Nepatogumai – laikini
„Šiuo metu daugelyje objektų vyksta intensyvūs infrastruktūros atnaujinimo darbai, kurie tęsis iki vėlyvo rudens. Šiltuoju metų laiku daugiau keliaujantiems kelių remontas pareikalauja kantrybės, o mums tai – iššūkis užtikrinti, kad visi darbai vyktų tiksliai taip, kaip suplanuota, laiku, ir sukeliant kaip įmanoma mažiau nepatogumų eismo dalyviams. Vis dėlto, kad ir kiek remontuojami keliai keltų nepatogumų, reikia suprasti, kad jie laikini, o rekonstruoti kelius būtina, kad ateityje kelių infrastruktūra būtų saugesnė ir patogesnė“, – sakė „Via Lietuva“ vadovas Marius Švaikauskas.
Daugiau kaip 5 500 km (iš 21 000 km) „Via Lietuva“ prižiūrimų automagistralinių, magistralinių, krašto ir rajoninių kelių būklė netenkina, dar maždaug 1 000 km kelių būklė yra pasiekusi ribą, reiškiančią, kad į šių kelių dangos renovaciją neinvestavus artimiausius metus, jie papildys prastos būklės kelių sąrašą.
Netenkinančios ir „ant ribos“ būklės keliams sutvarkyti reikia maždaug 6,5 mlrd. eurų.
Tiltų situacija dar prastesnė. Lietuvoje yra 109 blogos būklės tiltai ir viadukai, iš jų 99 kelio statiniams reikalingas papildomas finansavimas.
A1 – septynios atkarpos
Kelio remonto darbai jau vyksta didžiausio eismo intensyvumo Lietuvos automagistralėje A1 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda).
Iš viso kelio dangos remontas bus atliekamas septyniuose A1 kelio atkarpose, bendras jų ilgis – 23 km. Tai didžiausias šioje automagistralėje remontuojamų kilometrų skaičius per pastarąjį dešimtmetį.
Visų suplanuotų atnaujinti kelio atkarpų remontą numatyta baigti iki rudens pabaigos.
Šioje automagistralėje laukia Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Siekiant užtikrinti maksimalų eismo pralaidumą, saugumą ir patogumą, pirmiausia bus statomas laikinas tiltas.
Taip pat tęsiami ir A. Meškinio tilto rekonstrukcijos darbai, jų pabaiga numatyta šiemet žiemą.
Bene svarbiausias 2024-ųjų projektas – blogiausiu Lietuvoje tituluojamo A14 kelio ruožo Molėtai–Utena atnaujinimas. 30 km atkarpą suplanuota sutvarkyti vos per dešimt mėnesių.
Pajūryje ir Marvelėje
Vyksiantiems poilsiauti į Kuršių neriją šią vasarą taip pat nepavyks išvengti remonto darbų – suplanuota atnaujinti 10 km atkarpą nuo Alksnynės iki Juodkrantės.
Lietuvoje yra 109 blogos būklės tiltai ir viadukai.
Kovą startavo ir dviračių tako Smiltynė–Nida atkarpos pro Juodkrantę link Pervalkos, Preilos ir jūros link rekonstrukcija. Automobilių kelio ir dviračių tako atnaujinimo darbai Kuršių nerijoje bus baigti dar šį rudenį.
Trakų viaduko remonto darbai tęsis iki metų pabaigos. Tarp numatytų suremontuoti 30 valstybinės reikšmės keliuose esančių tiltų ar viadukų – kritinės būklės Marvelės viadukas Kaune, pastatytas 1994-aisiais. Bus paklota nauja asfalto danga, suremontuotos kolonos ir perdanga, sutvarkyti deformaciniai pjūviai, vandens nuvedimo sistema, turėklai, apsauginiai atitvarai, atramos, šlaitai, apšvietimas, atnaujintas ženklinimas.
Šiemet „Via Lietuva“ yra suplanavusi į tiltų tvarkymą investuoti iš viso apie 88 mln. eurų, kelių atnaujinimą (paprastąjį ir kapitalinį remontą) – apie 127 mln. eurų.
Naujausi komentarai