Šį pavasarį Lietuvoje "Goodyear" pristato revoliucines vasarines padangas "OptiGrip" su itin pažangia technologija, kuri užtikrina pavydėtinai gerą ypatybių išlaikymą visą padangų eksploatavimo laikotarpį, net kai padanga gerokai naudota.
Istorinis išradimas
"Goodyear" buvo pirmoji bendrovė, kurios padangos palietė Mėnulio paviršių, ir pirmoji, sukūrusi padangas, kuriomis galima važiuoti pradurtomis (angl. Run-on- Flat). "Goodyear OptiGrip" – tai dar vienas revoliucinis žingsnis padangų istorijoje.
Paprastai padangų eksploatacinės ypatybės šlapiuose keliuose blogėja dėl to, kad daugiau dėvisi protektoriaus raštas. Tačiau naudojant "OptiGrip" padangas, stabdymo nuotolis šlapiame kelyje net po 30 tūkst. km išlieka 20 proc. trumpesnis, nei naudojant tokios pat ridos kitų gamintojų padangas. Nuriedėjusi 20 tūkst. km "OptiGrip" padangos labiau atsparios vandenslydai nei visiškai naujos konkurentų padangos.
Perversmą sukėlęs "Goodyear" atradimas, kuriuo buvo siekiama išspręsti padangų ypatybių blogėjimo problemą, įkūnytas naujosiose "Goodyear OptiGrip" padangose, gaminamose pagal naujovišką technologiją, pavadintą "SmartWear" vardu. Jos esmė tokia: nusidėvėjus padangai, protektoriaus paviršiui atsiveria nauji gumos mišiniai ir grioveliai, užtikrinantys aukštą sukibimo su šlapia kelio danga ir atsparumo vandenslydai lygį. Todėl naujosios "OptiGrip" padangos eksploatacinės ypatybės išlieka geros net po to, kai jomis apautu automobiliu įveikiamas didelis atstumas.
Vairuotojui tai reiškia trumpą stabdymo nuotolį šlapiame kelyje, gerą atsparumą vandeslydai, kuris gali susidaryti ant kelio paviršiaus, ir puikų valdymą per visą padangos eksploatavimo laikotarpį.
Nepriklausomų bandymų rezultatai
Pristatydami šią naujieną "Goodyear" atstovai pasidžiaugė, kad bendrovės laboratorijose ir bandymų poligonuose atliktų bandymų rezultatai iš esmės sutapo su nepriklausomų ekspertų išvadomis.
"OptiGrip" bandymus atliko Vokietijos organizacija "TÜV SÜD Automotive". Atliekant bandymus buvo atsižvelgiama į daugybę parametrų: stabdymą, slydimą vandens sluoksniu ir valdymą esant įvairioms kelio sąlygoms ir įvairiais padangos eksploatavimo laikotarpio tarpsniais. Šios organizacijos ataskaitoje teigiama, kad "Goodyear OptiGrip" padangos stabdymo šlapiame kelyje ypatybės išlieka geros visą eksploatavimo laikotarpį. Palyginti su dviejų pagrindinių konkurentų padangomis, "OptiGrip" padangų stabdymo atstumas nuvažiavus 10 tūkst. km yra 5 proc. trumpesnis, nuvažiavus 20 tūkst. km – 7 proc., o nuvažiavus 30 tūkst. km su "OptiGrip" padangomis sustojama net 20 proc. trumpesniu atstumu.
Gumos paslaptys
Bendrovės "Goodyear" inovatyvi "SmartWear" technologija, panaudota gaminant naująsias "OptiGrip" padangas, yra dviejų specialiai sukurtų gumos mišinių derinys. Išoriniame padangos protektoriaus blokų sluoksnyje yra trimatės savaiminio uždarymo technologijos įrantos, kurios suteikia protektoriaus konstrukcijai kietumo, o tai pagerina valdymą sausame kelyje ir pailgina ridą.
Kai viršutinis gumos mišinys dėvisi, pamažu atsiveria vis daugiau apatinio gumos mišinio, todėl padanga ir toliau "dirba" beveik kaip nauja.
"SmartWear" technologija taip pat užtikrina, kad protektoriaus raštas per visą padangos eksploatavimo laiką nuolat atsinaujintų. Be įrantų ir griovelių, po protektoriaus paviršiniu sluoksniu yra paslėpti kanalai, kurie pamažu atsidengia padangai dėvintis. Šie nauji grioveliai lengvina veiksmingą vandens pašalinimą ir užtikrina aukštą sukibimo su šlapia kelio danga ir atsparumo vandenslydai lygį net tada, kai padanga gerokai nusidėvi.
Taupiai važiuoti
Dar viena svarbi šio sezono "Goodyear" premjera – naujos kartos mažo pasipriešinimo riedėjimui padangos "EfficientGrip", kurios lengvai rieda, leidžia sunaudoti mažiau degalų ir tuo pat metu kaip ir kitos "Goodyear" padangos išsiskiria puikiomis valdymo ir stabdymo šlapiame kelyje ypatybėmis. Dabar rinkdamiesi vasarines gerų saugumo kelyje ypatybių padangas vairuotojai gali prisidėti ir prie aplinkos tausojimo.
"EfficientGrip" yra pirmos pasaulyje vasarinės padangos, pelniusios vadinamąjį "Gulbės" apdovanojimą už ekologiškumą, kurį produktams suteikia viena labiausiai pasaulyje pripažintų aplinkosaugos vertinimo bendrovių "Nordic Ecolabelling".
Ekspertai teigia, kad net 20 proc. automobilio degalų sąnaudų ir išmetamo anglies dioksido kiekio priklauso nuo padangų pasipriešinimo riedėjimui – trinties į kelio dangos paviršių. Problema ta, kad siekiant gero sukibimo su kelio danga, padangos trinties koeficientas turi būti didelis.
"Goodyear" Padangų vertinimo departamento Liuksemburge atliktais bandymais įrodyta, kad naudojant naująsias "EfficientGrip" padangas pasipriešinimas riedėjimui 15 proc. geresnis, stabdymo atstumas ir valdymas šlapiame kelyje yra 3 proc. geresnis. Su šiomis padangomis galima nuvažiuoti iki 25 proc. daugiau kilometrų.
Šiuos dalykus lemia tai, kad "EfficientGrip" yra 10 proc. lengvesnė nei jos pirmtakė. Naujoji lengvasvorė padanga gaminama iš dalies naudojant naujas medžiagas ir naujausius laimėjimus padangų konstrukcijos, struktūros srityse:
"EfficientGrip" gaminama iš lengvesnės ir mažesnio tūrio medžiagos. Šoninės sienelės yra plonesnės, tačiau tvirtesnės, naujos plonos konstrukcijos ir iš naujo padangų gumos mišinio;
anglies dalelės, kaip tvirtinamoji medžiaga, gumos mišinyje buvo dalinai pakeistos termoplastiška sudedamąja dalimi siekiant sumažinti svorį ir energijos sąnaudas. Šią technologiją "Goodyear" patentavo kaip "CoolCushion" sluoksnį;
Konstrukcijoje optimaliai panaudoti ir sumaišyti skirtingi gumos ir silicio mišiniai siekiant geresnio šiluminio stabilumo, kuris lemia mažesnes energijos sąnaudas, mažesnį pasipriešinimą riedėjimui;
protektoriaus raštas suprojektuotas taip, kad padangos keltų dar mažiau triukšmo.
Naujausi komentarai