Lietuvių motociklų sporto klubas „Coffee Racers“ tapo oficialiu JAV motociklų mokyklos „California Superbike School“, kurią įkūrė motociklininkų legenda Keithas Code, atstovu Baltijos šalyse.
Buvęs profesionalus lenktynininkas ir rašytojas Keithas Code žinomas bene kiekvienam motociklo vairuotojui dėl jo išleistų motociklininkų „biblija“ tapusių knygų ir mokomųjų filmų „Twist of the Wrist“.
„Jau šį mėnesį mūsų motociklininkai galės susitikti su „California Superbike School“ atstovais, kurie atsiveš daug patirties, patarimų ir vieną savo žymiųjų treniruoklių. Šis bendradarbiavimas suteiks galimybę išmokti dar geriau valdyti savo motociklus, o geresnis valdymas ir didesnis pasitikėjimas savo įgūdžiais reikš didesnį saugumą keliuose ir trasose “, – sako sporto klubo „Coffee Racers“ prezidentas Adomas Dautartas.
Laukia du susitikimai
„California Superbike School“ atstovai šiemet dalyvaus dviejuose lietuvių renginiuose. Pirmąkart – atidarant „Coffee Racers“ organizuojamų motociklų renginių „Autogidas.lt - Vrooam Oil Track Attack” sezoną „Nemuno žiedo“ lenktynių trasoje balandžio 25 dieną. Čia pirmą ir vienintelį kartą šiemet bus galima išvysti ir išbandyti vieną iš kelių mokyklos naudojamų mokomųjų įrenginių – „svyrantįjį motociklą“ (angl. lean bike). Tai prie specialaus rėmo pritvirtintas motociklo simuliatorius, kuriuo galima parodyti, kokios jėgos veikia motociklą stabdant ir važiuojant posūkiuose, taip pat ant jo žmonės gali drąsiai praktikuotis teisingą sėdėseną.
Kitas mokyklos susitikimas su lietuvių motociklininkais įvyks Rygos Bikernieki lenktynių trasoje liepos 20-21 d., kur per „Coffee Racers“ renginį „California Superbike School“ praves savo mokymus. Juose galės dalyvauti iki 63 žmonių iš visų Baltijos šalių. Vienam laimingajam iš visų į renginį iki gegužės 18 d. užsiregistravusiųjų lietuvių bus padovanota vieta į „California Superbike School“ mokymus.
„California Superbike School“ mokymai skiriami ne tik žiedo entuziastams, o visiems, norintiems išmokti gerai valdyti motociklą ir saugiai vairuoti. Mokyklos kursą sudaro keturių lygių (dienų) mokymai, per kuriuos motociklininkai iš eilės mokosi tikslių ir techniškų vairavimo įgūdžių. Po teorinės dalies su treneriu važiuojama į trasą, o po to vyksta aptarimas. Vienu metu trasoje dirbama daugiausiai su 3 vairuotojais.
Žalia dirva
„California Superbike School“ atstovas anglas Andy Peckas pastebi, kad Baltijos ir daugelis kitų šalių regione neturi tokių motociklizmo tradicijų kaip Pietų Europos valstybės. „Tai reiškia, kad jaunimas dažnai neturi nieko, iš ko galėtų mokytis. Vakarų Europos šalyse veikia daug mokyklų, tarp kurių ir tokios, kurios specializuojasi pagal motociklų tipus. Tikiuosi, kad taip bus ir Baltijos šalyse“, – sako A. Peckas.
Tačiau, jo patarimu, pirmiausia, ką kiekvienas motociklininkas gali padaryti – tai ieškoti naudingų žinių, nes daug nemokamos informacijos yra internete, o knygų apie vairavimo technikas sąrašas yra ilgas. „10 eurų investicija į tai gali būti geriausia investicija jūsų gyvenime, jei tik gavote žinių, kurios jums padėjo išvengti artėjančio sunkvežimio“, – akcentuoja treneris. Jo nuomone, ypač svarbu mokytis ir treniruotis su profesionalais, nes pačiam įsivertinti savo motociklo valdymo įgūdžius, pamatyti klaidas ir jas ištaisyti yra labai sunku. Daugeliu atvejų kelios valandos su profesionaliu treneriu yra kur kas efektyviau nei visas treniruočių sezonas.
Ilga praktika nėra rodiklis
„California Superbike School“ atstovas atkreipia dėmesį, kad dauguma motociklininkų, netgi labai patyrusių lenktynių trasose, daro pačias pagrindines klaidas. „Teisingas akseleratoriaus valdymas patyrusiajam skamba kaip elementarus dalykas, bet taip nėra. Ir vis pačioje pirmoje savo pamokoje vis išgirstame klausimą „Ar man tikrai reikia pradėti nuo pirmo lygio?“ Patirtis įvairiose motociklų mokyklose visame pasaulyje patvirtina, kad ilgą vairavimo patirtį turintys motociklininkai nėra tie mokiniai, su kuriais lengviau dirbti. 30 metų kažką ne taip dariusį žmogų ypač sunku įtikinti pabandyti elgtis kitaip. Ir atvirkščiai – mažai patirties turintys vairuotojai dažniausiai yra geri mokiniai“, – tvirtina A. Peckas.
Nuvainikuoja galingus motociklus
Anglas teigia, kad Baltijos šalys jiems atrodo svarbi ir auganti rinka. Nors gyventojų skaičius čia nėra toks didelis, sąlygos vairuoti motociklus esą panašios kaip daugelyje Europos šalių. „Pastebėjome, kad čia yra daug didelių ir galingų motociklų – sportinių, čioperių. Taip anksčiau buvo ir Vakarų bei Vidurio Europoje. Taigi situacija Baltijos šalyse turėtų keistis panašia kryptimi kaip ir kitose Europos šalyse – vairuotojai rinksis mažiau galingus motociklus ir juos naudos praktiškesniais tikslais, – pažymi Andy Peckas. – O kai žmonės turi kitų tikslų pirkti motociklus – ne pasirodymui, o siekiui sutaupyti laiko ir pinigų ar keliauti, jie ima ieškoti žinių, kaip geriausia išnaudoti turimą motociklą. Gera vairavimo technika yra viso to pradžia“.
A. Peckas sako, kad didžiausią dalį „California Superbike School“ mokinių Europoje sudaro ne žiedo, o gatvės motociklininkai ar net keliautojai. Šiose mokyklose lankosi visų tipų motociklų vairuotojai, kurie tai, ką išmoksta, pritaiko kasdieniniame vairavime. Todėl šios mokyklos yra labai populiarios Europoje.
Padeda sumažinti nelaimių skaičių
Keithas Code vadinamas žinomiausiu ir sėkmingiausiu motociklininkų instruktoriumi pasaulyje. Prieš 35 metus įkurtos „California Superbike School“ padaliniai veikia keturiuose pasaulio kontinentuose, mokymai vyksta 90-yje trasų 15-oje šalių. Ši mokykla treniravo daugiau kaip 150 000 motociklininkų, tarp kurių profesionalūs lenktynininkai, laimėję pasaulio ir šalių čempionatus. 2006 metais Jungtinių Valstijų jūrų pėstininkų korpusas paprašė K. Code parengti mokymo programą, kuri padėtų sumažinti motociklus vairuojančių jūrų pėstininkų patiriamų rimtų avarijų skaičių. Per ketverius metus ši programa lėmė ypatingus saugumo rezultatus, tad ji šioje organizacijoje laikoma „auksiniu standartu“.
K. Code yra sukūręs kelis unikalius mokomuosius treniruoklius: vairavimo treniruoklis (No Body Steering Bike) padeda suprasti motocklo vairavimo ypatumą, svyrimo (Lean) ir slydimo (Slide) treniruokliai moko teisingos sėdėsenos, žiūrėjimo ir leidžia patirti maksimalų motociklo „guldymą“ išvengiant stipraus kritimo, „Paniško stabdymo treniruoklis“ padeda vairuotojui patirti priekinio rato užsikirtimą ir išmokti išvengti kritimo. „California Superbike School“ vieno lygio dienos mokymai žmogui kainuoja 300 eurų.
Naujausi komentarai