- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atšilus orams ir žiemines padangas pakeitus vasarinėmis, vairavimo ekspertai primena, kad pavojingiausia ir slidžiausia yra tašytų akmenų kelio danga.
Lenktynininkas Vytautas Švedas pataria, kokiu greičiu važiuoti tokiomis dangomis, kad nekenktume automobiliui ir važiuotume saugiai.
Saugaus eismo ir automobilių specialistas Artūras Pakėnas pastebi, kad vairavimo mokyklose akcentuojama, jog grįstų akmenų kelias yra vienas pavojingiausių, tačiau retai kada kalbama, koks yra saugus greitis įveikti šį kelią.
„Apie tai nekalbama, išskiriamas tik žvyrkelis, kuriame greitis yra 70 km per valandą, asfalto danga – 90 km per valandą. Mokiniai, mokydamiesi vairavimo mokyklose, sužino, kad grįstų akmenų kelias yra gan slidus, ypač kai drėgna – lyjant, sningant ar pašalus. Į tai atsižvelgus, reikia pasirinkti saugų greitį“, – pataria A. Pakėnas.
Savo ruožtu lenktynininkas V. Švedas tikina, kad yra du būdai įveikti akmenimis grįstas gatves – arba labai lėtai, arba labai greitai. Tačiau, pasak jo, dėl greičio ribojimų ir intensyvaus eismo mieste tenka rinktis pirmąjį variantą.
„Važiuojant lėtai, vairuotojas nejaučia, kaip dirba amortizatoriai, o automobilis rieda minkštai. Jei važiuojama greičiau nei leidžiama tuo keliu, kelias „išsilygina“ ir automobilis važiuoja lyg duobių paviršiumi, todėl taip pat nejaučiami dangos nelygumai. Žinoma, Senamiestyje ir labiausiai lankomose miesto vietose važiuoti greičiau nei 60 km per valandą yra nepateisinama. Taigi vienintelis būdas važiuoti saugiai, nejausti diskomforto automobilio salone ir nekenkti mašinai yra važiuoti minimaliu greičiu“, – pataria V. Švedas.
Specialistai tikina, kad, esant prastoms oro sąlygoms, vairuotojai išties turėtų būti atidūs.
„Ta danga, be abejo, yra labai slidi. Ypač ji slidi kai atsiranda nešvarumų, pavyzdžiui, žvyro ar pan. Jei gerai palyja, ta danga yra slidesnė nei ledas, o padangos ir kelio sukibimas būna labai prastas.
Lenktynininkas pasakoja, kaip pačiam teko ne kartą išbandyti tokią dangą.
„Esame lenktynėse turėję greičio ruožtų ir Kauno mieste prie Rotušės aikštės, ir, pavyzdžiui, Lenkijoje. Teko dalyvauti pasaulio ir Europos čempionatuose. Lenkijos kaimuose yra ne viena taip išgrįsta gatvė. Greitai važiuojant tokia gatve tenka įjungti visai kitą vairavimo stilių, ir pasižymėti tokius kelius kelio knygose, nes sukibimas, palyginti su žvyrkeliu, skiriasi 2–4 kartus. Jei atlėkę tokiu pačiu greičiu, kaip važiuodami žvyrkeliu, ir norėsime išsilaikyti ant kelio nepakeitę vairavimo stiliaus, be jokios abejonės, 1 kartą iš 10 išsilaikysime ant kelio, o kitus 9 kartus tiesiog akėsime Lenkijos ūkininko bulves“, – vaizdžiai lygina V. Švedas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi12
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?12
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas49
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...