Vairuotojai techninio patvirtinimo paslaugas galėtų gauti vieno langelio principu, kad ir iš kvalifikuotų automobilių servisų. Kitaip tariant, pats servisas galėtų suteikti vadinamąjį techninį pasą, leidžiantį mašinai dalyvauti eisme.
Plačiau apie tai papasakojo žurnalo „Auto Bild“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius.
– Didmiesčių vairuotojai dažnai paburba dėl tų eilių techninės apžiūros centruose. Galbūt šis sprendimas galėtų išspręsti eilių problemą?
– Eilės vienareikšmiškai yra blogis. Vairuotojų koncentracija tam tikru metu atrodo labai baisiai. Jei kas nors rastų gerą sprendimą eilių nebuvimui, tai visi džiaugtųsi. Reikia kalbėti apie tai, ar šis sprendimas padėtų išspręsti šią problemą ir ar jis nepadarytų daugiau blogio kažkam šioje srityje.
– Ką rodo kitų šalių patirtis, kur techninės apžiūros yra liberalesnės?
– Yra šalių, kurios turėjusios abiejų patirčių: prieš tai buvo taip, kaip dabar yra pas mus, dabar yra taip, kaip norėtų siūlytojai. Kiek automobilių pereina techninę apžiūrą iš pirmo karto? Lietuvoje 50 proc. praeina iš pirmo karto, o likusieji atvažiuoja pakartotinai dėl rastų trūkumų. Lenkijoje, kurioje yra naujas modelis, 90 proc. automobilių po pirmo karto šauna į gatves. Aš nieko nesakau, aš juk nestoviu ten su žvake ir netikrinu, bet skaičiai pakankamai iškalbingai kalba.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kokie servisai galėtų teikti techninės apžiūros paslaugas? Kaip juos atrinkti, kaip juos įvertinti, kaip įsitikinti, kad jie tikrai gali tinkamai patikrinti automobilius?
Eilės vienareikšmiškai yra blogis. Vairuotojų koncentracija tam tikru metu atrodo labai baisiai.
– Žodis paslauga man šiek tiek keistai skamba, nes čia toks kaip ir priverstinis dalykas. Mus priverčia važiuoti patikrinti automobilį techninėje apžiūroje dėl mūsų pačių saugumo. Šiam dalykui įgyvendinti tinkamai yra tam tikras reglamentas, kuris nusako, ką ir kaip reikia daryti bei ką reikia turėti tam tikrinimui. Visų pirma, tikriausiai bus atsiremta į tam tikrą įrangos, kurią reikės nusipirkti, aprašą. Kiek aš žinau, servisas, norintis vienu metu tikrinti du automobilius, turėtų investuoti apie 1,5 mln. eurų, kad galėtų tai vykdyti. Jei siūlymas būtų patvirtintas, lauktų kažkoks įsipareigojimas, atsakomybių pasirašymas, kad turi atsakyti, kad išleidai automobilį į eismą.
– Atsakomybių daug, investavimo daug. Verslas tikrai skaičiuos, ar apsimokėtų. Ar tokiu atveju nepabrangtų techninė apžiūra? Sakote, kad vienos vietos įrengimas galėtų kainuoti iki milijono eurų.
– Aš nenorėčiau to vadinti verslu. Verslas negali būti daromas iš priverstinio dalyko, kuriam visi žmonės yra verčiami ir neturi pasirinkimo. Tačiau pavyzdys galėtų būti tos kitos šalys, kurios pakeitė savo sistemą. Ten yra brangiau nei pas mus. Nenorėčiau tikėtis, kad tai labai lems kainą.
– Kaip užtikrinti, kad tuose servisuose, kurie teiktų gyventojams tokią paslaugą, nebūtų sukčiavimo per pažįstamus ar draugus?
– Jeigu monopolistinę sistemą, kuri dabar padėta ant stalo ir žiūrima į ją po padidinamuoju stiklu, išdarkius ir išblaškius, tikimybė tam išaugs iki begalybės. Tai bus sunkiau sukontroliuojama nei yra dabar. Bus reikalingos labai didelės pastangos tam užtikrinti.
Naujausi komentarai