Pereiti į pagrindinį turinį

Spidometro rodomas greitis nesutampa su realiu greičiu: kodėl taip yra?

2024-02-07 08:16
LNK inf.

Galbūt esate pastebėję, kad automobilio spidometro rodomas greitis ne visada sutampa su realiu greičiu, kurį parodo GPS navigacijos sistemą naudojančios programėlės. Kartais paklaida siekia ir keliolika kilometrų per valandą. Tačiau, pasak specialistų, dėl to nerimauti nereikėtų, mat gamintojai spidometrą taip sureguliuoja sąmoningai. Kodėl taip daroma, pagal kokią formulę galima apskaičiuoti realų savo važiavimo greitį, pasakojo VILNIUS TECH automobilių inžinerijos katedros docentas Saulius Nagurnas.

V. Skaraičio/BNS nuotr.

– Kodėl kartais skiriasi spidometro rodmenys nuo navigacijos programėlėje rodomo realaus greičio?

– Ne kartais, o praktiškai visada skiriasi. Tai yra reglamentuota Europos Sąjungos dokumentais ir automobilių gamintojai privalo projektuoti automobilį, kad realus greitis būtų mažesnis nei rodoma spidometre. 

– Dėl kokių priežasčių tai daroma? 

– Taip daroma dėl mūsų saugumo. Pavyzdžiui, važiuodami matote apribojimą 90 km/val., žiūrite į spidometrą, mažinate greitį, jei mažiau važiavote ir tuo metu važiuojate, imant maksimalią galimą paklaidą, 83 km/val. greičiu. Arba lygiai 90 km/val. greičiu, priklausomai nuo automobilio. 

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

–  Ar ta paklaida visada lieka vienoda? Pavyzdžiui, važiuojant 50 km/val., ar autostradoje – 130 km/val. greičiu irgi yra kelių kilometrų skirtumas nuo realaus greičio, kurį rodo spidometras?

– Pagal reikalavimus, paklaida turi didėti didėjant važiavimo greičiui. 

– Kuo didesniu greičiu važiuojame, tuo spidometro rodomas greitis yra daugiau atitrūkęs nuo to realaus greičio?

– Visiškai teisingai. Važiuodami 90 km/val. turite 13 km/val. maksimalią paklaidą, o 130 km/val. – 17 km/val. paklaidą. Bet priklausomai nuo gamintojo, paklaida gali svyruoti nuo nulio ir į didesnę pusę. 

– Ar gamintojas automobilio specifikacijoje nurodo, koks yra realus greitis? Ar reikia pačiam eksperimentuoti ir išsiaiškinti?

– Neteko matyti tokių oficialų gamintojo nurodymų arba duomenų, techninių charakteristikų, pavyzdžiui, knygelėje. Galite pats išsimatuoti, turite GPS ryšį, automobilio spidometro rodmenis. Matote skirtumą ir žinote, kaip skiriasi jūsų automobilio spidometro rodmenys nuo faktinio greičio. Keisdami važiavimo greitį, matote, kiek keičiasi ir kokia yra paklaida.

– Žmonėms, kurie galbūt neturi kažkokių programėlių ir nori išsimatuoti, ar yra galimybė matematiškai išskaičiuoti panaudojus formulę? 

– Pagal Europos Sąjungos reglamentą, yra formulė – 0,1 padauginus iš važiavimo greičio, plius 4 km/val. 

– Vadinasi, jeigu važiuojame ir mums parametras rodo 100 km/val., greitį daliname iš 10, pridedame 4, gauname 14. Vadinasi, tokia realaus greičio galima maksimali paklaida.

– Taip. Tai yra maksimali jūsų automobilio spidometro paklaida.

– Ar dar kažkas gali lemti didesnę realus greičio paklaidą ir to, ką rodo spidometras? Pavyzdžiui, automobilio padangos?

– Taip, be abejo, padangos tikrai lemia ir neatsitiktinai gamintojai nurodo padangas, kokias turime montuoti konkrečiame automobilyje. Jeigu padangos bus mažesnės, spidometras rodys daug, o važiuosime gerokai lėčiau. Jeigu padangos didesnio diametro, tai atvirkščiai – spidometras rodys nedaug, o važiuosime daug greičiau. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų