- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuogąstavimai, kad dėl biodegalų maišymo į žieminį dyzeliną šią žiemą užšals visi dyzeliniai varikliai, yra nepagrįsti, nes sprendimo tą daryti dar nėra, tvirtina Energetikos ministerija. Tuo metu automobilių žinovas Artūras Pakėnas dyzelinių automobilių savininkams primena, kokius darbus būtina atlikti prieš šaltąjį sezoną.
Šią savaitę Energetikos ministerijoje buvo aptariamos galimybės maišyti į žieminį dyzeliną biodegalų. Nuspręsta imtis papildomų tyrimų ir išsiaiškinti, ar Lietuvos klimato sąlygomis įmanoma ne tik į vasarą, bet ir į žiemą naudojamą dyzeliną įmaišyti biopriedų. Lietuviškų degalinių sąjunga perspėjo, jog tai gali labai skaudžiai paveikti visus dyzelinius automobilius.
Energetikos ministro patarėjas Mantas Dubauskas teigia, jog nuogąstavimai, kad šią žiemą užšals visi dyzeliniai varikliai, yra visiškai nepagrįsti. „Galime garantuoti, kad neužšals dyzeliniai varikliai, nes nėra priimta jokio sprendimo – nėra jokios prievolės maišyti biodegalus į žieminį dyzeliną“, – tvirtina M. Dubauskas.
Jo teigimu, ministerijoje vyko pasitarimas, siekiant suformuluoti sąlygas tyrimui, koks poveikis galėtų būti pradėjus maišyti biodegalus į žieminį dyzeliną. „Kitaip tariant, prieš pradėdami svarstymus, ar maišyti į žieminį dyzeliną biodegalus, mes norime užsakyti ir atlikti tyrimą“, – paaiškino energetikos ministro patarėjas.
Energetikos ministerija nurodo, jog jokie sprendimai šioje srityje nebus priimami iki tol, kol nebus gautas atsakymas iš mokslininkų, kokį poveikį biodegalai gali padaryti dyzelinui esant žemai temperatūrai, ar įmaišius biodegalų žieminis dyzelinas vis dar būtų tinkamas naudoti. Tyrimas bus atliekamas sertifikuotoje laboratorijoje. Gauti rezultatai bus aptariami su rinkos dalyviais.
Pasak M. Dubausko, net jei ir būtų priimami sprendimai maišyti biodegalus į žieminį dyzeliną, tai būtų daroma ne anksčiau kaip 2016-ųjų gruodį.
Pašnekovo skaičiavimais, vasarą į dyzeliną yra įmaišoma 7 proc. biodegalų.
Lietuva yra įsipareigojusi iki 2020 metų pasiekti, kad bent 10 proc. transporto sektoriaus suvartojamų energijos išteklių sudarytų atsinaujinantys ištekliai. 2013 m., oficialiais Statistikos departamento duomenimis, šis rodiklis siekė 4,65 proc.
Ko turi nepamiršti dyzelinių automobilių vairuotojai
Automobilių žinovas, saugaus vairavimo instruktorius A. Pakėnas dyzelinių automobilių vairuotojams rekomenduoja atlikti profilaktinius darbus prieš prasidedant žiemai.
„Reikėtų nuvykti į savo autoservisą ir pasitikrinti, ar nereikia pasikeisti kuro filtro. Šiltuoju metų laiku būna susikaupę skysčių, kurie, atšalus, gali užšalti. Kažkokių didesnių bėdų Lietuvoje dėl kuro nebūna, tačiau kartais žmonės neprižiūri savo automobilio. Pavyzdžiui, jei būna silpnas akumuliatorius ar neveikia kokia nors pakaitinimo žvakė, dyzelinis automobilis neužsiveda.
Kartais vairuotojai prisiperka pigių ar netinkamų automobiliui pakaitinimo žvakių ir jos neveikia taip, kaip reikia. Taigi automobilis gali neužsivesti dėl nesutvarkytos užvedimo sistemos, nepakrauto akumuliatoriaus ar netinkamos arba neveikiančios pakaitinimo žvakės“, – aiškina A. Pakėnas.
Žinovas siūlo stebėti, kurios degalinės pirmosios atsiveš žieminio kuro. Be to, pasak A. Pakėno, pravartu važinėti su pilnu, o ne tuščiu kuro baku.
„Aš piluosi beveik pilną kuro baką, kad nesikauptų drėgmė. Jokiam automobiliui, kuro sistemai, vanduo nėra gerai. Geriau važinėti su pilnu baku, o ne degančiomis lemputėmis, jog jau trūksta kuro. Patarčiau vieną kartą prisipilti pilną baką ir vis papildyti, kai tik yra galimybė“, – portalo LRT.lt skaitytojams pataria A. Pakėnas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Vardinių numerių kaina klaipėdiečių nebebaugina: koks užrašas – populiariausias?6
Nuo šių metų pradžios vardiniai automobilių numeriai ženkliai pabrango, bet uostamiesčio gyventojų tai nesustabdė – šiemet tokius numerius įsigijo triskart daugiau klaipėdiečių nei pernai. Unikalūs valstybiniai numeriai tampa d...
-
Kauno senamiestyje – parkavimo pokyčiai27
Kauno taryba priėmė sprendimą apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį tiems, kurie šią zoną kerta tranzitu. Kad sistema veiktų tinkamai, reikia pakoreguoti ir parkavimo zonų įkainius. ...
-
Seimas spręs dėl baudų už taršius automobilius7
Seimas ketvirtadienį balsuos, ar sušvelninti vairuotojų ir savininkų atsakomybę už jų automobilių keliamą taršą keliuose. ...
-
Įvardijo, kokiomis priemonėmis bandys suvaldyti kelių erelius: ne visi vertina teigiamai61
Kelių direkcija kuria planus, kaip suvaldyti greičio viršytojus. Tiesa, galbūt naujų greičio matuoklių ir nestatys, tačiau perėjų ir vadinamųjų „gulinčių policininkų“ bus daugiau. Saugaus eismo ekspertai įsitikinę, kad preven...
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas24
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...
-
Stebėtinas aplaidumas: prasitęsti vairuotojo pažymėjimą vėluoja tūkstančiai18
Lietuvoje daugiau kaip 1,5 mln. žmonių turi vairuotojo pažymėjimą, tačiau kasmet šimtai tūkstančių lietuvių vėluoja laiku jį pasikeisti. Taip vairuotojai ne tik rizikuoja gauti baudą, bet ir gali turėti nemalonumų įvykus eismo įvykiui. ...
-
Japonų motociklui – titulas Lietuvoje
Antrą kartą Lietuvoje surengtą konkursą „Metų motociklas“ laimėjo japonų kūrinys – „Honda CRF 1100D4 AfricaTwin“. ...
-
Kelyje prireikė pagalbos? Pirmasis stabtelės estas2
Estijoje – paslaugiausi vairuotojai, o mažiausiai linkusiųjų sustoti ir padėti kitiems – Lietuvoje. ...
-
Taurelės magija vis dar stipresnė už bausmę2
15 proc. vairuotojų Lietuvoje prie vairo yra sėdę neblaivūs, o 8 proc. teigia atsidūrę situacijoje, kai buvo atkalbinėjami nuo vairavimo išgėrus. ...