Pereiti į pagrindinį turinį

Komerciniai "Fordai" – ir ekonomiški, ir ekologiški

2009-07-01 10:59
Taikinys: kuklesnis ir šiek tiek mažiau arklių pasikinkęs "Connect" didžiausiu savo konkurentu laiko "Volkswagen Caddy".	Gamintojų nuotr.
Taikinys: kuklesnis ir šiek tiek mažiau arklių pasikinkęs "Connect" didžiausiu savo konkurentu laiko "Volkswagen Caddy". Gamintojų nuotr. / Ford nuotr.

Mažesnės degalų sąnaudos, reveransai ekologijai ir stulbinamos pasirinkimo galimybės – šias svarbiausias stiprybes akcentavo bendrovės "Ford" atstovai, pristatydami naują komercinių ratuočių kartą.

Draugiškesni gamtai

Lietuvos įmonių pamėgti mikroautobusai "Ford Transit" nuo šiol mažiau terš aplinką. Pritaikiusi "ECOnetic" technologiją gerokai smulkesnėms žuvelėms – "Fiestai", "Focusui" ir "Mondeo", seniausia serijinių automobilių gamintoja priėjo ir prie mikroautobuso "Transit".

"Ford" visada pabrėžė siekianti, kad anglies dvideginio išmetimas būtų mažiausias, naudodama plačiausiai prieinamas degalų rūšis ir vengdama egzotiškų ir brangių technologijų.

Mikroautobuso "Ford Transit" atveju tai atrodo pavykęs eksperimentas. Bendrovės konstruktoriai kaip bazę pasirinko standartinį "Transit FT280" su praėjusiais metais sukurtu 2,2 l tūrio "Duratorq TDCi" (85 kW) varikliu, pridėjo dyzelino paskirstymo filtrą, ir naujasis "Ford Transit" pirmasis savo klasėje pasiekė "Euro 5" standartą pagal anglies dvideginio išmetimą.

Naujasis "Transit ECOnetic" 100 kilometrų naudoja vidutiniškai 0,9 l mažiau degalų ir į orą paleidžia 24 g kilometrui mažiau anglies dvideginio.

"Žinome, kad mūsų pirkėjai pirmiausia vertina degalų sąnaudas ir automobilio išlaikymo išlaidas, tačiau pastaruoju metu svarbu tampa ir ekologija. "Transit ECOnetic" sujungia abu šiuos poreikius: išlaikymo sąnaudos nedidelės, o kenksmingų dujų išmetimas – mažiausias sektoriuje", – pabrėžė bendrovės "Ford of Europe" komercinių automobilių vyriausiasis inžinierius Barry Gale'as.

Įstatė greičio ribotuvą

Priartėję prie lengvųjų automobilių anglies dvideginio išmetimo standartų, "Ford" inžinieriai sugebėjo neprarasti galios. Naujojo "ECOnetic" variklis – net kiek galingesnis nei pirmtako.

Tačiau mikroautobuso galios išnaudoti nepavyks, nebent pasirinksite "Transit Sport" modifikaciją. Visuose kituose, įskaitant ir Bavarijos keliuose bandytą "ECOnetic", įmontuotas greičio ribotuvas, neleidžiantis įsibėgėti daugiau nei 110 km/val. Net ir labai norint, neįmanoma ribotuvo išjungti, nes jis užplombuotas.

Tokį gana drastišką sprendimą "Ford" atstovai vadina pačių pirkėjų interesu, nes taip mažinamos degalų sąnaudos. "Daugelis mūsų klientų patys sugeba reguliuoti greitį, bet ribotuvas tai padės padaryti dar lengviau", – paaiškino B.Gale'as.

Optimizuoti degalų sąnaudas padeda ir prietaisų skydelyje užsidegantis ženklas, kad perjungta aukštesnė pavara. Tiesa, kylant į mažą kalnelį ne visada būtina juo pasitikėti, nes, sumažėjus apsukoms, variklis gali tiesiog užgesti.

"Ford" taip pat didžiuojasi savo visų keturių varančiųjų ratų (AWD) sistema, kuri slidžiame kelyje paskirsto jėgą visiems ratams. Sistema turėtų įsijungti labai sklandžiai, nes ją kontroliuoja elektroniniai prietaisai. Todėl "ECOnetic" ar kitas modelis su AWD turėtų būti paklausus tarp dažnai keliaujančių į kalnus ar miškus.

Deja, Bavarijoje gegužės pabaigoje buvo taip pat karšta ir sausa kaip šią savaitę Lietuvoje, tad šios sistemos pranašumais pažliugusiame kelyje pasinaudoti nepavyko.

Platus pasirinkimas

Neskaitant spalvos ir dizaino variacijų, "Ford" gali pasiūlyti net 5700 skirtingų mikroautobuso "Transit" kombinacijų, tačiau daugiausia tikimasi parduoti standartinių mikroautobuso variacijų – "Transit", "Transit Trend", "Transit Limited" ir "Transit Sport".

"Kad pirkėjai nepasimestų tokioje gausybėje variantų, savo pardavėjams įvairiose šalyse pateikiame standartizuotus modelius, kurie atspindi bendras rinkų tendencijas ir poreikius. Tačiau kartu sakome, kad kiekvienas pirkėjas gali išsirinkti tai, ko jam reikia", – tikino "Ford or Europe" komercinių automobilių pardavimo vadovas Henrikas Nenzenas.

"Ford" taip pat siūlys mažiausiai devynis skirtingo dydžio ir galios variklius, o kiekvienas klientas galės pasirinkti, ar nori savo mikroautobuse turėti autopilotą, automobilio statymo jutiklį, kondicionierių, patobulintą grotuvą ir t. t.

Į Lietuvą naujasis "Transit" turėtų atkeliauti rudenį. Kol kas jo kaina nežinoma.

Didelė šeimyna

Su "Transit" Lietuvos rinką turėtų pasiekti ir naujas jo mažylis brolis – "Ford Transit Connect". Nors ir gerokai jaunesnis už labiau patyrusį mikroautobusą "Transit" (parduodamas nuo 1965 m.), "Connect" sparčiai renka savo gerbėjus ir bus parduodamas net keturiuose žemynuose.

Gerokai mažesnis ir šiek tiek mažiau arklių pasikinkęs "Connect" didžiausiu savo konkurentu laiko "Volkswageną Caddy". Būtent lenktyniaudami su vokiečiais, "Ford" konstruktoriai iš esmės pakeitė mažylio išorę ir itin daug dėmesio skyrė saugumui – stabdymo ir trinties sistemoms, kėbului sutvirtinti.

Be to, "Ford" planuoja ateityje rinkai pasiūlyti elektros variklio varomą "Tourneo Connect" versiją, kurios kūrimu rūpinasi Europos rinkos lyderė šioje srityje Anglijos bendrovė "Smith Electric Vehicles".

Vokietijoje pristatytą "Ford" komercinių automobilių šeimą vainikuoja krovininė "Fiesta" ir visureigis "Ranger", tačiau mūsų šalyje jie tikriausiai nebus tokie populiarūs kaip "Transit" ir "Connect".


"Ford Transit ECOnetic"

Kėbulo tipas mikroautobusas

Sėdimų vietų skaičius pasirinktinai

Aukštis (mm) 2082

Ilgis (mm) 4863

Plotis (mm) 2374

Važiuoklės bazė (mm) 2933

Degalai dyzelinas

Bako talpa (l) 80

Variklio tipas "Duratorq TDCi", 2,2 l

Variklio darbinis tūris (cm3) 2198

Galia (kW) 85 (115 AG)

Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė

Varantieji ratai priekiniai

Vidutinės degalų sąnaudos (l) 7,2

Krovinio vieta (kub. m) 6,5

Kaina bus paskelbta vėliau


"Ford Transit Connect"

Kėbulo tipas mažas mikroautobusas

Sėdimų vietų skaičius pasirinktinai

Aukštis (mm) 1739

Ilgis (mm) 4275

Plotis (mm) 1795

Važiuoklės bazė (mm) 2664

Degalai dyzelinas

Bako talpa (l) 60

Variklio tipas "Duratorq TDCi", 1,8 l

Variklio darbinis tūris (cm3) 1753

Galia (kW) 55 (75 arklio jėgos)

Pavarų dėžė 5 laipsnių mechaninė

Varantieji ratai priekiniai

Vidutinės degalų sąnaudos (l) 6,3

Krovinio vieta (kub. m) 2,8–3,4

Kaina bus paskelbta vėliau

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų