- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaip automobilių pardavėjai baigė 2014-uosius, taip pasitiko ir naujus metus: Kauno automobilių turgus ir automobilių aikštelės tuščios, pagrindiniai pirkėjai atostogauja. Pardavėjai viliasi, kad didysis automobilių prekybos sezonas prasidės nutirpus sniegui. Pirkėjams sausis ir vasaris – idealus deryboms. „Lietuvis, gerai „paspaudęs“, gali nusipirkti automobilį kur kas pigiau, nei jis kainavo anksčiau“, – portalui LRT.lt sako UAB „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis.
„Ką tik grįžau su autovežiu į savo aikštelę, nes Kauno automobilių turguje aštuoni automobiliai stovėjo savaitę. Niekas nenupirko nė vieno automobilio. Bent tris automobilius būčiau pardavęs, galėčiau kažką galvoti. Dabar mašinas teks iškrauti, galbūt kitą savaitę vėl vešime, jei atsiras pirkėjų. Šiuo metu turguje iš viso nėra pirkėjų nei iš kaimyninės Lenkijos ar Latvijos, nei Lietuvos“, – guodėsi prekyba naudotais automobiliais užsiimantis kaunietis Rimvydas.
Tokia situacija tiek Kauno automobilių turguje, tiek Tauragėje – jau kelias savaites. Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius V. Naujanis tikina, jog klientų sumažėjo ne dėl Lietuvoje pakeistos valiutos, bet švenčių: „Gruodžio pabaigoje prekyba buvo aktyvesnė, o sausį daugelis atostogauja, Vakaruose užsidaro garažai.“
Automobilių prekeiviai labiausiai nerimauja dėl pagrindinių pirkėjų – kirgizų. Kirgizija jau gegužę gali prisijungti prie Muitų sąjungos. Kirgizijos valdžia priėmė sprendimą prisijungti prie Muitų sąjungos dar 2011-aisiais. 2,5 metų ekspertai derino stojimo į Baltarusijos, Kazachstano ir Rusijos ekonominį susivienijimą planus ir sąlygas. V. Naujanis baiminasi, kad kirgizams įstojus į šią sąjungą Kauno automobilių turguje šių pirkėjų gali gerokai sumažėti.
„Labai blogai, kai dingsta pagrindiniai pirkėjai. Kai į Muitų sąjungą kartu su Rusija ir Baltarusiją įstojo Kazachstanas, kazachų turguje gerokai sumažėjo. Blogai ir tuomet, kai priklausai nuo vieno pirkėjo ir jis pradeda diktuoti sąlygas. Kirgizai perka tik tam tikrų rūšių ir metų automobilius, jų dalis. Jei Vokietijoje, kokioje nors aikštelėje, pasakysiu neracionalią kainą, mane išvys iš aikštelės ir pasiūlys nebesugrįžti, o čia kirgizai vaikšto ir gerokai „numuša“ kainas“, – pasakoja V. Naujanis.
Anot direktoriaus, 70 proc. automobilių pirkėjų – užsieniečiai. Turguje taip pat apsilanko lenkai, baltarusiai, latviai, estai, uzbekai, ukrainiečiai bei gruzinai, tačiau kirgizai – vieni didžiausių pirkėjų.
Autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas pritaria, kad kiekvienais metais nuo Kalėdų iki Naujųjų metų prekyba automobiliais stoja, o šį sezoną tai esą pasijautė stipriau, nes šventės buvo darbo savaičių viduryje. „Galima sakyti, kad paskutinės dvi gruodžio savaitės buvo nedarbo. Sausio pradžioje pirmos dvi savaitės būna lėtos, kol visi atsigauna po švenčių“, – portalui LRT.lt kalbėjo pašnekovas.
Tuo metu Tauragėje dirbantis ir automobilių gabenimu bei pervežimu užsiimantis įmonės „Suktukas“ vadovas Jaunutis Šetkus pripažįsta, kad sunkumų ėmė patirti dar lapkritį: „Nuo to mėnesio visiškai sustojo prekyba. Vieną kitą automobilį nuperka užklydęs lietuvis, latvis ar lenkas, kai ieško konkretaus modelio ir randa jį už gerą kainą. Masinės prekybos nėra. Anksčiau automobilius gana aktyviai pirko ukrainiečiai, bet girdėjom, kad jiems pakėlė muitus. Jie čia dairydavosi mikroautobusų.“
Automobilis – ne investicija
Anot V. Daukšo, šie metai ypatingi dar ir tuo, kad žmonėms reikia persiorientuoti prie kainų eurais. „Nuo pat pirmųjų sausio dienų jaučiamas automobilių skelbimų portalo lankomumo augimas. Žmonės tikrina, kaip kinta automobilių kainos, taip pat pratinasi prie naujos valiutos“, – LRT.lt pasakoja V. Daukšas.
Pasak jo, prieš euro įvedimą Latvijoje prekyba naudotais automobiliais augo net trečdaliu, o po euro įvedimo kaimyninėje šalyje 2014-ųjų pirmą ketvirtį prekyba šiais automobiliais net nestabtelėjo. 2014 m. pirmą ketvirtį prekyba naujais automobiliais Latvijoje augo 22,2 proc., o naudotais – 15,8 proc.
„Gaila, tačiau Lietuva nepasuko tuo pačiu keliu, kaip Latvija. Mūsų šalyje naudotų automobilių, pirmą kartą registruotų Lietuvoje, šių metų trečią ketvirtį užfiksuoja kur kas mažiau. Tuo metu Latvijoje prieš euro įvedimą naujai įvežti naudoti automobiliai buvo šluote šluojami“, – sako V. Daukšas.
V. Naujanio nuomone, tai gali būti paaiškinama tuo, kad automobilis nėra investicija: „Euras, manau, absoliučiai neturėjo įtakos. Kam reikėjo automobilio, tas ir pirko. Kiekvienais metais automobilis nuvertėja, jo kaina krinta. Automobilis perkamas tam, kad būtų naudojamas, o ne kaip investicija.“
Autoplius.lt plėtros vadovas V. Daukšas prognozuoja, jog šalyje, įvedus eurą, dėl kainų apvalinimo automobilių kainos gali augti nuo 2 iki 5 procentų. Įdomu tai, kad transporto skelbimų portaluose daugumos automobilių kainos išties suapvalintos. Tačiau automobilių prekeiviai tvirtina, kad bent jau turguje kainos esą visuomet būdavo nurodomos įvairiomis valiutomis, o Vakaruose automobiliai taip pat įsigyjami už eurus, todėl turguje kainos neturėtų išaugti.
Geras metas derėtis
Pasak automobilių ekspertų, tiems, kurie šiuo metu svarsto įsigyti arba pakeisti transporto priemonę, tai idealus metas, mat „prasisukus“ kalendoriniams metams automobilių kainos mažėja arba galima labiau dėl jų pasiderėti.
„Šiuo metu žiūriu pro langą ir matau, kad vaikšto tik keli pardavėjai. Neaišku, kaip automobilius pirks kirgizai. Kol jie išvažiavę ir kitų pirkėjų nėra, o laikas bėga ir už prekybos vietas turguje reikia mokėti, ateiti įsigyti automobilio gali lietuvis. Jis, gerai „paspaudęs“, gali nusipirkti automobilį kur kas pigiau, nei jis kainavo anksčiau. Jei kas yra nusižiūrėjęs automobilį, tai sausis ir vasaris yra dėkingas pirkti. Šiuo metu derybos palankios pirkėjui“, – tikina V. Naujanis.
Didysis automobilių prekybos sezonas prasideda nutirpus sniegui: vasario pabaigoje – kovo pradžioje.
Perkamiausi Lietuvoje – 11–15 metų senumo automobiliai. Tarp populiariausių naudotų automobilių modelių dominuoja vokiškos transporto priemonės. Lietuvoje populiariausiu naudotu modeliu išlieka „Volkswagen Passat“, antroje vietoje – „Opel Zafira“.
Kauno automobilių turgus laikomas vienu didžiausių Rytų Europoje, šiandien jame stovi apie 4 tūkst. transporto priemonių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi10
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?11
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas47
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...