V. Grašys nepritaria nuomonei, kad atšilus orams ir motociklininkams išvažiavus į gatves, padaugėja avarijų, tačiau įsitikinęs, kad vairuotojai vasarą turėtų būti atidesni: „Žiemą motociklininkai eisme nedalyvauja, jų plieniniai žirgai stovi garažuose. Kadangi važinėjimas motociklu yra sezoninis, automobilių vairuotojai apie juos pamiršta ir nesiima atsargumo priemonių – nepažiūri į galinio vaizdo veidrodėlį ar nepraleidžia iš šalutinio kelio važiuojančio motociklininko“, – sako V. Grašys.
K. Jurevičius džiaugiasi nauja tendencija, kai motociklininkai tampa vis drausmingesni ir į motociklą žiūri kaip į transporto priemonę, su kuria keliauja ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų.
Tikriausiai kelią ar gatvę įsivaizduojame kaip kovos areną, kurioje turime varžytis, kuris pravažiuos pirmas ar praleis kitą.
Viena geriausių priemonių, mažinančių motociklininkų greitį, K. Jurevičius vadina vairuotojo pažymėjimo atėmimą – jei maksimalus leistinas greitis viršijamas 30 kilometrų per valandą arba daugiau, vairuotojas praranda pažymėjimą. Tai labai didelis saugiklis, dėl kurio motociklininkai labiau kreipia dėmesį ir į leistiną važiavimo greitį.
V. Grašys nemano, kad reikėtų kovoti su nedrausmingais vairuotojais. Pasak jo, derėtų sutarti, kad eismo saugumas privalo rūpėti visiems eismo dalyviams: motociklininkams, dviratininkams, automobilių vairuotojams. Anot pareigūno, eismo sąlygos priklauso nuo požiūrio į saugumą ir atsakomybės.
Ugdyti nuo mažens
„Trūksta dalyvavimo eisme kultūros. Sunku pasakyti, kodėl taip yra. Tikriausiai kelią ar gatvę įsivaizduojame kaip kovos areną, kurioje turime varžytis, kuris pravažiuos pirmas ar praleis kitą. Reikia skatinti atsakingą ir kultūringą dalyvavimą eisme, ne tik pagarbos demonstravimą, bet ir suvokimą, kad gerbdami vienas kitą apsaugosime ir save“, – pasakoja V. Grašys.
K. Jurevičius pasakoja, kad atsakingą dalyvavimą eisme derėtų skatinti rodant pavyzdį kitiems. Anot instruktoriaus, jaunuoliai mokosi iš savo artimųjų, jie stebi, kaip elgiasi tėvai: ar jie kultūringi, ar šaukia ant kitų. Jis teigia, kad visų pirma reikėtų rodyti pavyzdį savo vidiniame rate.
V. Grašys pritaria tokioms mintims ir teigia, jog didžiausia problema yra kultūros ir pagarbos vienas kitam stoka. Pareigūnas įsitikinęs, kad už saugų eismą atsakomybę derėtų prisiimti nepriklausomai nuo to, ar vairuojame motociklą, automobilį, ar einame pėsčiomis.
E. Genio/LRT nuotr.
„Vairavimo kultūra keičiasi. Vis dėlto apie saugų eismą turėtume kalbėti ne tik su atvykusiu į vairavimo kursus, o nuo mažens – dar lankydamas darželį, mokyklą, vaikas turėtų būti supažindinamas su kultūra keliuose. Jaunuoliams derėtų mokytis iš tėvų pavyzdžio, taip ugdysime kultūringą eismo dalyvį“, – kalba V. Grašys.
K. Jurevičius pastebi, kad motociklininkai tampa draugiškesni, jų kultūra keičiasi ir automobilių vairuotojai pradeda juos toleruoti.
„Žinoma, nemanau, kad galima pakeisti tuos, kurie važinėja beprotišku greičiu, jiems reikia adrenalino. Tokius vairuotojus aš vadinu „benzingalviais“. Reikėtų skatinti specialių trasų naudojimą lenktynėms, ten vairuotojai gali išlieti savo pyktį, pasisemti adrenalino ir ramiai grįžti namo“, – ragina K. Jurevičius.
Naujausi komentarai