Parodoje – ir prabanga, ir ekologija

Parodoje – ir prabanga, ir ekologija

2012-09-26 23:59

"Porshe Carerra GT", metro pločio elektromobilis "Biro" ir šimtai priemonių, suteikiančių vairavimo malonumą – tai tik dalis to, ką galėjo pamatyti lankytojai, praėjusios savaitės pabaigoje apsilankę "Žalgirio" arenoje, kur vyko paroda "Kauno automobilių dienos 2012".

Būtina artėjant žiemai

Po ketverių metų į laikinąją sostinę grįžusi automobilių paroda sukvietė beveik 40 dalyvių. Nuo šiol tokios parodos planuojamos rengti kas dvejus metus, o šiemet lankytojams pristatyti nauji šešiolikos markių automobiliai: "Lexus", "Mercedes Benz", "Audi", "VW", "Toyota", "Nissan", "Subaru", "Mitsubishi", "Seat", "Kia", "Volvo", "Dacia", "Mazda", "Ford", "Hyundai" ir "MAZ".

Nuo penktadienio vykusioje parodoje buvo galima išbandyti savo sugebėjimus vieno žymiausio Lietuvos ralio lenktynininko Sauliaus Girdausko mokyklos organizuojamuose važiavimuose. Arenos garažo aikštelėje parengtame kliūčių ruože buvo pristatytas "SkidCar" važiavimas.

"SkidCar" – skubaus stabdymo ar automobilio slydimo kontrolės būdai, kuriuos pristatė mokyklos instruktoriai. Juos galėjo išbandyti visi norintieji, o jų tikslas – parengti vairuotojus ekstremalioms stabdymo ar slydimo situacijoms kelyje. Tokius manevrus vairuotojams itin dažnai tenka atlikti žiemą.

Treniruotės buvo atliekamos specialiai tam pritaikytu "Ford Focus" ralio automobiliu, kurio galiniai ratai pakeisti specialiomis ratukų poromis.

Prie pat "Žalgirio" arenos įeigos buvo galima apžiūrėti specialios paskirties naujas mašinas – "Renault" greitosios pagalbos automobilį, iš Baltarusijos atkeliavusius sunkiasvorį MAZ kraną bei keturių tiltų sunkvežimį. Pastarojo abu priekiniai tiltai vairuojami – ratai pasisuka į abi puses. Tai leidžia sumažinti sunkvežimio apsisukimo spindulį, pavyzdžiui, nedidelėje statybos aikštelėje.

Žalieji degalai

Kylančios degalų kainos bei kintantis klimatas šiais metais į parodą sukvietė ir nemažą būrį alternatyviais degalais varomų transporto priemonių gamintojų. Be masinės gamybos "Ford" modelių, varomų suskystintomis dujomis, "Toyota" hibridinių modelių, turinčių benzininį ir elektros variklį čia buvo galima sutikti ir lietuviškų elektromobilių.

Bendrovių "Elinta" ir "Transmitto" perkonstruotas mažylis "Renault Twingo" jau mažai ką stebino, tačiau verslininkų susidomėjimo susilaukė krovininis elektrinis mikroautobusas "Iveco Daily".

Gamykliniame autobusiuko kėbule lietuviai sumontavo elektros variklį, kuris, vieną kartą įkrovus, gali įveikti 200 km atstumą. Automobilio maksimalus greitis siekia 90 km/val., o krova – 2,6 tonos.

Parodoje buvo galima išvysti nedidelius miesto elektromobilius "Biro". Gamintojų vadinamas mopedo, elektromobilio ir automobilio hibridu jis lengvai nardo tarp miesto gatvėse susidarančių spūsčių.

Dviejų metrų ilgio, metro pločio ir pusantro metro aukščio tesiekiantis mažylis sveria 370 kilogramų. Pirmyn jį gena du varikliai, kurių galia siekia 4 kilovatus. Konstruktorių apskaičiavimais, įveikti 70 kilometrų su tokia transporto priemone kainuoja šiek tiek daugiau nei 3 litus.

Brangiausi ir galingiausi

Visus įžengusiuosius į "Žalgirio" arenos vidų pasitikdavo viena brangiausių ir įspūdingiausių parodos mašinų – daugiau nei milijoną litų kainuojantis, 600 AG juodas "Porsche Carerra GT".

Didelio dėmesio sulaukė ir atnaujintas prabangus visureigis "Lexus 450h". Ketvirtį milijono litų kainuojantis šešių cilindrų 300 AG visureigis mieste sunaudoja tik šiek tiek daugiau nei 6 litrus benzino.

Parodoje debiutavo ir dvyniai – "Toyota GT 86" ir "Subaru BRZ". Bendras "Toyotos" ir "Subaru" kūrinys – identiškas savo techniniais parametrais ir išvaizda, skiriasi tik jų pavadinimai.

"BRZ – pasaulinė naujiena, šis modelis atriedėjo į Lietuvą tik liepos pabaigoje. Tai pirmasis "Subaru" bandymas sukurti klasikinį sportinį kupė, varomą dviem ratais. Kaip žinote, visos šios markės mašinos turi visus varančiuosius ratus. BRZ modeliu norima leisti pajusti vidutines pajamas gaunančiam žmogui tai, ką jaučia "Ferarri" vairuotojas", – sakė automobilį pristatęs ralio lenktynininkas Arūnas Strumskis. Sportinio kupė kaina – apie 100 tūkst. litų.

Neginčijamas alibi

Į parodą užsukusių lankytojų akis traukė ir naujasis "Ford Ranger". Didžiulis penkių vietų pikapas. Nors mašina daugiau panaši į bekelės transporto priemonę, galima pasirinktinai atjungti varančiuosius ratus, o tai leidžia taupyti degalus.

Be dideles nuolaidas siūlančių draudimo bendrovių, specialių apsauginių dangų visoms transporto ar ūkio priemonėms, parodoje buvo galima rasti automobilių kamerų stendą.

"Vaizdo kameros, montuojamos po priekiniu stiklu, įvykus avarijai suteikia neginčytinų įrodymų dėl avarijos eigos. Automobilio vaizdo registratoriais vadinami prietaisai geba įrašyti iki aštuonių valandų nuolatinio filmavimo. Jei neatsitinka joks įvykis, kamera automatiškai viską ištrina ir įrašo toliau. Šių įrenginių paklausa mūsų šalyje didėja itin sparčiai", – sakė šia įranga prekiaujančios bendrovės atstovas Marius Baltrušaitis.

Savaitgalį parodoje buvo galima išvysti radio bangomis valdomų mašinėlių šoninio slydimo varžybas, visi norintieji galėjo atlikti savo automobilio diagnostiką. Ralio mėgėjų laukė ir mielai bendravo Lietuvos automobilių sporto meistras Dovilas Čiutelė bei šios komandos vadovas šturmanas Aleksandras Dainys.

Jų legendiniai "Lada 2105 VFTS" ir "Lada 2104" (skirtas žiedinėms bei ilgų distancijų lenktynėms) su iškovotomis taurėmis puikavosi prie "Žalgirio" arenos įeigos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų