Kalėdinis išpardavimas: sistema braškėjo nuo ažiotažo
Šią savaitę internetu startavęs pirmą kartą organizuojamas kalėdinis numerio ženklų išpardavimas sulaukė itin didelio vairuotojų susidomėjimo. Jau pirmą dieną parduota daugiau nei 0,5 tūkst. ženklų. Dėl didelio vartotojų skaičiaus neišvengta ir techninių problemų.
Pardavimų rekordas
Pasak išpardavimą organizavusios įmonės „Regitra“ specialistų, įprastinėmis dienomis vidutiniškai nuperkama apie 40 išskirtinių numerio ženklų. Pirmą sykį istorijoje surengta akcija šį skaičių padidino daugiau nei dvylika kartų. Iš išpardavimui pasiūlyto sąrašo įsigyta apie 400 vienetų numerių per dieną. Jų kaina siekė 39,99 euro vietoj įprastų 75–500 eurų. Papildomai nupirkta virš 100 numerių už įprastą kainą.
Jau pirmą dieną pastebėtas ir stipriai išaugęs lankytojų srautas elektroninėje transporto priemonių registracijos sistemoje eKETRIS. Per dieną įprastai sulaukiama apie 4,4 tūkst. lankytojų, o antradienį jų buvo apie 25 tūkst. Vienu metu prie sistemos prisijungusių vartotojų buvo apie 3 tūkst. Bendras elektroninėje sistemoje apsilankiusiųjų srautas įprastą vidutinį viršijo beveik 600 proc.
„Nuolat tobuliname eKETRIS sistemą. Iki šios dienos vartotojų srauto pralaidumas buvo padidintas beveik 1,5 karto. Šios akcijos metu buvo sulaukta daugiau nei 11 tūkst. (nuo 17 iki 24 val.) unikalių vartotojų. Per tą laikotarpį buvo dvigubai pagerintas unikalių vartotojų maksimalaus skaičiaus per dieną rekordas“, – skaičiavo „Regitros“ Informacinių technologijų departamento vadovas Vitalis Survila.
Laisvų dar liko
Kalėdinė akcija buvo pritaikyta daliai numerio ženklų – atrinktas specialus jų išpardavimo sąrašas. Kad visi pirkėjai turėtų vienodas sąlygas įsigyti patikusį derinį, tikslus derinių sąrašas buvo atskleistas tik paskutiniu momentu.
„Šiais metais aktyviai kvietėme Kalėdoms pasirinkti numerio ženklus, kadangi tikime, kad tai tikrai netikėta ir ilgaamžė dovana. Sulauktas lankytojų srautas viršijo mūsų prognozes. Nuoširdžiai apgailestaujame, kad mūsų sistema neatlaikė jų susidomėjimo“, – sakė įmonės rinkodaros projektų vadovė Rūta Gudašiūtė.
Ši akcija labiausiai sudomino automobilių vairuotojus, todėl tokio tipo numerio ženklai buvo išpirkti pirmiausiai. Tačiau išpardavimo sąraše dar yra daug numerių, skirtų motociklams ir priekaboms. Jų savininkai kviečiami pasidairyti po laisvus derinius. Akcija vyks iki sausio 31 d. arba iki tol, kol bus nupirktos visos išpardavimo sąraše esančios kombinacijos.
Vadovaujasi ir prietarais
Kaip teigia „Regitros“ atstovas Antanas Raudonis, daugelį metų besispecializuojantis numerio ženklų išdavimo srityje, didelė pirkėjų dalis įvairioms skaičių kombinacijoms skiria ypatingą reikšmę.
„Veikiausiai tai susiję ne tik su gražesne vizualika, bet ir tuo, kad tikima laimingais skaičiais. Pavyzdžiui, tradiciškai itin populiarus yra trijų septynetų derinys – kombinacijos su jais išperkamos greičiausiai. Jau ilgą laiką pastebime, kad legendinio britų slaptojo agento Džeimso Bondo 007 numeris yra vienas geidžiamiausių“, – pasakojo A.Raudonis.
Anot jo, pasitaiko ir tokių atvejų, kai vienos šeimos nariai nori, kad sutaptų jų vairuojamų automobilių ženklinimas. Pavyzdžiui, kad visų šeimos automobilių numeriuose būtų skaitmenys 001. Mėgstama rinktis ir kitus lengvai įsimenamus derinius, kaip 100, 111, 555, 999. Populiarūs ne tik skaičiai, bet ir raidės, kurios turi vieną ar kitą reikšmę.
„Pastebime, kad lietuviai yra patriotiški ir mėgsta užrašus, kurie siejasi su lietuviška simbolika, pavyzdžiui, LTU, LTT, LIT. Populiaru rinktis kombinacijas, sutampančias su vardo ar pavardės trumpiniais. Turėjome ypač paklausias LIN, LUK, MAT, MAR serijas. Itin mėgstamos ir trys vienodos raidės. Dar viena tendencija – rinktis iš abiejų pusių vienodas raides, pavyzdžiui, LIL. Iš esmės, asmens pasirinkti numeriai tuo ir išskirtiniai – juose žmogus randa kažkokią sau asmeniškai patinkančią reikšmę“, – teigė „Regitros“ specialistas.
Kartais klientai į numerio ženklų kombinacijas pasižiūri kūrybiškai ir net iš įprastų trijų raidžių bei trijų skaičių derinio sukuria žodį. Kitaip tariant, skaičius panaudoja kaip raides ir užbaigia žodį. Pavyzdžiui, 715 gali būti perskaitoma kaip TIS, 745 – kaip TAS ir panašiai.
Naudoja reklamai
Dalis vairuotojų nori dar labiau išsiskirti ir renkasi vardinius numerius. Jų užrašą susikuria pats klientas. Esminė tokių numerių taisyklė – galimi daugiausia šeši simboliai ir vienas iš jų privalo būti skaičius.
Kalėdos: neseniai įmonė sulaukė prašymo išduoti numerį HOH0HO. / Regitros nuotr.
„Keičiasi ir vardinių numerių tendencijos. Nebenorima matyti vien tik vardų ir pavardžių. Žmonės tampa vis išradingesni. Pavyzdžiui, atsirado tendencija juose užkoduoti savo pomėgius, profesiją, tam tikrą žinutę. Dažnai naudojami angliški žodžiai, kadangi jie yra trumpesni nei lietuviški. Matome prašymų, kai klientai savo numerio ženklais kreipiasi į kitus eismo dalyvius, pavyzdžiui, SMIL3 (angl. nusišypsok) ar L4BAS. Neseniai sulaukėme ir itin kalėdiško prašymo išduoti HOH0HO. Gal Kalėdų Senelis prašė?“ – juokėsi A.Raudonis.
Vardiniai numeriai naudojami ir kaip reklamos priemonė. Tokiais atvejais prašoma užrašų su įmonės, paslaugų ar prekių pavadinimais. Beje, pirmasis vardinis numeris Lietuvoje prieš du dešimtmečius buvo išduotas būtent su reklaminiu užrašu – draudimo bendrovę reklamuojančiu ERGO01.
Naujausi komentarai