Kokios savybės nulėmė, kad „Kuga“ buvo įvertintas tokiu apdovanojimu? Anot „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos narių, jų buvo daugiau nei viena.
Universalų „žudikai“
Žvalgytis naujo automobilio dažnas pradeda tada, kai jo prireikia šeimai. Ir rasti idealų variantą ne visada lengva, mat konkurencinė kova dėl pirkėjų dėmesio kasmet vis aštrėja. Visgi kai kuriais atvejais gamintojai pataiko tiesiai į dešimtuką. Bent jau tuo tiki „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos nariai, šiemet spėję išbandyti ne vieną modelį, kuris galėtų atidurti pasirinkimų, tinkamų šeimoms, sąraše.
Kaip pastebi rinkimų komisijos nariai, dar prieš kelerius metus paklausti, kokį automobilį turėtų rinktis šeima, kurią sudaro du suaugę žmonės ir du arba trys vaikai, jie būtų nedvejodami pirštu bedę į vieną ar kitą universalą. Tačiau laikai pasikeitė ir dabar, kalbant apie automobilius, kuriuos renkasi šeimos, reikėtų žvalgytis į miesto visureigių segmentą. Ypač – vidutinio dydžio. Tokių šiemet „Metų automobilio“ rinkimuose buvo bent du: naujasis „Ford Kuga“ ir atnaujinta „SEAT Ateca“ versija.
Su tuo, kad ieškant automobilio šeimai reikėtų žvalgytis ne į universalus, o pasidomėti miesto visureigiais, sutinka ir Matas Buzelis, „CarVertical“ kūrybininkas ir „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos narys. Anot jo, miesto krosoverius galima vadinti visiems įprastų universalų evoliucija.
„Dažnai tokių automobilių praktiškumas tik simboliškai nusileidžia universalams, tačiau pirkėjus žavi dėl labai paprastų savybių – aukštesnių prošvaisos ir sėdėjimo pozicijos. Taip vairuotojai užsitikrina geresnį matomumą, neretai patogiau įsėsti bei išlipti iš salono“, – argumentuoja pašnekovas.
Ir tuo, kad miesto visureigiai ne ką mažiau praktiški nei universalai, įsitikinti nesunku. Pavyzdžiui, rinkimuose išbandytas naujasis „Kuga“ turi net 645 l talpos bagažinę – vieną didžiausių segmente. O prireikus galima nulenkti galines sėdynes ir erdvę dar padidinti, taip pat – stumdyti jas į abi puses ir padidinti salono erdvę. Artimiausias rinkimuose dalyvaujantis konkurentas „SEAT Ateca“ tokiu įspūdingu bagažinės dydžiu pasigirti negali – ji siekia 485 l.
Didžiausias kompromisas
Anot M. Buzelio, miesto visureigiams populiarumo nestinga ir todėl, kad jie aprūpinti mieste puikiai veikiančiais agregatais, tačiau nėra tokie ūkiški kaip klasikiniai vadinamieji tikri visureigiai. Tokių krosoverių žaidimo aikštelės yra šiuolaikiniai miestai.
Komisijos nario žodžius liudija ir ne vienas miesto visureigio atributas, susijęs su naujausiomis technologijomis ir anksčiau naudotas tik „premium“ segmento modeliams, o dabar perkeltas ir į ekonominės klasės modelius. Pavyzdžiui, kaip „Kuga“ atveju, kojos mostu po užpakaliniu buferiu atidaroma bagažinė, leidžianti patogiai sukrauti pirkinių maišus, arba automatinė automobilio parkavimo sistema, galinti perimti ir pavarų perjungimą, ir paminų valdymą. Įvardinti reikėtų ir galimybę turėti internetą tiesiog automobilyje bei prie jo prijungti kelis skirtingus įrenginius.
Laimi visi: ir gamintojai, ir pirkėjai.
Prie „Kuga“ mobiliosios saitvietės galima prijungti dešimt skirtingų įrenginių. Kitaip tariant, jeigu ilgesnėje kelionėje pabosta žiūrėti pro langą, visuomet galima įsijungti internetą išmaniajame telefone, o norint ir prijungti prie automobilio informacijos ir pramogų sistemos.
Pasak M. Buzelio, nors automobilių pramonė juda elektrifikacijos link, tik pačių didžiausių miestų, megapolių, gyventojai bandys arba atsisakyti nuosavų automobilių, arba turimus keisti į mažesnius, kompaktiškesnius. Tačiau šeimoms ir toliau reikės nuosavų automobilių, o miesto visureigius, anot pašnekovo, galima laikyti didžiausiu įmanomu kompromisu.
„Tokių automobilių gamintojai įrangos sąraše pažymi daugiausiai varnelių, o racionalumą vertinantys vairuotojai tuo tik džiaugiasi. Laimi visi: ir gamintojai, ir pirkėjai“, – įsitikinęs automobilių rinkos ekspertas.
Vienas iš nedaugelio
Vertindami 30 į „Lietuvos metų automobilio“ titulą pretenduojančių automobilių, rinkimų komisijos nariai pastebėjo ir tai, kad kone visiškai išnyko dyzelinu varomi automobiliai – tokių buvo tik du, „Ford Kuga“ bei „Škoda Octavia“. Tiesa, „Kuga“ siūlomas trijų skirtingų variantų: su dyzeliniu arba benzininiu varikliais, švelniuoju hibridiniu MHEV, o nuo 2021 m. – ir kaip iš tinklo įkraunamas hibridas (angl. „Plug-in hybrid“, PHEV), leidžiantis mieste elektra nuriedėti iki 56 km (WLTP matavimų duomenys).
Anot vieno iš „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narių Dainiaus Leonavičiaus, nors dyzelinu varomi automobiliai nyksta lyg dinozaurai, vis dar tokie modeliai yra nepakeičiami ilgose kelionėse ir dideliuose atstumuose.
„Net ir elektrifikacijos epochoje vis dėlto kol kas nieko nėra geriau už dyzelį. O kalbant apie „Kuga“, nemenka bagažinė, kokybiškos salono apdailos medžiagos ir dyzelinis variklis sako, kad jis puikiai tiks tolimoms šeimos kelionėms“, – įsitikinęs automobilių žinovas, pridūręs, kad šiuo automobiliu įveikė beveik 800 km, iš kurių pusę – magistrale, o degalų sąnaudos tesiekė 5,5 l / 100 km.
„Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimuose dalyvavo 30 skirtingų naujausių Lietuvos rinkoje pasirodžiusių modelių. Šiemet rinkimai organizuoti jau 24-ąjį kartą.
Naujausi komentarai