Nuogąstavimai, kad dėl biodegalų maišymo į žieminį dyzeliną šią žiemą užšals visi dyzeliniai varikliai, yra nepagrįsti, nes sprendimo tą daryti dar nėra, tvirtina Energetikos ministerija. Tuo metu automobilių žinovas Artūras Pakėnas dyzelinių automobilių savininkams primena, kokius darbus būtina atlikti prieš šaltąjį sezoną.
Šią savaitę Energetikos ministerijoje buvo aptariamos galimybės maišyti į žieminį dyzeliną biodegalų. Nuspręsta imtis papildomų tyrimų ir išsiaiškinti, ar Lietuvos klimato sąlygomis įmanoma ne tik į vasarą, bet ir į žiemą naudojamą dyzeliną įmaišyti biopriedų. Lietuviškų degalinių sąjunga perspėjo, jog tai gali labai skaudžiai paveikti visus dyzelinius automobilius.
Energetikos ministro patarėjas Mantas Dubauskas teigia, jog nuogąstavimai, kad šią žiemą užšals visi dyzeliniai varikliai, yra visiškai nepagrįsti. „Galime garantuoti, kad neužšals dyzeliniai varikliai, nes nėra priimta jokio sprendimo – nėra jokios prievolės maišyti biodegalus į žieminį dyzeliną“, – tvirtina M. Dubauskas.
Jo teigimu, ministerijoje vyko pasitarimas, siekiant suformuluoti sąlygas tyrimui, koks poveikis galėtų būti pradėjus maišyti biodegalus į žieminį dyzeliną. „Kitaip tariant, prieš pradėdami svarstymus, ar maišyti į žieminį dyzeliną biodegalus, mes norime užsakyti ir atlikti tyrimą“, – paaiškino energetikos ministro patarėjas.
Energetikos ministerija nurodo, jog jokie sprendimai šioje srityje nebus priimami iki tol, kol nebus gautas atsakymas iš mokslininkų, kokį poveikį biodegalai gali padaryti dyzelinui esant žemai temperatūrai, ar įmaišius biodegalų žieminis dyzelinas vis dar būtų tinkamas naudoti. Tyrimas bus atliekamas sertifikuotoje laboratorijoje. Gauti rezultatai bus aptariami su rinkos dalyviais.
Pasak M. Dubausko, net jei ir būtų priimami sprendimai maišyti biodegalus į žieminį dyzeliną, tai būtų daroma ne anksčiau kaip 2016-ųjų gruodį.
Pašnekovo skaičiavimais, vasarą į dyzeliną yra įmaišoma 7 proc. biodegalų.
Lietuva yra įsipareigojusi iki 2020 metų pasiekti, kad bent 10 proc. transporto sektoriaus suvartojamų energijos išteklių sudarytų atsinaujinantys ištekliai. 2013 m., oficialiais Statistikos departamento duomenimis, šis rodiklis siekė 4,65 proc.
Ko turi nepamiršti dyzelinių automobilių vairuotojai
Automobilių žinovas, saugaus vairavimo instruktorius A. Pakėnas dyzelinių automobilių vairuotojams rekomenduoja atlikti profilaktinius darbus prieš prasidedant žiemai.
„Reikėtų nuvykti į savo autoservisą ir pasitikrinti, ar nereikia pasikeisti kuro filtro. Šiltuoju metų laiku būna susikaupę skysčių, kurie, atšalus, gali užšalti. Kažkokių didesnių bėdų Lietuvoje dėl kuro nebūna, tačiau kartais žmonės neprižiūri savo automobilio. Pavyzdžiui, jei būna silpnas akumuliatorius ar neveikia kokia nors pakaitinimo žvakė, dyzelinis automobilis neužsiveda.
Kartais vairuotojai prisiperka pigių ar netinkamų automobiliui pakaitinimo žvakių ir jos neveikia taip, kaip reikia. Taigi automobilis gali neužsivesti dėl nesutvarkytos užvedimo sistemos, nepakrauto akumuliatoriaus ar netinkamos arba neveikiančios pakaitinimo žvakės“, – aiškina A. Pakėnas.
Žinovas siūlo stebėti, kurios degalinės pirmosios atsiveš žieminio kuro. Be to, pasak A. Pakėno, pravartu važinėti su pilnu, o ne tuščiu kuro baku.
„Aš piluosi beveik pilną kuro baką, kad nesikauptų drėgmė. Jokiam automobiliui, kuro sistemai, vanduo nėra gerai. Geriau važinėti su pilnu baku, o ne degančiomis lemputėmis, jog jau trūksta kuro. Patarčiau vieną kartą prisipilti pilną baką ir vis papildyti, kai tik yra galimybė“, – portalo LRT.lt skaitytojams pataria A. Pakėnas.
Naujausi komentarai