Spartesnį automobilių pardavimų proveržį stabdo ličio stoka Pereiti į pagrindinį turinį

Spartesnį automobilių pardavimų proveržį stabdo ličio stoka

2022-05-28 16:00
BNS inf.

2021 m. elektromobilių pardavimų tempas spartėjo, tačiau svarbių žaliavų, tokių kaip ličio, prieinamumas gali sulėtinti sektoriaus augimą.

Pasiūla: šiuo metu parduodama apie 450 modelių elektromobilių.
Pasiūla: šiuo metu parduodama apie 450 modelių elektromobilių. / velocita.lt nuotr.

Tarptautinės energetikos agentūros (TEA) duomenimis, pernai parduota 6,6 mln. elektromobilių – daugiau nei dvigubai daugiau nei ankstesniais metais, o šiuo metu jie sudaro vieną iš dešimties parduodamų naujų automobilių.

Kinijai teko pusė visų šių pardavimų.

Elektromobilių pardavimai ir toliau sparčiai auga, o pirmą 2022 m. ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, jie ūgtelėjo 75 proc.

Valstybinės subsidijos, skirtos sumažinti išlaidas vartotojams, buvo pagrindinis veiksnys, skatinantis elektra varomų transporto priemonių naudojimą, ir pernai jos padvigubėjo iki beveik 30 mlrd. eurų (32 mlrd. JAV dolerių).

Transporto priemonių gamintojos taip pat padidino pasiūlą. Šiuo metu parduodama apie 450 modelių – penkis kartus daugiau nei 2015 m.

Elektromobilių pardavimai 2022 m. pirmą ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, ūgtelėjo 75 proc.

Vis dėlto pasiūlos apribojimai ir kylančios kainos gali stabdyti tolesnį sektoriaus augimą.

„Politikos formuotojai, pramonės vadovai ir investuotojai turi būti labai budrūs ir išradingi, kad sumažintų tiekimo sutrikimų riziką ir užtikrintų tvarų svarbiausių naudingųjų iškasenų tiekimą“, – teigė TEA generalinis direktorius Fatihas Birolis.

Tam tikrų pagrindinių medžiagų gamyba ir perdirbimas šiuo metu apsiriboja vos keliomis šalimis.

Kinija gamina tris ketvirtadalius pasaulinio ličio jonų baterijų, dažniausiai naudojamų automobiliuose ir mažuose elektroniniuose prietaisuose. Azijos milžinei tenka pusė pasaulinių ličio ir kitų pagrindinių elementų, tokių kaip kobaltas ir grafitas, perdirbimo pajėgumų.

Pasak TEA, šiuo metu turimų ličio atsargų nepakaktų užtikrinti, kad elektrinės transporto priemonės pakeistų automobilius su vidaus degimo varikliais. TEA apskaičiavo, kad iki 2030 m. reikia šešis kartus padidinti ličio gamybą, atidarant 50 naujų šio metalo kasyklų.

Nors tiek Europoje, tiek JAV gaminami elektromobiliai ir siekiama padidinti reikalingų baterijų gamybą, TEA teigė, kad iki 2030 m. tiekimo grandinėse greičiausiai ir toliau dominuos Kinija.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų