Registruotame Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimo projekte, kuriuos ministras tvirtintų įsakymu, siūloma, jog „bendruoju atveju transporto priemonių šviesoforų žalias mirksintis signalas nenaudotinas“. Vis dėlto liktų ankstesnė nuostata, kad esant išimtims toks mirksintis signalas dar galėtų veikti, o jo mažiausia mirksėjimo trukmė automobiliams galėtų būti 5 sekundės.
Tuo metu pėsčiųjų šviesoforo mirksintis žaliasis signalas ministerijos siūlymu turėtų trukti ne ilgiau nei 2 sekundes.
Ministerija pabrėžia, kad žalias mirksintis signalas pablogina jutiklinį šviesoforų valdymą, nes nesant transporto priemonių eismo ir siekiant pakeisti eismo fazę, žalias signalas dar privalo mirksėti 2–4 sekundes, dėl to didėja nereikalingas eismo dalyvių laukimo laikas.
Pasak ministerijos, atsisakius mirksinčio signalo, transporto priemonėms atlaisvinus sankryžą ir tai užfiksavus jutikliams, geltonas signalas gali būti įjungtas iš karto, tad greičiau žalia šviesa užsidegtų ir kitiems vairuotojams bei pėstiesiems.
Ministerija pažymi, kad Europoje žalias mirksintis transporto šviesoforų signalas naudojamas tik Austrijoje ir tam tikrose Rytų Europos šalyse, kurios „nepasižymi aukštais eismo saugumo rodikliais“.
„Vienintelis žalio mirksinčio šviesoforo signalo privalumas, kad geltono signalo įjungimas nebūna netikėtas eismo dalyviams“, – teigiama aiškinamajame rašte.
Siūloma, kad pakeitimai įsigaliotų nuo birželio 1-osios.
Naujausi komentarai