Susumavo balus
Tokį pokytį ekspertai pavadino radikaliu. Kaip į vieną sąrašą gali patekti itin pigūs ir paprasti, bet neprasti, ir labai prabangūs automobiliai, savo kaina galintys prilygti būstui didmiestyje, o technologijomis – kosminiam laivui?
Gyvo balsavimo metu automobilių temomis rašantys žurnalistai ir apžvalgininkai, sudarę dešimties narių konkurso komisiją, išdalijo balus skirtingiems modeliams.
Kategorijoje iki 39 999 eurų „Lietuvos metų automobiliu 2024“ pretendavo tapti „Nissan X-trail“, „Renault Austral“, „Hyundai Kona“. Susumavus komisijos balus paaiškėjo, kad nugalėjo „Nissan X-trail“ – 41 balas („Hyundai Kona“ – 30, „Renault Austral“ – 29).
Kategorijoje nuo 40 000 iki 59 999 eurų „Lietuvos metų automobiliu 2024“ galėjo tapti „Peugeot 408“, „Honda ZR-V“, „Toyota Prius Plug-In Hybrid“. Po komisijos balsavimo pergalę šventė „Toyota Prius Plug-In Hybrid“ – 48 balai („Peugeot 408“ – 30, „Honda ZR-V“ – 22).
Automobilių nuo 60 000 eurų „Lietuvos metų automobilio 2024“ titulo siekė „Hyundai Ioniq 6“, „Lexus RX“, „Mercedes-Benz“ E klasės modelis. Nugalėtojas: „Mercedes-Benz“ E klasė – 37 balai („Hyundai Ioniq 6“ – 36, „Lexus RX“ – 27).
I. Gelūno / pressauto.lt nuotr.
Vertas pergalės
Automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis, komentuodamas, kodėl skyrė „Nissan X-Trail“ 5 balus (pusę visų turimų), teigė, kad savo kainų kategorijoje šis modelis duoda daugiausia už prašomus pinigus.
„Automobilis pasižymėjo tikrai geromis važiavimo savybėmis. Švelni pakaba, stabilus, prognozuojamas ant kelio, labai maloniu veikimu pasižymi ir hibridinė pavara. Ji verta atskiros pastraipos. „E-Power“ pavarą turinčius modelius galima vadinti tikrais savaime įsikraunančiais elektromobiliais, nes 1,5 l darbo tūrio vidaus degimo variklis čia veikia tik kaip generatorius. Ratus suka elektros motorai, – pasakojo žurnalistas. – Rezultatas: elektromobiliui būdingas labai švelnus ir tolygus pagreitis, greita reakcija į akceleratorių. Variklis veikia dažnai, nes baterija maža, bet neerzina. Jei nežinotum, nė nesuprastum, kad jis nesujungtas su ratais. Trūkumas tik vienas: į efektyvumą orientuota pavara nelabai efektyvi, degalų sąnaudos – nestebuklingos, bet dideliam automobiliui – priimtinos.“
Jis pastebėjo ir tai, kad automobiliai į skirtingas kainų kategorijas suskirstyti remiantis bazinėmis modelių su analogiškais varikliais kainomis. Tačiau, pasak E. Babelio, kad įsigytum labai gerą automobilį, nereikia dėti daug pastangų.
„Mūsų išbandyta versija buvo pati geriausia ir brangi, bet jei jums nereikalinga oranžinė oda ant visų paviršių, odinės sėdynės ar visų varančiųjų ratų pavara, tai ir už 40 tūkst. eurų įsigysite labai gerą automobilį. Vertą pergalės“, – kalbėjo jis.
I. Gelūno / pressauto.lt nuotr.
Efektinga išvaizda
Antrojoje kainų grupėje pergalę šventė „Toyota Prius“ modelis, kuris konkursui buvo pateiktas ne kaip įprastas, o iš tinklo įkraunamas hibridas – tik tokia versija parduodama Europos regione.
Konkurse dalyvavo 30 skirtingų automobilių, per šiuos metus debiutavusių rinkoje.
Tai padidina automobilio kainą, bet laidos „Motorai“ autorius ir automobilių apžvalgininkas Jurgis Paplaitis turi pateisinančių argumentų.
„Europoje parduodama tik iš tinklo įkraunama versija gerokai padidino kainą, bet teste juo vien tik elektra nuvažiavau beveik 100 km. Hibridinė „Toyota“ pavara visiems žinoma savo patikimumu ir efektyvumu, ką jau kalbėti apie efektingą naujo modelio išvaizdą – toks „Prius“ priverčia praeivius atsigręžti“, – tikino jis, „Prius“ skyręs 5 balus iš 10 galimų.
Pasivažinėjo: ekspertai galėjo išbandyti automobilius įvairiomis sąlygomis. / I. Gelūno / pressauto.lt nuotr.
Akivaizdus lyderis
Ne vieną aiktelėti privertė ir ilgamečio komisijos nario, automobilių žurnalisto Valdo Valiukevičiaus balsavimas, mat jis taikė, kaip pats sakė, 8:1:1 formulę.
„Šįsyk balsavau gana radikaliai, laikydamasis principo: visi yra geri, bet žinau savo geriausią. Tad visuose balsavimuose laikiausi formulės 8:1:1, aiškiai išskirdamas savo favoritą ir suteikdamas jam daugiau galimybių. Atsiprašau likusių už lyderio, nes jie verti žymiai daugiau“, – kalbėjo V. Valiukevičius.
Balsuodamas už favoritą grupėje, kurioje kainos didesnės negu 60 000 eurų, V. Valiukevičius 8 balus skyrė šioje kategorijoje nugalėjusiam „Mercedes-Benz“ E klasės modeliui.
„Netgi senesnės kartos E klasė, stojusi į šį konkursą, būtų tarp lyderių. Švelniai pakeistas išorės dizainas, interjeras perkrautas ekranų – duoklė modernizmui. Padaryti dar didesnių ekranų turbūt jau neįmanoma, tad nuo šiol kelias į priekį – kelias atgal“, – pastebėjo komisijos narys.
Anot jo, idealu buvo ne viskas: konkursui pateiktas automobilis komisijos narius erzino vangoku 2 l benzininiu varikliu, kuris, nuspaudus akceleratorių, imdavo piktai kaukti.
„Tačiau žinome, kad naujoji E klasė turi ir geresnių agregatų, taip pat ir dyzelinių. Mersedesiškas plaukimas išliko ir tai yra pats komfortiškiausias šios klasės automobilis“, – apibendrino V. Valiukevičius.
I. Gelūno / pressauto.lt nuotr.
„Metų vairas“ – R. Baciuškai
Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2024“, kurį surengė Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA), dalyvavo 30 skirtingų automobilių, per šiuos metus debiutavusių rinkoje. Trečdalis jų buvo elektromobiliai.
Metų siurprizu paskelbtas „Lexus LM“ modelis, Metų vairo titulas teko Rokui Baciuškai už pergales įvairiose varžybose, tarp jų – ir pirmą Dakaro ralio beduiną, parvežtą į Lietuvą.
Metų sportiškiausiu automobiliu tapo „Porsche Cayenne“, Metų saugausiu automobiliu – „Mercedes-Benz EQE SUV“.
„Metų 4x4“ titulą pelnė „Ford Ranger Raptor“, šis modelis pripažintas ir Tautos automobiliu.
„Mercedes-Benz“ E klasės modelis taip pat paskelbtas Metų inovacija. Be to, išrinktas ir SoliTek metų elektromobilis – juo tapo „Hyundai Ioniq 6“.
Naujausi komentarai