Pereiti į pagrindinį turinį

Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje

2024-05-14 14:15
DMN inf.

Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat.  Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtukininko kelionė baigėsi ligoninėje, pasakojama LNK reportaže.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / P. Peleckio/BNS nuotr.

Aiškėja, kad drąsos paspirtuko vairuotojui galbūt pridėjo kraujyje aptiktos 1,5 prom. alkoholio. Apie drąsius ir nutrūktgalviškus paspirtukininkus pasakojo Vilniaus kelių policijos atstovas Donatas Mankauskas.

– Sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje. Galima daryti spėjimą, kad šiuo atveju galbūt suveikė nemažas kiekis alkoholio transporto priemonės vairuotojo kraujyje. Iš tiesų, turbūt viena pagrindinių problemų šių transporto priemonių vairuotojų, kad jie savęs nesuvokia kaip normalaus ir pilnateisio eismo dalyvio. Didžioji dalis, atsisėdę ant dviračio ar ant elektrinės judrumo priemonės, įsivaizduoja, kad čia lyg kažkoks žaidimas, kad jis pusiau ne eismo dalyvis, kada tai liečia jį ar jo pirmenybę, tuomet jis jau eismo dalyvis. Jeigu ne, tuomet galima nesilaikyti eismo taisyklių. Nori ؘ– važiuoja šaligatviu, nori – važiuoja taku, kai yra takas tam skirtas. Tokia problema egzistuoja.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Ne paslaptis, kad ypatingai savaitgaliais šiek tiek išgėrę piliečiai lipa ant tų pačių paspirtukų ir pavažiuoja. Tarsi pramoga.

– Tenka nustatyti tikrai ne vieną ir ne du tokius vairuotojus, kurie yra vartoję alkoholio. Čia problema yra ne vien tik kalbant apie eismo dalyvių sąmoningą, nors tai pagrindinė problema, tačiau dalį atsakomybės turėtų prisiimti įmonės, teikiančios tokių transporto priemonių nuomą, ieškoti būdų, kad neblaivūs asmenys neturėtų galimybės pasiimti tų paspirtukų ir jais tęsti keliones. Tikrai savaitgalių metu ar šiltomis dienomis tai pasiūla ir pagunda išgėrusiam asmeniui, kuri suvokiama kaip pramoga ir kartais baigiasi labai tragiškai.

– Įmanoma tokį dalyką padaryti, kad prieš pasiimant paspirtuką, reikėtų įsivertinti blaivumą?

– Turbūt tai klausimas įmonėms, kurios teikia šią paslaugą, mes tai pasakome lyg pastebėjimą. Iš tiesų, kaip yra vairuotojams sugalvota kažkokia sistema, kad negalėtų už nuomojamo automobilio vairo atsisėsti išgėrę, kažkokią tokią sistemą reikėtų diegti kuo greičiau ir į šias transporto priemones.

– O reidai. Ar jie vyksta, ar stabdomi paspirtukų ir dviračių vairuotojai?

– Tikrai taip, tiek dviratininkų, tiek paspirtukininkų blaivumas yra tikrinamas. Apskritai dėmesys šių transporto vairuotojams yra padidintas. Ne tiek daug dar to šilto laikotarpio turėjome, tai vien šiemet jau turime virš 100 nubaustų tokių transporto priemonių vairuotojų. Jei imant apskritai praėjusius metus, tai bendrai tiek pėsčiųjų, tiek dviratininkų, tiek elektrinių paspirtukų vairuotojų Vilniaus apskrityje buvo nubausta netoli trijų tūkstančių.

Kaip minėjau, pagrindinė ir esminė priežastis yra pačių eismo dalyvių sąmoningumas, savo gyvybės ir sveikatos saugojimas.

– O kokia atsakomybė gresia neblaiviam tokio transporto vairuotojui?

– Iš tiesų netaikoma tokia pati atsakomybė, ji numatyta tik Administracinių nusižengimų kodekse. Yra piniginės baudos ir jos varijuoja, priklausomai nuo vadinamų promilių, neblaivumo lygio, nuo 90 iki 230 eurų, priklausomai, ar padaryta žala, ar sužaloti kiti asmenys, baudos varijuoja, tačiau tai yra tik piniginės baudos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų