Ketvirtą kartą surengtas senovinės technikos žygis per Lietuvą pritraukė apie pusšimtį entuziastų.
Vilnius-Jonava-Kėdainiai-Radviliškis-Šiauliai-Varniai-Klaipėda-Panemunė. Tokiu maršrutu į Jūros šventę uostamiestyje keliavo restauruota senovinė technika. Ji per savaitgalį sukorė apie 700 km.
Iš sostinės penktadienio rytą pajudėjo penki retromobiliai ir vienas motociklas, o pakeliui kiekvienoje stotelėje prie jų prisijungė vis nauji bendraminčiai. Klaipėdos centre šeštadienį puikavosi apie 50 tviskančių ir naujam gyvenimui prikeltų senienų. Norintys dalyvauti žygyje turėjo paisyti technikos amžiaus ribojimo - transporto priemonė turėjo būti pagaminta ne anksčiau kaip prieš 30 metų.
"Nieko nuostabaus, rusiškų automobilių daugiausia, taip jau susiklostė mūsų istorija. Tačiau jaučiama tendencija, kad daugėja ir senų vakarietiškų mašinų", - "Ratams" sakė "Retromobile" asociacijos prezidentas Ramūnas Kardelis.
Senovinės technikos žygyje per Lietuvą šiemet buvo jaučiamas ir šioks toks nusivylimas dėl neseniai įsigaliojusio įstatymo, draudžiančio demonstruoti nacistų ir sovietų simboliką.
"Kaip ir pernai, šiemet į žygį norėjau atvažiuoti per Antrąjį pasaulinį karą naudotu GAZ MM sunkvežimiu. Žinoma, prie tokios transporto priemonės reikia derinti ir uniformą, tačiau to negalėjau daryti. Kol kas neaišku, kaip interpretuoti tą įstatymą, ką galima demonstruoti, o ko ne, tad dalyvauti žygyje su originalia atributika nesiryžau, nors pernai sulaukiau tikrai daug dėmesio", - kalbėjo teisininku dirbantis R.Kardelis.
Šįkart asociacijos prezidentas į Jūros šventę atriedėjo GAZ-12 ZIM - pirmu sovietiniu limuzinu. 1953 m. gamybos keturračio kaina yra apie 20 tūkst. litų.
"Retromobile" asociacija senovinės technikos žygius kasmet rengia skirtingu maršrutu. Kitą vasarą planuojama organizuoti ir tarptautinį žygį per Kaliningrado sritį. R.Kardelis pasakojo, kad per ketverius metus dar nė vienas dalyvis nesugedo taip, kad būtų negalėjęs tęsti kelionės. Jei kurį nors automobilį ir ištinka nelaimė, visi stoja ir bendromis jėgomis jį remontuoja.
"Jeigu nusipirkai automobilį už 1,5 tūkst. litų, į jį teks investuoti dar apie 14 tūkst., jei retromobilis kainavo, tarkime, 8 tūkst., norint jį visiškai sutvarkyti prireiks dar 5 tūkst. litų. Kiekvienos iš čia esančių mašinų vertė yra apie 15 tūkst. litų", - automobilių restauravimo išlaidas atskleidė asociacijos narys kaunietis Tadas Povilaitis.
Naujausi komentarai