Žingsnis link savo šaknų. Taip "Mitsubishi" strategai kalba apie naujos kartos "Coltą". Prieš ketverius metus Europos rinkoje debiutavęs japonų gamintojų šeimos mažylis šiek tiek ūgtelėjo ir iš mielo bei simpatiško moteriško automobilio virto nedideliu "Lancer" automobiliu. T. y. tapo gerokai sportiškesniu ir dinamiškesniu keturračiu, kuris turėtų patraukti ir vyriškąją auditorijos dalį.
Eiklus ir stabilus žirgas
"Colt" – tai ne pistoleto pavadinimas, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio (koltas – jaunas, ketverių metų nesulaukęs žirgas). ??? Būtent "Colt" pirmasis iš "Mitsubishi" šeimos dar 1967-aisiais debiutavo ralio varžybose, todėl gamintojai siekia, kad naujos kartos automobilis pateisintų sportiško vairavimo mėgėjų lūkesčius.
Spalio pabaigoje buvo pristatytas (Lietuvoje automobilis turėtų pasirodyti sausio pradžioje) naujasis "Colt" su trimis – 1,1, 1,3 ir 1,5 l darbinio tūrio varikliais. Logika paprasta – trijų cilindrų 1,1 l variklio visiškai pakanka važinėjant mieste, o su 1,5 l "Colt Ralliart" prie sankryžos nesunkiai galima nušluostyti nosį įspūdingiausius "raumenis" demonstruojančiam aukštesnės klasės galiūnui.
Iš priekio į vyresnį brolį "Lancerį" labai panašus naujasis "Colt" pelno pagarbą ir trasoje. Ispanijos keliuose mažyliu "Coltu" buvo malonu pagainioti ir iš kelio priversti trauktis pasipūtusius BMW ar "Audi" .
"Colt Ralliart" iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 7,6 s, o maksimalus jo greitis – 210 km/val. "Mitsubishi" vadovai tikisi, kad šis modelis sužavės vyriškosios lyties pirkėjus. Pirmiausia, 18–35 metų vyrus, kurių net su lazda nebūtum privertęs pirkti ankstesnio "Colto".
Dabar yra apie ką pamąstyti, nes sportiškasis "Colt" turi nemažai pranašumų. Bene pats didžiausias – stabilumas kelyje. Su šiuo automobiliu saugiai ir užtikrintai gali jaustis važiuojant tiek siaurais kalnų keliukais, tiek skriejant greitkeliu.
Be to, "Mitsubishi" inžinieriai itin daug dėmesio skyrė garso izoliacijai, kuri buvo vienas didžiausių ankstesnio modelio trūkumų. Rezultatas – naujasis "Colt" šiuo aspektu gali būti laikomas vienu B segmento lyderių. Šiek tiek triukšmo salone vis dar girdėti, tačiau tas urzgimas greičiau glosto, nei rėžia ausį.
Novatoriškų idėjų – nedaug
Gamintojų teigimu, naujasis "Colt" nuo pirmtako skiriasi maždaug 65 proc. Šios permainos ypač akivaizdžiai matyti žvelgiant į keturratį iš priekio. O tolstančio automobilio naujoves pastebėti galima tik gerokai pasistengus – mašinos galas liko beveik toks pats.
Plika akimi nematomų naujų technologinių sąrašas – netrumpas, tačiau "Colt" greičiausiai neprivers aikčioti iš nuostabos. Jame yra viskas, kas privalo būti tokios klasės automobilyje, bet tik tiek. Viena svarbesnių techninių naujovių – stabdžių asistavimo sistema, reguliuojanti stabdymo jėgą ir intensyvumą. Ekstremaliomis sąlygomis stabdant įsijungia avariniai žibintai, įspėjantys iš paskos važiuojančio automobilio vairuotoją.
Kiek nustebino pavarų perjungimo "sufleris". Tarkim, kylant į statesnį kalną sistema įkyriai siūlė jungti aukštesnę pavarą, bet tai padarius 1,1 l variklis pradėdavo "dusti". Taigi važiuojant sudėtingesnėmis sąlygomis aklai pasikliauti elektroniniais patarėjais nederėtų. Kita vertus, judant įprastu režimu ši sistema gali padėti (ypač pradedantiems vairuotojams) sutaupyti degalų.
"Mitsubishi" darbuotojai didžiuojasi ir itin talpia iki 4 m ilgio mažylio bagažine. Atlenkus užpakalines ir vieną priekinę sėdynę, ji gali būti net 2,20 m ilgio, į ją gali tilpti net iki 1000 litrų. Šiuo atžvilgiu "Colt" nušluosto nosį daugeliui savo klasės varžovų. Žinoma, keliaujant keturiese, teks tenkintis įprasta 186 l talpos bagažine.
Naujojo "Colto" trūkumai? Bene didžiausias – priekiniai statramsčiai. Net patys "Mitsubishi" darbuotojai pripažino, kad aukštesniems žmonėms dėl to kyla nepatogumų – sumažėja matomumas, todėl posūkiuose reikia būti itin atidiems.
Salonas prabanga taip pat nenustebins – čia dominuoja kietokas plastikas. Tiesa, džiugina vairas ir greičių dėžės svirtis, kurios "limpa" prie rankų.
Permainų kaina
"Mitsubishi" siekis būti sportiškesniems neišvengė ir "aukų". Naujasis "Colt" tikrai nėra pats ekonomiškiausias B klasės automobilis. Mažiausio darbinio tūrio variklis važinėjant mieste sunaudoja 7, o galingiausias – net ir 8,6 l benzino. Vidutinės sąnaudos kiek mažesnės, tačiau taip pat gali būti lyginamos su C segmento modelių "apetitu".
"Mitsubishi" atsisakė idėjos į "Coltą" montuoti ekonomiškesnius dyzelinius variklius. "Paskaičiavome, kad sąnaudos kuriant dyzelinį variklį bus per didelės, nes juos reikia taikyti prie vis griežtėjančių aplinkosaugos reikalavimų. Be to, manome, kad dabartinė ekonominė padėtis nėra palanki dyzeliniams varikliams, šie degalai brangesni už benziną. Vietoj dyzelinių variklių pasiūlysime ekonomiškus "Clear Tec" serijos "Coltus", – bendrovės poziciją išreiškė Europos padalinio atstovas spaudai Danielis Nacass.
Į "Colt Clear Tec" modelius, rinkoje pasirodysiančius apie pavasarį, bus įmontuota automatinė variklio išjungimo sistema – sustojus prie sankryžos variklis užges, tačiau vėl pradės važiuoti spustelėjus greičio pedalą. "Mitsubishi" inžinieriai giriasi, kad "Clear Tec" bus itin draugiškas aplinkai – pagal tai, kiek anglies dvideginio išmetama į aplinką, jo rodikliai geriausi segmente.
Naujausi komentarai