„Rolls-Royce“ pristatė „seksualiausią“ modelį – prabangų kabrioletą „Dawn“
Prabangių automobilių gamintojas iš Didžiosios Britanijos „Rolls-Royce“ pristatė naują modelį atviru stogu – „Dawn“. Išskirtinės prabangos, komforto ir dizaino automobilį pats gamintojas vadina „seksualiausiu kada nors sukurtu „Rolls-Royce“. Be kita ko, koncernas giriasi, kad tai – tyliausias pasaulyje kabrioletas.
„Ne veltui šį automobilį „Rolls-Royce“ pavadino „Dawn“ (išvertus iš anglų k. – aušra), nes jis iš tiesų žymi naują etapą super prabangių kabrioletų segmente ir dovanoja įkvėpimą bei jaudulį, kurį suteikia rytiniai aušros spinduliai. „Dawn“ turi tai, į ką privers lygiuotis kitus prabangių kabrioletų gamintojus – jis prabangus, autentiškas, klasikinis, ir tuo pačiu šiuolaikiškas bei socialus. Socialus tuo, kad tai pirmasis kabrioletas istorijoje, kuriame patogiai jausis galinėse sėdynėse sėdintys asmenys“, – sakė bendrovės „Krasta Auto“, kuri Lietuvoje tarpininkauja įsigyjant „Rolls-Royce“ automobilius, atstovas Martynas Lukošiūnas.
„Rolls-Royce Dawn“ modelio kaina prasidės nuo kiek daugiau nei 335 tūkst. eurų. Pasak M. Lukošiūno, per pastaruosius kelerius metus „Krasta Auto“ padėjo įsigyti keletą prabangių „Rolls-Royce“ modelių pirkėjams iš Lietuvos. „Kiekvienas tokio automobilio pirkimas yra labai individualizuotas, būsimasis savininkas gali susikomplektuoti pačią įvairiausią prabangos ir komforto įrangą, paprastai apsilanko ir pačioje gamykloje“, – sakė M. Lukošiūnas.
Naujajam prabangos šedevrui „Rolls-Royce“ davė „Dawn“ vardą taip pabrėžiant automobilio suteikiamą emociją, unikalumą ir kilnią prigimtį. 1950-1954 m. laikotarpiu „Rolls-Royce“ individualiems klientams pagamino 28 „Silver Dawn“ modelius, kurie buvo itin išskirtiniai ir reti. Naujasis „Dawn“ modelis taps šiuolaikiniu „Silver Dawn“ atitikmeniu, ir „žymi naują etapą itin prabangių automobilių atviru stogu segmente“.
Koncerno manymu, ligšioliniuose kabrioletuose montuojamos nepatogios galinės sėdynės yra ne kas kita kaip „gamintojų nesugebėjimas suderinti nuimamą stogą su erdve bagažinei ir galiniams keleiviams“. „Rolls-Royce“ yra ne tik puikūs automobiliai, bet ir tam tikra socialinė erdvė, – sako Giles Taylor, „Rolls-Royce“ dizaino vadovas. – Būtų buvę smerktina sukurti tokį „Dawn“, kuris būtų patogus tik keliaujantiems dviese. Taigi, kurdami „Dawn“ mes nedarėme jokių kompromisų, ir užtikrinome komfortą ir prabangą visiems keturiems šiuo stilingu automobiliu keliaujantiems asmenims.“
Iš išorės akivaizdu, kad „Rolls-Royce Dawn“ išlaikė pagrindinius šiam prabangiam britiškam automobiliui būdingus dizaino elementus – ilgą, iškilų automobilio variklio dangtį, toli į priekį „nustumtą“ priekinių ratų ašį, statmeną ir masyvų, bet tuo pačiu elegantišką ir prabangų priekį, stilingai smailėjantį ir atsikišusį automobilio galą, aukštą „pečių“ liniją.
Gamintojas teigia, kad nors „Dawn“ naudoja tą pačią bazę, kaip „Wraith“ modelis, net 80 proc. kėbulo detalių yra savitos. Išskirtiniu inžineriniu sprendimu pasižymi nuleidžiamas stogas, kuris pakyla ar nusileidžia be garso per 22 sekundes, ir tą galima daryti automobiliui važiuojant iki 50 km/val. greičiu. „Rolls-Royce“ į „Dawn“ pasirinko montuoti medžiaginį stogą dėl jo estetikos, romantiškumo ir tinkamumo. Kaip tvirtina koncernas, „nėra nieko romantiškiau nei važiuoti „Rolls-Royce“ kabrioletu nakties metu ir girdėti į stogą barbenantį lietų“, ir tą koncernas žino iš pokalbių su savo klientais.
Specialiai automobiliui „Rolls-Royce“ sukūrė ir padangas, montuojamas ant 20 arba 21 colio skersmens ratlankių. Tai „run-flat“ tipo padangos, kurią pradūrus, „Dawn“ gali važiuoti toliau – dar apie 160 km, ir net iki 80 km/val. greičiu. Tai leido gamintojui atsisakyti atsarginės padangos ir sutaupyti vietos bagažo skyriuje.
Išskirtiniai yra ir „Dawn“ įmontuoti priekiniai žibintai, kurie naudoja LED technologiją. Priklausomai nuo automobilio važiavimo krypties – ratų pasukimo kampo – šie žibintai taip pat pasisuka, kad užtikrintų geresnį matomumą vairuotojui. Be to, ilgosioms šviesoms „Rolls-Royce“ pritaikė technologiją, kuri apsaugo nuo priešpriešais esančių automobilių vairuotojų akinimo: užfiksavusi artėjantį automobilį, sistema automatiškai pakreipiama šviesas, kad jos neakintų kito vairuotojo, bet tuo pačiu leidžia išlaikyti tolimą spindulį ir puikų matomumą „Dawn“ vairuotojui.
Automobilio viduje „Dawn“ pirkėjus pasitiks prabanga ir aukščiausios kokybės apdailos medžiagos, tarp kurių dominuoja oda bei pasirenkamo medžio elementai. Išskirtinė „Dawn“ modelyje audio sistema, kurią sudaro 16-ka individualiai reguliuojamų garsiakalbių, dvi žemų dažnių kolonėlės, įmontuotos bagažinėje, ir mikrofonai, kurie fiksuoja pašalinį triukšmą ir pagal tai reguliuoja garso bei kitus parametrus. Tad garsas nepriekaištingas tiek važiuojant uždaru, tiek ir atviru stogu. Beje, garso inžinieriai buvo įtraukti į visą automobilio kūrimo procesą, kad priimant sprendimus dėl automobilio dizaino, būtų atsižvelgiama ir į pakeitimų poveikį garso sistemai – tokia praktika automobilių industrijoje iki šiol nebuvo taikyta ir tai atspindi „Rolls-Royce“ dėmesį smulkiausioms detalėms.
Centrinėje konsolėje įdiegtas informacinės-pramoginės sistemos 10,25 colių (26 cm) skersmens ekranas, o šią sistemą galima valdyti prie atramos įmontuotu rutuliniu valdymo pultu arba jutikliniu kilimėliu. Per jutiklinį kilimėlį komandas informacinei-pramoginei sistemai vairuotojas gali įvesti rašydamas raides pirštu – sistema atpažįsta lotyniškus, arabiškus ir kinų simbolius. Valdyti sistemą vairuotojas gali ir balso komandomis.
Po pailgu kapotu britai įmontavo galingą „twin-turbo“ 6,6 litro darbinio tūrio V12 agregatą. Jis išvysto net 420 kW (563 AG) galią ir šiam sunkiam, 2,5 tonos sveriančiam automobiliui nuo 0 iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 4,9 sekundės ir važiuoti maksimaliu 250 km/val. greičiu.
„Dawn“ pasižymi ir išmania automobilio greičių dėže. Ji turi ryšį su GPS ir autonomiškai parenka optimalią pavarą atsižvelgdama į būsimo kelio ruožo ypatumus ir vairuotojo važiavimo stilių. Pavyzdžiui, artėjant prie posūkio, greičių dėžė numanys, kaip jį norėsite įveikti. Vairuotojui atleidus greičio pedalą, greičių dėžė paliks įjungtą žemesnę pavarą, kad vairuotojas galėtų greitai akseleruoti posūkio pabaigoje.
Naujausi komentarai