Pereiti į pagrindinį turinį

Kolonoje – karaliaus Karolio III ir dainininko Stingo favoritai

2023-09-10 17:25
DMN inf.

Tradicinis ralis „Vilduja“ istorinių automobilių įvairove nustebino ne tik paprastus žiūrovus, bet ir daug ko mačiusius žinovus ir kolekcininkus. Tarp dalyvių buvo ir keletas eksponatų, pelniusių pasaulinių garsenybių simpatijas.

Įvairovė: prie starto linijos stojo 33 ekipažai ir su prašmatniais, ir su mažalitražiais automobiliukais.
Įvairovė: prie starto linijos stojo 33 ekipažai ir su prašmatniais, ir su mažalitražiais automobiliukais. / D. Kibirkščio nuotr.

Daugiausia – vokiečių

Startavę Lietuvos istorinėje sostinėje Trakuose, renginio dalyviai vakare finišavo Šalčininkėliuose, kur buvo pagerbti bemaž 200 km besidriekusio ralio nugalėtojai ir prizininkai.

VšĮ „Saugus ratas“ tradiciniame istorinių automobilių ralyje startavo 33 nemenkos metų naštos slegiami, tačiau tviskantys lyg nauji skirtingų markių ir modelių automobiliai.

Daugiausia jų – septyni – buvo lietuvių kultiniais laikomų vokiečių gamintojų „Mercedes Benz“ (280 CE, 500E, 500SL, 380 SLK, 250, 240D, 124) ir šeši „Volkswagen“ („Scirocco“, „Scirocco Tropic“, „Karmann GHIA“, „Kaefer 1303“, „Transporter ir Kaefer Cabrio“).

Pietryčių Lietuvos keliais važiavo keturi BMW, trys buvusios Sovietų Sąjungos gamybos – „VAZ 20011“, „VAZ 2107“ ir „ZAZ 965“, po du „Volvo“, MG ir „Porsche“, po vieną – „Peugeot“, „Honda“, „Jaguar“, „Audi“, „Lexus“, „Ford“ ir „Jeep Willys“. Beje, šis JAV kariuomenei skirtas lengvasis visureigis buvo seniausias istorinių automobilių kolonoje. „Jeep Willys“ pagamintas 1942 m.

Sunku net profesionalams

Visose ralio stotelėse dėmesį traukė gražuolis 1960 m. „Volvo Amazon“. Kai jo savininkai kauniečiai Rolandas ir Jokūbas Setkauskai parodė Švedijoje prieš ketverius metus įsigyto „Amazon“ nuotraukas, sunku buvo patikėti, kad tai tas pats automobilis. Jo savininkas „Amazon“ buvo įsigijęs kaip detalių donorą jo turimam naujesniam. Tačiau kauniečiams pavyko švedą perkalbėti.

Šiemet ralyje debiutavo žinomas šalies automobilių sporto meistras Juzefas Malevskis iš Šalčininkų, kartu su šturmanu Ruslanu Malinovskiu laimėjęs ne vieną pergalę šalies ralio pirmenybėse. Debiutantas kaip žuvis vandenyje jautėsi ralio programoje buvusiose slalomo varžybose, tačiau kitose rungtyse teko paprakaituoti ir jam.

Juolab kad istorinių automobilių ralis – ne vien lengvas pasivažinėjimas akį traukiančiais automobiliais. Tai ir tikros slalomo rungtys, ir važiavimas pagal organizatorių pateiktas laiko normas, ir saugaus vairavimo patirtys su paspirtuku. Tik susumavę visų užduočių rezultatus teisėjai skelbė nugalėtojus ir prizininkus.

Restauravo šešerius metus

„Youngtimer“ (iki 1990 m. pagaminta originali automobilinė technika) klasėje pergalę su „Ford Capri“ iškovojo Ina ir Laurynas ir Narakai. „Youngtimer“ klasėje varžėsi 21 dalyvis.

Dar senesnių „Oldtimer“ grupėje, kuriai priskiriami iki 1980 m. gamybos išsaugoti arba atkurti, išlaikant autentišką vaizdą ir konstrukciją, nenaudojami kasdienėms kelionėms automobiliai ir motociklai, – dvylika ekipažų. Kiek netikėta, tačiau pirmąsias tris bendrosios įskaitos vietas laimėjo būtent „Oldtimer“ klasės dalyviai. Pirmą vietą „Oldtimer“ klasėje laimėjo Darius ir Vilius Gaidukevičiai, vairavę „Mercedes Benz 280 CE“.

Jie pranoko šiemet antrą vietą užėmusius pernykščius absoliučios įskaitos nugalėtojus Andrių Vaitekūną ir Domantą Kaminską („Volkswagen Transporter“) ir trečiuosius prizininkus R. ir J. Setkauskus su „Volvo Amazon“.

Gausiausių ovacijų sulaukė ralio bendrosios įskaitos nugalėtojai Ramūnas Žilionis ir Linas Žvinakevičius, į finišą atvairavę britiškąjį „MG B GT Sebring“, o išvairuoti galėję apavę jį laimėtu pagrindiniu prizu – naujomis „Goodyear“ padangomis.

„Didžiojoje Britanijoje labai populiarioms Sebringo dvylikos valandų lenktynėms 1967 m. specialiai sukurtos „MG B GT Sebring“, kurią kažkada buvo labai pamėgę princas Charlesas (karalius Karolis III) ir dainininkas Stingas, ieškojau ilgai, – pasakojo pirmąją pergalę jam atnešusio bolido savininkas R. Žilionis. – Prieš devynerius metus pavyko tokį modelį aptikti Varšuvoje. Paskui šešerius metus jį restauravau.“

Tadas Vitkevičius ir Feliksas Krivickis su egzotiškuoju „ZAZ 965“ konkurencingiausioje „Oldtimer“ klasėje liko ketvirti. Ralio organizatorius Valdas Juozas Vilūnas akcentavo, kad didelę naštą sutelktomis pastangomis įmanoma pakelti tik bendraminčių būriui.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų