Pereiti į pagrindinį turinį

Patarimai vairuotojams: virtimo atveju kryžiuokite rankas

2022-07-16 16:00
DMN inf.

Žinomas lenktynininkas Ignas Gelžinis ne sykį trasoje patyrė avarijų ir automobilio gedimų. Savo patirtimi įveikiant ekstremalias situacijas ir patarimais jis pasidalijo su didesne vairuotojų auditorija.

Padėtis: verčiantis automobiliui patartina rankas laikyti prispaudus prie kūno, nes taip bus mažesnė tikimybė susižeisti.
Padėtis: verčiantis automobiliui patartina rankas laikyti prispaudus prie kūno, nes taip bus mažesnė tikimybė susižeisti. / J. Kalinsko / BNS nuotr.

Pritvirtinkite daiktus

Pasak komandos „Circle K milesPlus“ nario I.Gelžinio, patirtis lenktynėse padeda suvokti, kad kelyje važiuoji ne vienas, tad reikia stebėti ir kitus eismo dalyvius, žiūrėti ir bandyti numatyti, ką jie gali daryti, o tada reaguoti į situaciją.

„Taip geriau suvoki greitį – ne visada sustoti gali taip greitai, kaip nori, ne visada įmanoma greitai sureaguoti. Bendras situacijos vertinimas yra tai, ko išmoksta lenktynininkai, – ne tik pagal tai, kaip gerai ar blogai jie vairuoja, bet ir kaip stebi kitus“, – aiškino jis.

Daugkartinis įvairių lenktynių nugalėtojas juokavo, kad, ruošiantis kelionei automobiliu, svarbiausia yra įsipilti degalų ir pasirūpinti langų skysčiu.

„Reikėtų atkreipti dėmesį, į kokią šalį vykstama. Pavyzdžiui, šilto klimato šalyje žieminių padangų jums turbūt neprireiks. Derėtų patikrinti kasdienius dalykus ir susidėti daiktus į bagažinę – juos surišti, pritvirtinti, kad avarijos ar staigaus stabdymo atveju daiktai neatskrietų į saloną, – rekomendavo pašnekovas. – Be to, automobilis eikvos mažiau degalų ir bus dinamiškesnis, jei nebus apkrautas nereikalingais daiktais, todėl reikėtų peržvelgti bagažinės turinį. Apkraunant automobilį reikia atsižvelgti ir į padangų slėgį.“

Neignoruokite indikatorių

Kalbėdamas apie variklio pašildymą prieš pajudant iš vietos, jis sakė, kad viskas priklauso nuo automobilio specifikos.

„Tai tikrai nebūtina. Tiesiog reikėtų pradėti važiuoti lėtai, tada variklis pašils ir sunaudos mažiau degalų. Paleidus automobilio variklį ir palikus jį įjungtą, vidutinės degalų sąnaudos tik didėja“, – skaičiavo jis.

Anot I.Gelžinio, labai svarbu neignoruoti pranešimų, įspėjančių, kad reikia keisti tepalus, mat gamintojai dažniausiai būna numatę, kas kiek kilometrų ši procedūra turėtų būti atliekama.

„Pavyzdžiui, važiuojant iš Lietuvos į Italiją, iki kurios atstumas yra apie 2 tūkst. km, ir užsidegus tepalų keitimo indikatoriui, to neatlikus po 700 km, rizikuojate prarasti automobilio garantiją. Jeigu tepalai bus pasenę, kyla rizika, kad suges automobilio variklis“, – aiškino pašnekovas.

Sukryžiuokite rankas

Degalų kokybė, anot I.Gelžinio, taip pat daro didelę įtaką automobiliui ir vairavimui – ne tik lenktynių trasoje, bet ir važiuojant gatve.

„Kai kurie sportiniai automobiliai būna tiksliai sureguliuoti tam tikram degalų tipui ir jeigu kas nors neatitinka, variklis nedirba taip, kaip turėtų. Arba jis visiškai sugenda, blogiausiu atveju – netgi susprogsta. Aukštesnės kokybės degaluose yra tam tikrų medžiagų, padedančių varikliui dirbti efektyviau, o tai svarbu ir įprastiems automobiliams. Pasirinkus tinkamus degalus, galima net sumažinti jų sąnaudas, nes jie užtikrina mažesnį variklio dėvėjimąsi – tada variklis visą energiją gali skirti pagrindiniam savo darbui“, – reziumavo I.Gelžinis.

Pasakodamas, kaip elgtis automobilio virtimo atveju, lenktynininkas pabrėžė, kad būtina rankas laikyti sukryžiavus prie krūtinės. Kadangi verčiantis gali veikti nemaža sunkio jėga, rankas laikant prie savęs mažėja galimybė, kad jos bus sužeistos arba sužeis kitą keleivį. I.Gelžinis taip pat priminė, kad saugus greitis ir saugaus atstumo laikymasis padeda išvengti nenumatytų nelaimių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų