Praėjusio sekmadienio vakarą Šiauliuose finišavo tradicinis Saulės ralis, kuris šiemet buvo ne tik trečias Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas, bet ir Šiaurės Europos (NEZ) taurės varžybos.
Tiesa, svečių iš Suomijos, Latvijos, Ukrainos ir Baltarusijos gretos nebuvo gausios ir į prizų dalybas jie nepretendavo – Lietuvos ralio meistrai šį sykį buvo akivaizdžiai greitesni.
Laimėjo 11 iš 12 greičio ruožų
Lenktynės prasidėjo Šiaulių mieste, kur šeštadienio vakarą visi 37 ekipažai turėjo įveikti 9,2 km – tai buvo du greičio ruožai asfaltu. Pirmame greičiausias buvo Roko Lipeikio ir Ingos Lipeikytės ("Mitsubishi Lancer EVO VIII") ekipažas. Antrą kartą važiuojant ta pačia trasa geresnį rezultatą sugebėjo pasiekti Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas ("Mitsubishi Lancer EVO IX"), nors lyderiai bendrojoje įskaitoje liko R.Lipeikis ir I.Lipeikytė.
Sekmadienį sportininkai lenktyniavo jau žvyro keliais Kražių apylinkėse. Jų laukė dešimt greičio ruožų, kurių bendras ilgis – per 100 km. Nuo pat ryto lyderis buvo V. Švedo ekipažas.
"Spaudėme nė kiek neatsipalaiduodami. Žinojome, kad klysti negalima", – po finišo kalbėjo jau antrą iš eilės šių metų ralį Lietuvoje laimėję sportininkai.
Nors jų persvara prieš artimiausius konkurentus po kiekvieno greičio ruožo augo – už R.Lipeikį "Jutos" komandos nariai kaskart buvo greitesni keliomis sekundėmis. O pastarąjį bandė vytis Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas ("Mitsubishi Lancer EVO IX"). Trečią vietą užėmęs žiemos ralyje, šį kartą ekipažas irgi liko trečias bendrojoje įskaitoje. Ir savo persekiotojus iš N4 klasės paliko tolokai už nugaros, o nuo R.Lipeikio po finišo buvo atsilikęs tik kiek daugiau nei 13 sekundžių.
Saulės ralį laimėjęs V.Švedo ekipažas artimiausius varžovus aplenkė 50,6 sekundės, vidutinis nugalėtojų greitis – 122,8 km/val.
Atkakli kova dėl žemesnių vietų
Lyderių grupėje favoritai buvo stabilūs, o dėl žemesnių vietų kova vyko iki paskutinių metrų. Pavyzdžiui, vienintelis Šiaulių "Sliko" klubo, organizavusio šį ralį, ekipažas – Giedrius Kriptavičius ir Ričardas Baubinas – galutinėje įskaitoje liko dešimtas. Jų automobiliui "Subaru Impreza" kilo rimtų techninių bėdų, bet sportininkai kovojo iki galo. Ir jeigu ne nesėkmė paskutiniame greičio ruože, galėjo palypėti bent pora laiptelių aukščiau.
"Per kelis paskutinius kilometrus praradau viską, ką buvo pavykę pasiekti stabiliai važiuojant. Prieš nosį dar užlindo iš šalikelės į trasą grįžęs varžovas, ir teko susitaikyti su žemesne vieta", – po finišo kalbėjo vairuotojas.
Tik 1,3 sekundės skyrė absoliučios įskaitos penktą ir šeštą vietas: Martyno Samuičio ekipažas sugebėjo aplenkti Dominyką Butvilą – prieš paskutinį greičio ruožą juos skyrė vos 0,2 sekundės.
Tiesa, abu šie ekipažai nepateko tarp prizininkų N4 klasėje – trečią vietą šioje klasėje užėmė Audrius Gimžauskas ir Kęstutis Girštautas ("Mitsubishi Lancer EVO IX").
Į pirmą bendrosios įskaitos dešimtuką pretendavo ir dviem ratais varomus automobilius pasirinkę sportininkai. Ne tik todėl, kad dėl sunkmečio kai kurie galingą techniką vairavę sportininkai laikinai nedalyvauja varžybose. "Renault", "Honda", "Opel", BMW ar "Volkswagen" markių automobiliai važiavo išties greitai.
Publiką tradiciškai azartišku vairavimu stebino Dovilas Čiutelė (VAZ 2105), tačiau jis šį kartą liko dvyliktas (pirma vieta R2000 klasėje). Vos 11 sekundės jį sugebėjo aplenkti Vytauto Baranausko ir Gedimino Celiešiaus ekipažas ("Ford Fiesta"), kuris tapo N2000 klasės nugalėtoju.
A2000 klasėje greičiausi buvo Irmantas Žukauskas ir Gediminas Figurinas ("Renault Clio").
Nesėkmių kronika
Dvi rimčiausios avarijos įvyko sekmadienio rytą. Bene efektingiausiai vertėsi svečių iš Latvijos Aivaro Berzinio ir Mario Šeflerio ekipažas. Nors jų "Mitsubishi Lancer EVO VI" vertėsi kelis sykius, patys sportininkai nenukentėjo. Jie sako, kad automobilis po avarijos bus gana greitai "pastatytas ant kojų". Latviai gyrė organizatorių parinktas trasas, tik patys apgailestavo, kad lenktyninių tempu jų įveikti taip ir nesugebėjo.
Į stulpą atsitrenkė ir V.Motiejūno vairuojamas "Honda Civic". A2000 klasėje lyderiu buvęs Mantvydo Repšio ekipažas iš kovos pasitraukė, kai išlūžo jų "Renault Clio" priekinis ratas.
Patenkinti aukštu varžybų lygiu buvo ir svečiai iš Baltarusijos ir Ukrainos, nors greičiu ir meistriškumu jie neprilygo mūsų šalies sportininkams – vairuodami N4 klasėje startavusius automobilius "Subaru Impreza" svečiai užėmė atitinkamai 16 ir 25 vietas.
Antrą vietą savo šaliai NEZ įskaitoje pelnė suomiai – Jari Jaakkola ir Tatu Nukki su "Honda Civic" liko ketvirti klasėje, tačiau neliūdėjo nelikę be svaresnių apdovanojimų. Jie džiaugėsi įdomiomis ir, jų nuomone, Suomijos ralius primenančiomis trasomis.
Naujausi komentarai