Važinėti vasarinėmis padangomis draudžiama jau visą mėnesį. Tačiau, kaip rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt atlikta apklausa, kas dvidešimtas Lietuvos vairuotojas po lapkričio 10 dienos vis dar važinėja vasarinėmis padangomis ir laukia, kol iškris gausesnis sniegas. Už tai jiems gresia nuobaudos.
Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas, sako, kad vairuotojai, kurie po lapkričio 10 dienos vis dar važinėja vasarinėmis padangomis, rizikuoja dideliais nemalonumais.
Nuo 2014 m. įsigaliojo nutarimas, pagal kurį už vasarinių padangų naudojimą šaltuoju metų laiku galima netekti automobilio techninės apžiūros. Taip pat gali būti skirta 20-40 Lt piniginė bauda.
„Apklausa parodė, kad apie šias bausmes girdėjo šiek tiek daugiau nei pusė – 52 proc. – mūsų šalies vairuotojų. O štai trečdalis atsakė nežinantys, kas grėstų, jei jie būtų pagauti važinėjantys be padangų, pritaikytų žiemai“, – sako automobilių rinkos ekspertas.
Pasak jo, dar neprasidėjus padangų keitimo laikotarpiui, t.y. prieš lapkričio mėnesį, transporto priemonę šaltajam sezonui pradėjo ruošti daugiau nei pusė (51 proc.) vairuotojų. Trečdalis apklaustųjų tą darė tarp lapkričio 1 ir 10 dienos – padangų keitimo metu.
„Dalis vairuotojų nelaukė, kada iškris pirmasis sniegas ar pašals. Gamtą sunku prognozuoti, todėl jie padangas pasikeitė kur kas anksčiau. Kiti šį darbą atideda vėlesniam laikui, tačiau taip rizikuoja būti netikėtai užklupti gausaus sniego, plikledžio. Būtent tada būna didžiausia avarijų tikimybė. Tiesa, net 13 proc. Lietuvos vairuotojų naudoja universalias padangas“, – sako V. Daukšas.
Apklausa parodė, kad visus veiksmus, kurie reikalingi norint paruošti automobilį šaltajam sezonui, žino 68 proc. vairuotojų, o būtiniausius veiksmus – padangų ir langų skysčio pakeitimas – atlieka beveik trečdalis (29 proc.) vairuotojų.
„Norint gerai paruošti transporto priemonę šaltajam sezonui, nepakanka pakeisti padangas ir langų skystį. Reikia detalios ir kruopščios automobilio apžiūros. Būtina patikrinti stabdžių sistemą, akumuliatorių. Pasirūpinti ledo gremžtukais, šluotele sniegui valyti. Tik atlikus apžiūrą ir turint būtiną inventorių, galima saugiai ir ramiai išriedėti į kelią“, – teigia V. Daukšas.
Šiuo metu didžioji dalis – daugiau nei 85 proc. – vairuotojų pakeitė automobilio „apavą“ ir langų skystį. Beveik 79 proc. apklausos dalyvių patikrino, ar turi ledo gremžtuką ir šluotelę sniegui valyti. Kiek mažiau – 62 proc. – patikrino akumuliatorių. Tačiau tik beveik pusė vairuotojų pasirūpino virve automobiliui tempti. Dar mažiau – 42 proc. – patikrino transporto priemonės stabdžių sistemą.
Padangoms – du arba trys sezonai
Daugiau nei pusė – 55 proc. – apklausos dalyvių prisipažino, kad žiemai visada perka naujas padangas. Pigesnių dėvėtų padangų dairosi apie 24 proc. vairuotojų. Apie 12 proc. apklaustųjų renkasi naujas restauruotas padangas.
Paklausti, kaip dažnai keičia žieminių padangų komplektą, net 58 proc. vairuotojų atsakė tą darantys kas 2-3 sezonus. Su tuo pačiu padangų komplektu 4 ar daugiau sezonų važinėja apie 35 proc. Lietuvos vairuotojų.
Kaip teigia V. Daukšas, kiek laiko padangos gali tarnauti, priklauso nuo to, kokiais keliais ir kiek kilometrų automobilis per žiemą nuvažiuoja.
„Per žiemą vidutiniškai nuvažiuojama apie 15 tūkst. kilometrų. Jei padangos yra geros kokybės, jų gali užtekti ir visus keturis sezonus. Kada padangos susidėvi, t.y. protektoriaus gylis tampa mažesnis nei 4 mm, būtina padangas pakeisti naujomis“, – sako automobilių rinkos ekspertas.
Dauguma – 26 proc. – pirkėjų vienai žieminei padangai išleidžia nuo 101 iki 150 litų. Apie 23 proc. vairuotojų renkasi padangas, kainuojančias po 151-200 litų. Daugiau nei 300 litų už vieną padangą ryžtasi mokėti tik 13 proc. Lietuvos vairuotojų.
Naujausi komentarai