių daug, mechanizmai nuolat kelyje, vos spėja grįžti.

– Ar nepritrūksim druskos šiemet?

– Druskos tikrai nepritrūksim, nes yra sudarytos atitinkamos sutartys. „Kelių priežiūra“ yra užsitikrinusi visoje Lietuvoje, kad druskos sandėliai būtų nuolat pildomi pagal poreikius. Ir kitas dalykas, druskos sandėlius ir jų likučius mes nuolat sekame. Yra tam tikros ribos nustatytos, kai tik mes jas pasiekiam, iš karto vežami papildymai.

– Tai kiek išnaudota procentaliai druskos?

– Tai procentaliai druskos, jeigu lyginsim su pernai metais, šiuo metu daugiau nei pusė tiek, kiek buvo pernai, jau yra sunaudota. Nes tiek lapkritis, tiek gruodis ir sausis yra gausūs kritulių.

– O yra tuščių sandėlių?

– Tuščių sandėlių nėra. Kaip ir minėjau, tikrai yra monitoruojama, prižiūrimos tam tikros ribinės reikšmės, kurių nevalia pasiekti. Tas daroma, kad visur mes tos druskos turėtume. Kitas dalykas, yra nuolat prižiūrima technika, tarpusavio ekipažai ir iš kitų miestų bendrauja, padeda vieni kitiems. Jeigu kažkur kažko pritrūkstama, yra bendradarbiaujama ir vykstama į vietą.

– Ko laukti ateinančią parą ar savaitę? Ar bus pavojinga, sniegas ar ledas?

– Kaip ir prognozuoja sinoptikai, šią savaitę dar sulauksime kritulių, bus nemažai sniego visoje Lietuvoje. Kaip ir minėjau, oro sąlygos yra labai dinamiškos, reikia stebėti. Yra svarbu susiplanuoti daugiau laiko kelionėms. Tai yra žiemiškos vairavimo sąlygos ir mes turime suprasti, kad tai iš mūsų reikalauja daug atsargumo. Nes šimtu procentų neįmanoma užtikrinti, kad kažkur nebūtų slidžių ruožų, jų tikrai yra ir šiuo metu. Tačiau mes dedame maksimalias pastangas tam, kad sumažinti tą slidumą keliuose, bet čia reikia vairuotojų budrumo, atstumo laikymosi, saugaus greičio ir ypatingo atsargumo važiuojant tamsiu paros metu, viadukais ir panašiai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų