Pereiti į pagrindinį turinį

Lenktynių debiutantas: 69 numeriu pažymėtą "Lotus" lydės sėkmė

2010-07-14 09:20
Naujokai: tikimasi, kad "Lotus 116" sėkmingai įveiks 1000 km trasą.
Naujokai: tikimasi, kad "Lotus 116" sėkmingai įveiks 1000 km trasą. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

"Omnitel 1000 km lenktynių" eksperimentinių automobilių X1 klasės naujokų komandos "BarBar'a Racing Team" pilotas Andrius Austinskas įsitikinęs – jie nebus paskutiniai!

Kartingų čempionas

Sakoma, kad naujokams sekasi ir fortūna šypsosi. Nors neretai nutinka priešingai: jie smenga į dugną.

"Omnitel 1000 km lenktynėse" debiutuosiantis 26-erių kaunietis A.Austinskas nebijo iššūkio: jis su kolega, dar vienu kauniečiu ir debiutantu Martynu Griška tikisi, kad jų "Lotus 116" nesuges ir sėkmingai įveiks trasą.

"Bus labai sunku", – neslapukauja jaunas vyras. Važiuoti devynias valandas (per maždaug tiek laiko lenktynių trasą įveikia dalyviai) dviem pilotams bus labai nelengva.

Baltijos šalių ir Lietuvos kartingų čempionas džiaugiasi pasirinktu automobiliu – 2006-ųjų "Lotus 116".

Turbo variklis – 2 l darbinio tūrio, maksimalus greitis – 260 km/val., 800 kg sveriantis automobilis 100 km/val. greitį pasiekia per 4,3 sek. 100 km reikia apie 35, o visoms lenktynėms prireiks apie 500 l degalų.

Pakeitimų – nedaug

"Mūsų komanda nauja, todėl nenorėjome pernelyg keisti standartinio automobilio, – aiškino "BarBar'a Racing Team" pilotas. – Pakeitėme pagrindinius dalykus – važiuoklę, saloną, stabdžių, elektros ir saugos sistemas. Palikome standartinį "Opel" variklį, pavarų dėžę."

Kodėl, lyginant su grėsmingais varžovais, naujokai bene mažiausiai tobulino savo automobilį?

"Važiuoti 1000 km didelėmis apkrovomis – rimtas išbandymas, kuris neretai išprovokuoja gedimus. Kuo daugiau paliksime standartinių techninių parametrų, tuo mažiau mašina ges", – įsitikinęs Andrius. Jis neabejoja, kad ir jam, ir Martynui, taip pat važinėjusiam kartais, trasoje netrūks iššūkių.

Prieš varžovus "Lotus 116" turės privalumų: mašina itin lengvai valdoma, mažesnis padangų dilimas, tikina su pasaulinio lygio meistrais Robertu Kubica, Nico Rosbergu kartų trasoje rungęsis kaunietis.

Dvejų metų projektas

"Lotus" variklio svorio paskirstymas, pasak A.Austinsko, primena kartus. 185 cm ūgio vyras visgi pripažįsta, kad jam nėra patogu sėdėti automobilio salone.

Automobilio galia, neišsisukinėja Andrius, varžovai juos pranoks: "Lotus 116" turi tik 220 AG, o kiti – pusantro ir net du kartus galingesni.

"Bet tai – ne 20 ratų lenktynės. Nemaža tikimybė, kad itin patobulinti automobiliai dažniau ges. Daugiau dils padangos, dažniau reikės pilti degalų", – įsitikinęs pilotas.

Andrius tik liūdnokai šypsosi prisiminęs, kad pernai jie nesuspėjo dalyvauti prestižinėse ne tik Lietuvos, bet ir Baltijos šalių lenktynėse.

"Tai – dvejų metų projektas. Pernai nespėjome tinkamai pasirengti, – pripažįsta Andrius, kuris nematė tik dvejų "Omnitel 1000 km lenktynių". – Būti žiūrovu – ir malonu, ir sunku. Pernai draugas net neatvyko į Palangą, nes jam sunku būti ne trasoje."

Nėra kelių erelis

"Du posūkiai prilygsta sportinėms lenktynėms, kiti – mėgėjiški. Greitėjimas, stabdymas, greitėjimas, stabdymas. Automobiliams reikia gerų stabdžių, – trasą Palangoje vertina "BarBar'a Racing Team" pilotas. – Pergalei šiek tiek mažiau įtakos turi lenktynininkas. Daugiau – automobilio galia, stabdžiai. Žinoma, negalima karščiuotis, nes temperamentas išprovokuoja klaidas."

Kartais, pastebi Andrius, lenktynes laimi ne pats greičiausias, kai paskuba varžovai ir padaro klaidų ar sugenda jų automobilis.

"Tačiau tikėtis užimti pirmąją vietą – naivu", – realiai situaciją vertina A.Austinskas.

Greičiausiai – 280 km/val. automobiliu ir 300 km/val. motociklu važiavęs lenktynininkas mano, kad Palangos trasoje greitis sieks apie 200 km/val.

"Nesu kelių erelis, – tikina Andrius. – Ypač po treniruočių norisi važinėti ramiai. Lenktynininkai privalo išlaikyti šaltą protą ir nesikarščiuoti."

Sėkmę neša vienetai

Jaunas vyras, besilaikantis Kelių eismo taisyklių ir nelakstantis gatvėmis yra patyręs įspūdingą adrenalino dozę, kai į jo automobilį įsirėžė iš šalutinės gatvės išvažiavęs mikroautobusas.

"Atleisk, dar nepabudau", – anksti ryte į darbą skubėjusio Andriaus atsiprašinėjo avarijos kaltininkas. Laimė, vienas važiavęs Andrius spėjo paspausti greičio pedalą ir mikroautobusas įsirėžė ne į jo, bet į galines dureles.

A.Austinskas nėra prietaringas, todėl "Lotus 116" komanda nekrikštijo, tačiau lenktynininkas prisipažino: anksčiau jo automobilio salone kabėdavo rožinis, o laimę jam dažnai atneša skaičius "1" ir kiti skaičiai, kuriuose yra vienetas.

Tačiau geltonos spalvos "BarBar'a Racing Team" komandos automobilis "Lotus 116" pažymėtas pikantišku numeriu "69".

A.Austinskas juokiasi ir linksi galvą: "Taip, bet lenktynių automobiliui – tai ne banalus, o įdomus skaičius."

Lentynės populiarėja

"Omnitel 1000 km lenktynės" rengiamos vienuoliktą kartą.

Iš užsiregistravusių komandų favoritėmis laikomos tik kelios. Siūloma atkreipti dėmesį į belgus, pernai su iki tol Lietuvos trasose dar nematytu automobiliu "Gineta G50 R" užėmusius ketvirtąją vietą absoliučioje įskaitoje.

Šiemet Palangoje varžysis dvi Belgijos "KS Motorsport" komandos, o jų lenktynininkai vairuos ne "Gineta", o "BMW M3 Silhouette" automobilius.

Tai – specialiai ilgų nuotolių lenktynėms ir Palangos trasai parengti, maksimaliai palengvinti automobiliai, trykštantys jėga ir puikiu pagreičiu, kuriuos jiems užtikrina 3,2 l darbinio tūrio 6 cilindrų varikliai, išvystantys 400 AG pajėgumą ir turintys ilgose lenktynėse sportininkų bei komandų rūpesčius gerokai mažinančius 100 litrų degalų bakus.

"KS Motorsport" lenktynininkai Koenas Leyssensas ir Stevas Vanbellingenas dėl techninės parengties ir profesionalumo priskirti prie favoritų.

Ne veltui belgai "Omnitel 1000 km lenktynes" kaip prioritetines įsirašė į savo sportinį 2010-ųjų kalendorių šalia 12 valandų lenktynių Zolderyje ir Spa-Francorchamps.

"Spyker C8 Spyder GT2R" ar "Ferrari F430" bolidai visuomet buvo ir bus padidintos traukos centre.

"Nuskinti saldžiausią pergalės uogą keletą metų taikosi 2005 m. lenktynių Palangoje laimėtojai – "Oktanas Racing" ekipos sportininkai broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai, vairuosiantys "Porsche 997".

Palangoje vėl varžysis Ramūnas Čapkauskas, pajutęs tokių lenktynių pergalės skonį, "Alfa Romeo klubo", "Padvaiskas ir Ko" ekipų nariai ir pernai visas trejas 4 valandų lenktynes laimėjusi "Rimo" komanda ir kitos ekipos.

Be jau įprastų renginio programoje "Battery Super Sprint", "LNK žvaigždžių lenktynių", tradicinio mechanikų bėgimo ar kitokių rungčių bei atrakcijų po dvejų metų pertraukos į "Omnitel 1000 km lenktynes" vėl sugrįžta nemenką susidomėjimą keliantis Lietuvos traukos lenktynių čempionatas.

Be to, traukos lenktynininkai varžysis vienintelėje, būtent Palangoje specialiai jiems parengtoje klasikinėje ketvirčio mylios distancijoje.

Dar viena naujovė – šiemet pirmą kartą Palangoje rengiamos "Oldtimer" (senų, antikvarinių automobilių) lenktynės.

Šiemet, skirtingai nuo ankstesnių metų, šie automobiliai toje pačioje "Omnitel 1000 km lenktynių" trasoje dalyvaus 12 ratų varžybose, pirmąsyk rengiamose pagal visas taisykles.

Dėl geresnių starto pozicijų "Oldtimer" vairuotojai rungsis kvalifikacinėse lenktynėse, kurios prasidės penktadienį 17 val., o pagrindinėms jų varžyboms startas bus duotas iškart po "Omnitel 1000 km lenktynių" kvalifikacinių varžybų, apie 20 val.

Preliminariais duomenimis, "Oldtimer" lenktynėse žada dalyvauti senų sportinių automobilių savininkai iš Lenkijos, Latvijos, Estijos ir Lietuvos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų