Būtinas ne vien stabdys
Elektrinių paspirtukų vairuotojams, ypač tiems, kurie tik ruošiasi pradėti savo keliones, reikia žinoti, kad Kelių eismo taisyklėse (KET) jie priskiriami prie dviračių vairuotojų, jiems galioja tie patys reikalavimai.
Savarankiškai važiuoti dviračiu ir elektriniu paspirtuku važiuojamąja kelio dalimi leidžiama ne jaunesniam kaip keturiolikos metų asmeniui. Gyvenamojoje zonoje elektrinių paspirtukų, kaip ir dviračių vairuotojų, amžius neribojamas.
Nepilnametis vairuotojas, kuriam nėra aštuoniolikos metų, važiuodamas keliu privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą.
Dviratis ir elektrinis paspirtukas būtinai turi turėti tvarkingą stabdį ir garso signalą, gale – raudoną šviesos atšvaitą arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžinius šviesos atšvaitus, pritvirtintus prie ratų stipinų.
2022-aisiais užfiksuota 9 211 KET pažeidimų, kuriuose dalyvavo dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai.
Jeigu važiuojate važiuojamąja kelio dalimi, privalote dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio ir elektrinio paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos. Tamsiuoju paros metu dviračio ir elektrinio paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, dviračio ir elektrinio paspirtuko gale – raudonos šviesos.
Pažeidėjams – per kišenę
Dviračio ar elektrinio paspirtuko vairuotojas, judėdamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privalo suteikti kelią pėstiesiems ir neturi jiems niekaip trukdyti ar juo labiau kelti pavojaus.
Pro pėsčiąjį važiuojant reikia pristabdyti ir važiuoti 3–7 km/val. greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui, palikti saugų tarpą iš šono.
Elektrinių paspirtukų vairuotojams griežtai draudžiama kirsti važiuojamąją kelio dalį važiuojant pėsčiųjų perėja ir vežti kitą asmenį, o dviračiu gatvėje draudžiama važiuoti didesniu kaip 30 km/val. greičiu ir lenkti.
Privažiavę pėsčiųjų perėją, privalote sustoti, nulipti nuo elektrinio paspirtuko ar dviračio ir per perėją jį vestis. Sustodami, sukdami į kairiąją ar dešiniąją pusę, turite parodyti įspėjamąjį signalą ranka.
Asmenims, pažeidusiems KET, gresia baudos nuo 10 iki 230 eurų.
Neblaivių – tūkstančiai
Jau penktą sezoną pradedanti susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“ šiemet planuoja dirbti su savo vartotojais ir siekti aukštesnės paspirtukų eismo ir jų parkavimo kultūros.
Pernai „Bolt“ išplėtė greičio ribojimo zonas Vilniuje ir Kaune, sukūrė strategiją nelaimingų atsitikimų ir netinkamo paspirtukų parkavimo prevencijai. Prie dvylikos (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Mažeikių, Kėdainių, Tauragės, Trakų, Kazlų Rūdos) iki šiol tvariai keliavusių miestų jungiasi dar du – Ukmergė ir Jonava.
Per 2021-uosius įvairių KET pažeidimų, kuriuose dalyvavo dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai, užregistruoti 12 371, 2022 m. – 9 211.
Ir 2021-aisiais, ir 2022-aisiais užfiksuota per 5 000 neblaivių vairuotojų. 2021 m. žuvo 11 dviračių vairuotojų, iš jų 3 – tamsiu paros metu, 2022 m. – 5 dviračių vairuotojai, iš jų 3 – tamsiu paros metu.
2021 m. sužeisti 403 dviračių vairuotojai ir 10 keleivių, 2022 m. – 400 dviračių vairuotojų ir 12 keleivių.
2021 m. vien su elektriniais paspirtukais įvyko 202 eismo incidentai, sužeisti 209 žmonės, 2022 m. – 208 eismo įvykiai, sužeisti 223 žmonės.
Naujausi komentarai