Jau ketvirtosios kartos naujasis „Rio“ į rinką grįžo nešinas rimtais koziriais – patraukliu dizainu, išskirtiniu šioje klasėje praktiškumu, moderniausiomis saugumo technologijomis, naujausiomis ryšių galimybėmis ir ypač puikiu valdymu.
„Naujasis „Rio“ yra labai svarbus modelis mūsų kompanijai. Tai vienas geriausiai parduodamų mūsų modelių pasaulyje ir pagal pardavimų rodiklius užima trečiąją vietą Europoje. B segmentas yra visada karštai aptarinėjamas naujų automobilių rinkoje, o praėjusios, trečiosios kartos „Rio“ modelis padėjo pristatyti „Kia“ prekinį ženklai didžiausiam žmonių ratui, negu bet kada anksčiau“, - sakė „Kia Motors Europe“ operacijų vadovas Micahelis Cole'as.
„Kaip ir dera prekinio ženklo simboliui, „Rio“ siūlo patrauklų dizainą, mažas eksploatacines išlaidas ir praktišką prigimtį. Šie bruožai yra ir pagrindinės rekordinių šio modelio pardavimų visame pasaulyje priežastys. Be to, malonesnis vairavimas ir pažangiausios saugumo technologijos dar labiau sustiprins jo pozicijas savo klasės atstovų gretose“, - pridūrė jis.
Sukurtas išpildyti platesnio rato pirkėjų lūkesčius, naujasis „Rio“ vaidins labai svarbų vaidmenį „Kia“ modelių gamoje. B segmentas yra pati populiariausia automobilių klasė Europoje, todėl „Kia“ tikisi, kad „Rio“ pardavimai padės jam išsikovoti garbingą vietą greta kitų geriausiai parduodamų „Kia“ modelių Europoje – „Sportage“ ir „cee‘d“.
Eksterjero dizainas: tikslios linijos ir nugludinti paviršiai
Pažangus naujojo „Rio“ eksterjero dizainas buvo kuriamas „Kia“ dizaino centruose Vokietijoje ir Kalifornijoje, bendradarbiaujant su kompanijai priklausančia dizaino studija Namyange, Korėjoje. Pagrindiniai naujojo modelio išorės bruožai – tiesios, tikslios linijos ir nugludinti paviršiai. Šis derinys suteikia „Rio“ išvaizdai „brandumo“ ir modernumo.
Žvelgiant į automobilio priekį, dėmesys iš karto krypsta į „Kia“ prekinio ženklo simboliu tapusias atnaujintas „tigro nosies“ formos groteles. Dabar jos plonesnės, aukštesnės ir platesnės, apjuostos blizgiu juodu apvadu. Grotelės jungiasi su naujo „aštresnio“ dizaino lempomis ir U formos LED dienos šviesos žibintais. Lyginant su trečiosios kartos versija, naujojo modelio priekinių rūko žibintų apvadai „išsiplėtė“ į šonus ir į viršų. Pailgėjo ir variklio dangtis. Toks dizainerių sprendimas padėjo sukurti rimtesnio ir solidesnio automobilio įvaizdį.
Žvelgiant iš profilio, ketvirtosios kartos „Rio“ atrodo pailgėjęs, labiau subalansuotas. Tokį įvaizdį padeda sukurti ilgesnis variklio dangtis, ilgesnė priekinė dalis, 10 mm ilgesnė ratų bazė (2580 mm), siauresnis galinis statramstis ir trumpesnė galinė kėbulo dalis. Naujasis modelis iš tiesų yra 15 mm ilgesnis už savo pirmtaką (4065 mm) ir 5 mm žemesnis (1450 mm). Tiesios, griežtos linijos leidžiasi žemyn per visą automobilio ilgį, sustiprindamos stabilumo įspūdį.
Galinė „Rio“ dalis yra šiek tiek vertikalesnė. Vienas ryškiausių jos akcentų – beveik visiškai vertikalus galinis stiklas. Tiesi linija, kuri prasideda šalia priekinių grotelių, apjungia žibintus ir „apkabina“ dureles, iš tiesų tęsiasi iki pat automobilio galo, liesdama naujus, strėlės formos LED žibintus. Kaip ir automobilio priekis, taip ir galinės dalies dizainas neleidžia abejoti jo solidumu.
Europos pirkėjai turės galimybę rinktis iš 8 eksterjero spalvų. Ratlankių dydis svyruos nuo 15 iki 17 colių skersmens. Europos rinkai skirtas modelis turės vienintelę 5 durų versiją.
Interjero dizainas: moderni aplinka ir programinė įranga
Naujojo „Kia Rio“ interjerą galima pavadinti ypač moderniu. Tokia savybe jam leidžia džiaugtis skulptūrinės interjero formos bei ergonomiškesnis nei jo pirmtako dizainas. Interjeras buvo kuriamas taip, kad jame puikiai derėtų ir funkcionuotų moderniosios technologijos.
Kaip ir išorėje, taip ir viduje vyrauja tiesios, griežtos linijos, kurios tęsiasi per visą prietaisų skydelį, sukurdamos platesnio ir erdvesnio automobilio įspūdį. Šoninės, prietaisų skydelį formuojančios linijos ir horizontalios oro apipūtimo angos vizualiai dar labiau praplatina interjerą. Prietaisų skydelį į dėmesio centrą iškelia blizgios juodos spalvos apdailos detalės.
Modernaus dizaino prietaisų skydelį kūrėjai pasuko link vairuotojo. Dizaineriai rūpinosi, kad jis būtų ne tik funkcionalus, bet ir kuo labiau pritaikytas vairuotojo patogumui. Prietaisų skydelio centre – pažangi HMI („Human-Machine Interface“) programinės įranga ir aukštos rezoliucijos lietimui jautrus ekranas. Šiek tiek žemiau integruota vairuotojui pritaikyta centrinė konsolė. Ji pasižymi mažesniu mygtukų skaičiumi ir ergonomiškesniais mygtukais.
Naujojo „Rio“ pirkėjai galės rinktis juodos arba pilkos spalvos odinius arba tokių pat spalvų dirbtinės odos sėdynių apmušalus. „Red Pack“ paketui priklauso dviejų spalvų - juodos ir raudonos derinio dirbtinės odos sėdynių apmušalai.
Moderniosios technologijos dar labiau praturtina naujojo „Rio“ interjerą. Sukurtas demonstruoti aukštą komforto lygį ir pasitikėjimą, naujasis modelis siūlo beraktę automobilio atrakinimo sistemą, „Start/Stop“ mygtuką vietoj tradicinio rakto, šildomas sėdynes ir vairą, lango valytuvus su lietaus jutikliais ir automatinius dienos šviesos žibintus. Būsimieji modelio pirkėjai taip pat galės pasirinkti „Automatic Cruise Control“ sistemą su greičio ribojimo funkcija ir „Rear Park Assist“ sistemą, turinčią galinio vaizdo kamerą.
„Rio“ kūrėjai daug dėmesio skyrė vėjo ir variklio keliamo triukšmo sumažinimui. Šiam tikslui įgyvendinti jie pasirinko garsus izoliuojančias prietaisų skydelio medžiagas bei standesnį priekinį rėmą, kuris lemia mažesnį kelio nelygumų sukeliamą vibracijos lygį.
Praktiškumas: erdvesnis interjeras ir bagažinė
Vienas svarbiausių „Kia“ vystymo ir inžinierių komandos uždavinių buvo padidinti „Rio“ praktiškumą. Savo tikslus komandai išties pavyko pasiekti. Tai lėmė erdvesnis interjeras ir viena didžiausių bagažinių B klasėje – ji siekia 325 l.
Naujojo „Rio“ ratų bazė yra 10 mm ilgesnė, o kėbulas – 15 mm ilgesnis nei jo pirmtako. Didesni matmenys lemia ir didesnę erdvę. Erdvė kojoms prasiplėtė iki 1070 mm priekyje ir 850 mm gale. Be to, naujasis modelis siūlo kur kas platesnę nei jo konkurentai erdvę pečiams – 1375 mm priekyje ir 1355 mm gale. Nepaisant to, kad „Rio“ yra 5 mm žemesnis už ankstesnės kartos modelį, erdvė priekyje ir gale yra viena didžiausių B segmente (1020 mm priekyje ir 964 mm gale).
Tam, kad įgyvendintų savo tikslus, naujojo „Rio“ kūrėjams teko patobulinti durelių apdailą, pasirinkti naujas medžiagas ir pakeisti prietaisų skydelio formas. Be to, kūrėjai turėjo įgyvendinti ir rimtesnius struktūrinius pokyčius, tokius kaip ilgesnė ratų bazė.
Galinio statramsčio plotis sumažėjo iki 87 mm, o išoriniai veidrodėliai buvo sumontuoti šiek tiek aukščiau. Šie sprendimai padėjo pagerinti matomumą ir sumažinti „aklosios zonos“ plotį.
„Rio“ bagažinė gali priglausti daugiau daiktų negu ankstesnės kartos modelis. Ant centrinės konsolės sumontuotas dvigubas atviras dėklas mobiliesiems prietaisams ar kitiems smulkiems daiktams laikyti. Centrinės konsolės viršuje yra specialus dėklas, skirtas akiniams nuo saulės pasidėti. Pirštinių dėklas turi tik vieną skyrių. Kūrėjai pasirūpino, kad kiekvienose durelėse būtų integruotas laikiklis buteliui (1,5 l buteliams priekyje ir 0,5 l buteliams gale) bei du dideli puodelių laikikliai automobilio priekyje. Durų rankenose integruoti maži uždari dėklai ypač mažiems daiktams, tokiems kaip telefonas ar monetos. Būsimieji pirkėjai taip pat turės galimybę pasirinkti porankį, kuris dar labiau padidins bagažo talpą.
Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, naujojo „Rio“ bagažinės talpa padidėjo 37 litrais ir dabar siekia 325 litrus bei yra viena didžiausių savo klasėje. „Rio“ bagažinė turi dvigubą dugną, po kuriuo galima sudėti daiktus, apsaugant juos nuo riedėjimo po visą bagažinę. Bagažinės talpą dar labiau galima padidinti nulenkus galines sėdynes. Standartiniam įrangos paketui priklauso ir atsarginės padangos keitimo rinkinys, kurį inžinieriai paslėpė po dvigubu bagažinės dugnu. Pirkėjas gali pasirinkti atsarginį ratą.
Degalų bako talpa siekia 45 l. Jis yra 2 litrais didesnis už savo pirmtako baką. Šis nežymus pokytis leidžia automobiliui nuvažiuoti nuo 34 iki 58 km ilgesnį atstumą (priklausomai nuo variklio).
Varikliai: nauji ekonomiški T-GDI varikliai, pasižymintys mažomis emisijomis
„Kia Rio“ į rinką įžengs turėdamas plačią dyzelinių ir benzininių variklių gamą. Visi jie pasižymės ekonomiškumu ir puikiomis įsibėgėjimo savybėmis.
Visi modeliai, turintys mechaninę transmisiją, yra derinami su „Kia“ „Stop&GO“ sistema. 1 l T-GDI 100 AG ir 1,4 l dyzelinius 77 AG variklius turinys modeliai komplektuojami su „Eco Pack“ ir LFC („Low Fuel Consumption“) paketais. „Eco Pack“ paketui priklauso 15 colių ratlankiai, LED dienos šviesos žibintai ir žemu pasipriešinimu riedėjimui pasižyminčios „Michelin“ padangos. Šiam paketui būdingos šiek tiek „ilgesnės“ pavaros, kurios lemia didesnį ekonomiškumą. LFC paketui papildomai priklauso ir 5 mm žemesnis kėbulas, pagerinantis automobilio aerodinamiką. Tokiu atveju automobilio prošvaisa lieka 135 mm.
Vis augantis pirkėjų „apetitas“ mažiems varikliams lėmė sprendimą „Rio“ modeliui pritaikyti naujausius „Kia“ 1,0 l darbinio tūrio 3 cilindrų T-GDI („gasoline direct injection“) benzininius variklius. Lengvas, kompaktiškas naujasis variklis pirmą kartą debiutavo „cee‘d“ modelyje 2015 metais.
Mažesni, lengvesni ir ekologiškesni T-GDI varikliai padeda sumažinti automobilio inertiškumą. Pirkėjai galės rinktis dviejų versijų 1,0 l T-GDI variklį – išvystantį 100 AG arba 120 AG.
100 AG variklis didžiausią galią pasiekia ties 4500 aps./min riba, o didžiausią 172 Nm sukimo momentą – 1500-4000 aps./min intervale. Versijų su mažaisiais T-GDI varikliais degalų sąnaudos siekia 4,5 l/100 km (4,3 l/100 km su „Eco Pack“ paketu; 4,1 l/100 km su LFC paketu), o CO2 emisijos – 102 g/km (99 g/km su „Eco Pack“ paketu; 94 g/km su LFC paketu).
Didesne, 120 AG galia pasižymintys varikliai išvysto tokį patį sukimo momentą, esant tokiam pačiam greičiui, o didžiausią galią pasiekia esant 6000 aps./min. Degalų sąnaudos siekia 4,7 l/100 km, CO2 emisijos – 107 g/km.
„Kia Rio“ benzininių variklių sąraše taip pat galima rasti 1,25 l ir 1,4 l MPI („multi-point injection“) variklius. 1,25 l variklis išvysto 84 AG ir didžiausią galios tašką pasiekia esant 6000 aps./min. Didžiausią, 122 Nm sukimo momentą variklis pasiekia esant 4000 aps./min. Jo degalų sąnaudos su žemu pasipriešinimu riedėjimui pasižyminčiomis padangomis – vos 4,7 l/100 km, o CO2 emisijos – 106 g/km (su įprastomis padangomis – 4,8 l/100 km ir CO2 – 109 g/km). 1,4 l variklis išvysto 100 AG galią, esant 6000 aps./min, o didžiausias sukimo momentas – 133 Nm – pasiekiamas ties 4000 aps./min. riba. Degalų sąnaudos – 5 l/100 km, o CO2 emisijos – 114 g/km.
Norintiems dar „draugiškesnių“ gamtai variklių „Kia“ siūlo 1,4 l dyzelinį variklį su 77 arba 90 AG galia. 1,4 dyzelinis variklis yra pats ekonomiškiausias ir ekologiškiausias visoje „Rio“ variklių gamoje. 77 AG variklis lemia 88 g/km siekiančias CO2 emisijas (su LFC paketu; su „Eco Pack“ paketu – 92 g/km). 90 AG galia pasižyminčio variklio CO2 emisijos siekia 96 g/km.
Visi varikliai perduoda galią priekiniams ratams. Penkių pavarų mechaninė transmisija derinama su 1,25 l ir 1,0 l T-GDI benzininiais variklis, o šešių pavarų mechaninė transmisija – su 1,4 l benzininiu varikliu, galingesniu, 120 AG 1,0 l T-GDI varikliu ir abiem 1,4 l dyzeliniais varikliais.
Saugumas: ADAS technologijos ir siekis gauti 5 žvaigždutes „Euro NCAP“ saugumo teste
Naujasis „Rio“ yra vienas saugiausių modelių savo klasėje. Jis gali pasiūlyti „Kia“ ADAS („Advanced Driver Assistance Systems“) saugumo sistemų paketą. „Rio“ kėbulas yra pagamintas iš ypač tvirto plieno. Plačia pasyvaus saugumo technologijų gama pasižymintis modelis yra pasiruošęs pateisinti griežčiausio pasaulyje saugumo testo reikalavimus.
Penkių žvaigždučių įvertinimo „Euro NCAP“ saugumo teste siekiantis „Rio“ modelis yra pirmasis B segmento automobilis, turintis AEB autonominę avarinio stabdymo sistemą („Autonomous Emergency Braking“) su pėsčiųjų atpažinimo funkcija. AEB sistema naudoja ilgo nuotolio radarų sistemą, skirtą aptikti potencialias grėsmes. Ši sistema yra derinama su „Lane Departure Warning System“, kuri įspėja vairuotoją, kai automobilis išklysta iš savo eismo juostos.
Besibaigiant 2017-iesiems „Kia“ kompanija „Rio“ pirkėjams planuoja pasiūlyti dar daugiau saugumo technologijų, įskaitant „Blind Spot Detection“ aklosios zonos atpažinimo sistemą, „High Beam Assist“ tolimųjų šviesų reguliavimo sistemą ir naująją „Driver Attention Warning“ (DAW) sistemą. Šiai sistemai priklausantys jutikliai stebi važiavimą, vairo judesius ir posūkio signalų rodymą bei, atsižvelgdama į jutiklių gautus duomenis, identifikuoja nuovargio ir išsiblaškymo ženklus. Juos aptikusi, DAW sistema įspėja vairuotoją specialiu signalu, ragindama sustoti pailsėti.
Naujojo „Rio“ modelio kėbului gaminti buvo skirta daugiau „Advanced High Strenght Steel“ (AHSS) ypač tvirto plieno. Šiuo sprendimu „Kia“ įrodo savo pastangas ir siekį iki 2020 metų 5 proc. sumažinti bendrą automobilių svorį (lyginant su 2014 m.) ir taip užtikrinti dar didesnį saugumo lygį. Naujojo „Rio“ kėbulas gaminamas iš 51 proc. AHSS plieno, o trečiosios, praėjusios kartos versijai šios itin tvirtos medžiagos proporcija siekė vos 33 proc.
Ypač tvirtas plienas buvo naudojamas priekiniam ir viduriniam statramsčiams, šoniniams slenksčiams, stogo konstrukcijai, variklio skyriui ir dugnui sutvirtinti.
„Rio“ aktyvaus saugumo paketui priklauso 6 saugos oro pagalvės, ISOFIX vaikiškos kėdutės tvirtinimo taškai priekyje ir gale.
Vairavimas: patogesnis, stabilesnis
Vairuoti automobilį turi būti ne tik saugu, bet ir paprasčiausiai malonu. Tuo įsitikinę „Kia“ inžinieriai pasirūpino, kad ketvirtosios kartos „Rio“ turėtų visiškai nepriklausomą „MacPherson“ priekinę pakabą ir modernizuotą torsioninę pakabą gale.
Tvirtesnis kėbulas leido „R&D“ komandoms laisvai konstruoti „paklusnesnės“ pakabos sistemą. Inžinieriai patobulino spyruoklių ir amortizatorių reguliavimus, todėl naujasis modelis gali pasiūlyti ypatingą patogumą ir malonesnį valdymą važiuojant bet kokiu greičiu.
Lyginant su trečiosios kartos modeliu, „Kia“ komanda pastebimai modifikavo „Rio“ važiuoklę, taip „apdovanodama“ modelį greitesne reakcija į vairo pasukimus ir aukštesniu patikimumo lygiu.
Nauja priekinė pakaba pasižymi standesnėmis spyruoklėmis, kurios lemia tikslesnį valdymą ir greitesnę reakciją į vairuotojo komandas. Galiniai amortizatoriai sumontuoti vertikaliai, todėl automobilis rieda stabiliau, ypač įveikdamas posūkius dideliu greičiu.
ADAS saugumo sistemų paketui priklauso „Kia“ „Vehicle Stability Management“ (VSM) sistema ir elektroninė stabilumo kontrolės (ESC) sistema. VSM užtikina stabilumą stabdant ir įveikiant posūkius. Posūkiuose, veikdama drauge su ESC sistema ji padeda automobiliui išlikti stabiliam.
Be VSM ir ESC sistemų, standartiniam įrangos paketui priklauso dar dvi labai svarbios pažangiosios technologijos. Viena iš jų – „Cornering Brake Control“ sistema, kuri, automobiliui stabdant ir sukant, taiko asimetrinę stabdymo jėgą individualiai kiekvienam ratui. Tokiu būdu neutralizuojamas galimas sukibimo praradimas ir padidinamas saugumas. Antrasis svarbus komponentas – „Straight Line Stability“ sistema, kuri taip pat stabdo kiekvieną ratą atskirai, kai jums prireikia staigiai sustoti arba avarinio stabdymo metu. Ji padeda automobiliui išlaikyti tiesią judėjimo kryptį stabdymo metu.
Ryšiai: absoliuti „Android“ ir „Apple“ įrenginių integracija
Prietaisų skydelio centre įsikūrusi naujoji pramoginė sistema. Naujojo „Rio“ pirkėjai gali tikėtis 5.0 colių lietimui jautrų ekraną turinčios garso sistemos su šešiais garsiakalbiais. Išrankesni vairuotojai iš papildomos įrangos sąrašo taip pat galės pasirinkti 7.0 colių ekraną turinčią pramogų ir navigacijos sistemą. Ji didžiuojasi „Kia Connected Services“ paslaugų paketu, kuriam priklauso „TomTom“ navigacinė sistema ir išmaniųjų įrenginių integracijos galimybės, naudojantis „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sistemomis.
„Kia Connected Services“ rūpinasi, kad vairuotoją kelyje pasiektų jam aktuali informacija, tokia kaip kaip eismo pokyčiai realiuoju laiku, greičio matuoklių taškai ar orų prognozės. Europos pirkėjai „Kia Connected Services“ paslaugų paketu galės naudotis nemokamai 7-erius metus nuo automobilio įsigijimo dienos.
„Android Auto“ sistema yra sukurta „Android“ išmaniųjų telefonų integracijai (5,0 „Lollipop“ ar naujesniems). Ši sistema bus įdiegta nuo pat modelio pardavimo pradžios. Ji leis prijungti savo išmanųjį telefoną ir naudotis laisvų rankų įranga skambinant, rašant žinutes ar naudojantis „Google Maps“ paslaugomis.
„Apple CarPlay“ sistema palaiko „iPhone 5“ ir naujesnius modelius. Sistema suteikia galimybę naudotis „Siri“ valdymo balsu funkcija bei įvairiausiomis programėlėmis, įskaitant „Apple Maps“. Jūs taip pat galėsite skambinti ar siųsti trumpąsias žinutes, neatitraukdami dėmesio nuo kelio. „Apple CarPlay“ taip pat palaiko garso programėles, kurios neleis keliauti tyliai tiek ilgose, tiek trumpose kelionėse.
Nuo 2017 metų pabaigos „Rio“ pirkėjai galės rinktis 7.0 colių lietimui jautrų ekraną turinčią pramoginę sistemą be navigacinės įrangos.
„Kia Rio“ yra pirmasis automobilis B segmente, turintis USB jungtis priekyje ir gale. Ši maža smulkmena išgelbėja nuo didelių bėdų išsikrovus telefonui ar nuobodžiaujant kelionėje.
Pardavimai Europoje – pirmąjį šių metų ketvirtį
Naujojo „Kia Rio“ pardavimai Europoje prasidės netrukus – dar nepasibaigus šiam ketvirčiui. Modelis turės 7 metų arba 150 000 km garantiją. Naujasis „Rio“ yra gaminamas „Kia“ Sohari gamykloje Korėjoje.
Naujausi komentarai