Žiemą šalies keliuose atliekama trijų lygių kelių priežiūra. Pirmas buvo taikomas dviem "privilegijuotiems" maršrutams. Jų išskirtinę padėtį lemia eismo intensyvumas – tai greitkeliai Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir Via Baltica. Prastomis oro sąlygomis šiuose keliuose dar pernai kelininkai plušėdavo be atvangos. Tačiau šią žiemą gali būti, kad net greitkelyje Kaunas–Klaipėda 22–4 val. nebus barstoma ir valoma.
Kaip teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos kelių priežiūros skyriaus vadovas Henrikas Jurkuvėnas, šią žiemą šalies keliai bus prižiūrimi mažiau. Pavyzdžiui, nuo Kauno (Sitkūnų) iki Klaipėdos naktį kelias nebus barstomas ir per pūgas.
Magistraliniuose ir krašto keliuose kaip ir praėjusią žiemą kelininkai užtikrins eismą visą parą, tačiau to negalima pasakyti apie rajonų kelius – bus barstomi tik tie keliai, kuriuose eismo intensyvumas ne mažesnis kaip 700 automobilių per parą (pernai toks priežiūros lygis buvo taikomas keliams, kuriais per parą važiuodavo 500 mašinų).
Barstomų rajoninių kelių atkarpa sutrumpės nuo 3000 iki 1500 km. Anot H.Jurkuvėno, tokių priemonių teko imtis dėlto, kad palyginus su praėjusiais metais, kelių priežiūros finansavimas sumažėjo 16 mln. litų, o visų darbų ir medžiagų kainos ūgtelėjo apie 10 proc.
Pašnekovas taip pat pabrėžė, kad iš dalies šilti orai nėra kelininkų sąjungininkai. Kai oro temperatūra svyruoja ties 0 laipsnių, kelio danga apledėja itin dažnai, todėl nuolat reikia barstyti druską. Šią žiemą tai bus tikrai brangus malonumas, nes sumažinus finansavimą visų darbų ir medžiagų kainos išaugo, o druskos kaina šoktelėjo net 30 proc.
Naujausi komentarai