Kai kurių apynaujų "Peugeot", "Citroën" ir "Toyota" automobilių savininkai netrukus veikiausiai sulauks kvietimo atvykti patikrinti automobilių greičio pedalų būklę. Vien "Toyota" dėl galimo greičio pedalo defekto Europoje atšaukia apie 1,8 mln. automobilių.
2 mln. mašinų – su defektu
Labiausiai nepasisekė patikimumu garsėjančiai Japonijos automobilių milžinei "Toyota Motor", kuri priversta atšaukti net aštuonių modelių automobilius. Praėjusį penktadienį "Toyota Motor" pranešė dėl greičio pedalo defekto Europoje atšaukianti apie 1,8 mln. automobilių.
Problema esą gali atsirasti dėl akceleratoriaus pedalo mechanizmo nudilimo. Priklausomai nuo naudojimo sąlygų ir aplinkos veiksnių, gali padidėti mechanizmo trintis. Todėl tam tikrais atvejais akceleratoriaus pedalas gali sunkiau nusispausti, lėčiau persijungti į neutralią padėtį, o blogiausiu atveju – užstrigti dalinai įspaustoje padėtyje.
"Aiškus skaičius dar nėra žinomas, tačiau gali būti atšaukta iki 1,8 mln. automobilių dėl galimos greičio pedalo problemos", – rašoma bendrovės pranešime spaudai.
Atšaukiamų automobilių modeliai yra AYGO, iQ, "Yaris", "Auris", "Corolla", "Verso", "Avensis" ir RAV4, pagaminti įvairiu laikotarpiu nuo 2005 m. vasario. Šių modelių savininkai kviečiami į servisus, kad meistrai galėtų pašalinti defektus. "Lexus" ir kituose "Toyota" modeliuose gedimų nepastebėta.
Sunerimo ir prancūzai
Europoje dėl akceleratoriaus pedalo gedimo užfiksuota keletas incidentų, tačiau, "Toyotos" atstovų teigimu, jie nėra informuoti, kad tai įvyko būtent dėl šio gedimo.
"Mes suprantame, kad dabartinė situacija verčia susirūpinti, ir mes dėl to apgailestaujame. Taip pat norėtume užtikrinti klientus: potencialus akceleratoriaus gedimas atsiranda tik ypač retomis aplinkybėmis. Šis mūsų žingsnis yra prevencinis, siekiant garantuoti aukščiausio saugumo standartus", – pranešime cituojamas "Toyota Europe" vadovas Tadashi Arashima.
Po to, kai "Toyota" pranešė apie galimą greičio pedalo mechanizmo defektą, beveik 100 tūkst. automobilių pirmadienį atšaukė ir Prancūzijos automobilių grupė PSA. Iš viso į servisus teks atvairuoti 97 tūkst. "Peugeot 107" ir "Citroen C1" automobilių, pagamintų Čekijos gamykloje, kuria prancūzai dalijasi su "Toyota". Tiesa, šis žingsnis esą yra tik atsargos priemonė, o automobilių savininkai Europoje bus perspėjami paštu, sakė bendrovės atstovai.
Tikrina visus?
Minėtų automobilių markių atstovai Lietuvoje oficialaus gamintojų pranešimo apie galimą akceleratoriaus pedalų broką dar negavo. Nesulaukta ir nusiskundimų iš automobilių savininkų. Tačiau tiek "Peugeot" ir "Citroën", tiek "Toyota" atstovai patikino, kad vos gavę automobilių, kuriuose gali būti defektas, kėbulų numerius, iš karto informuos ir mašinų savininkus.
"Tai standartinė procedūra, tačiau ji šiek tiek užtrunka. Gamintojai surenka automobilių, kuriuose gali būti minėtas defektas, kėbulų numerius ir išsiunčia tą informaciją visiems savo oficialiems atstovams. Mes savo ruožtu siunčiame registruotus laiškus automobilių savininkams. Papildomai dėl gamintojo dokumentuose nurodyto gedimo tikriname ir visus kitus į servisą užsukančius automobilius", – dienraščiui pasakojo "Citroën" oficialaus atstovo bendrovės VEHO serviso vadovas Sigitas Jurkevičius.
Taigi net jei automobilis pirktas ne salone, užsukus į oficialų "Citroën" servisą jis bus patikrintas. Defektas gali būti "Citroën" C1 modeliuose.
Taip pat veikiausiai elgsis ir "Peugeot" atstovai. Tiesa, Prancūzijos automobilių grupės PSA teigimu, iš visų pagamintų "Citroën C1" ir "Peugeot 107" modelių šią problemą gali turėti tik apie 8 proc. automobilių. Beje, pernai Lietuvoje parduotas tik 21 automobilis "Peugeot 107".
Lauks gamintojų nurodymų
Kad patikrins visus atvežtus automobilius, negalėjo pažadėti "Toyota Motor" Lietuvoje atstovaujančios bendrovės "Tokvila" ryšių su klientais specialistė Violeta Jadzevičienė. Paklausta, ar bus galimybė patikrinti ne iš oficialių gamintojų atstovų pirktus automobilius, moteris pareiškė, kad bendrovė elgsis taip, kaip nurodys gamintojai.
"Dar nežinau, ar bus tinkinami visi automobiliai, ar tik konkretūs modeliai su tam tikrais serijiniais numeriais. Gal ne salone pirktų automobilių patikrinimas bus mokamas? Nežinau. Kol negavome nurodymų iš "Toyota Europe", nieko negaliu pasakyti. Pasielgsime tiksliai taip, kaip jie pasakys", – sakė V.Jadzevičienė.
Rado gedimo priežastį
Automobilių gamintoja "Toyota" skelbia radusi milijonų automobilių bėdų su greičio pedalu priežastį – tai vandens kondensatas. Jis susidaro dėl šaltuoju metų laiku įjungiamo šildymo ir didina trintį mechanizmo viduje.
Problema turėtų išnykti sudėjus tinkamas tarpines. Jos sumažins spaudimą tarp dviejų paviršių ir jie mažiau trinsis vienas į kitą, skelbia autobild.lt.
Automobilių gamintoja džiaugiasi pagaliau suradusi karštligiškai ieškotos priežasties, kodėl greičio pedalas sunkiai arba visai negrįždavo į pradinę poziciją.
Defektą galintys turėti modeliai
Markė | Pagaminimo metai |
---|---|
AYGO | nuo 2005 m. vasario mėn. iki 2009 m. rugpjūčio mėn. |
iQ | nuo 2008 m. lapkričio mėn. iki 2009 m. lapkričio mėn. |
"Yaris" | nuo 2005 m. lapkričio mėn. iki 2009 m. rugsėjo mėn. |
"Auris" | nuo 2006 m. spalio mėn. iki 2010 m. sausio 5 d. |
"Corolla" | nuo 2006 spalio mėn. iki 2009 m. gruodžio mėn. |
"Verso" | nuo 2009 m. vasario mėn. iki 2010 m. sausio 5 d. |
"Avensis" | nuo 2008 m. lapkričio mėn. iki 2009 m. gruodžio mėn. |
RAV4 | nuo 2005 m. lapkričio mėn. iki 2009 m. lapkričio mėn. |
"Peugeot 107" | nuo 2005 m. lapkričio mėn. iki 2009 m. lapkričio mėn. |
"Citroen" C1" | nuo 2005 m. lapkričio mėn. iki 2009 m. lapkričio mėn. |
Naujausi komentarai