Draugiškas aplinkai
"Vandenilį "Toyota" mato kaip efektyvius ateities degalus. Mūsų tikslas – padėti spręsti aplinkosaugos ir energetikos problemas, nes vandenilį naudojančios transporto priemonės gali nuvažiuoti didelius atstumus, o į aplinką išskiriamas tik vanduo. Tikiuosi, kad naujasis "Mirai" tinkamai reprezentuos tvarias ateities galimybes", – kalbėjo "Toyota Baltic" rinkodaros vadovas Marekas Maide.
Antros kartos "Mirai" buvo kuriamas teikiant didelę reikšmę klientų atsiliepimams apie pirmąjį modelį, kuris į gatves ir kelius išriedėjo 2014 m.
Naujausius vandenilio kuro elementus turintis automobilis inžinierių kurtas nuo pagrindų, turint tikslą pristatyti tokį modelį, kad vairuotojai rinktųsi "Mirai" pirmiausiai dėl tinkamų jo savybių, o tai, kad jis yra varomas vandeniliu – tiesiog sutapimas.
Naujasis "Mirai" suteikia kur kas daugiau emocijų kalbant apie dinamiką, šiuolaikinį dizainą ir vairavimo pojūčius.
Mūsų tikslas – padėti spręsti aplinkosaugos ir energetikos problemas, nes vandenilį naudojančios transporto priemonės gali nuvažiuoti didelius atstumus, o į aplinką išskiriamas tik vanduo.
Speigas – ne problema
Dabar "Mirai" yra erdvesnis – ne keturių sėdimų vietų, bet komfortiškas penkiavietis, varomas ne priekiniais, tačiau galiniais ratais, ilgesnis ir platesnis nei pirmtakas, turi didesnį atstumą tarp ašių, tačiau žemesnis.
Į tris aukšto slėgio bakus telpa 5,6 kg vandenilio (anksčiau dviejuose bakuose būdavo 4,6 kg), galima nuvažiuoti iki 650 km (mišriu ciklu pagal WLTP standartą sunaudojama 0,8 kg vandenilio 100 km, kai ratlankių skersmuo – 19 colių), ir net 30 laipsnių speigas – ne problema.
Sumontuotas aukštos įtampos ličio jonų akumuliatorius vietoje nikelio ir metalo hidrido baterijos. Nors ši baterija mažesnė, jos talpa didesnė, tad ji – gerokai našesnė ir draugiškesnė aplinkai. Be to, nors baterijos svoris mažesnis, galios atidavimas piko momentu išaugo iki 31,5 kW per 10 sek.
Vandenilio kuro elementų modulio galia yra 174 AG, o bendra sistemos galia – 182 AG. Nuo pat starto vairuotojui pasiekiamas visas automobilio generuojamas sukimo momentas ir pagreitis, "Mirai" žaibiškai reaguoja į kiekvieną prisilietimą prie akceleratoriaus paminos.
"Toyota" naujovė – katalizatoriaus tipo filtras, sumontuotas į oro įsiurbimo angą. Kai į automobilį įsiurbiamas oras, tiekiamas vandenilio kuro elementams, susidaręs elektros krūvis filtro audinyje sulaiko (efektyvumas 90–100 proc.) mikroskopines teršalų (sieros dioksido, natrio oksidų ir kitų) 0–2,5 mikrono dydžio daleles.
Papamobilis: modifikuotas "Mirai" yra ir Vatikano garaže – kaip tarnybinis popiežiaus Pranciškaus automobilis. vaticannews.va nuotr.
Stotelių vis daugiau
Vandeniliu varomoms transporto priemonėms skirtos infrastruktūros plėtra jau vyksta. Lietuvoje kol kas nėra vandenilio papildymo stotelių, tačiau Aplinkos projektų valdymo agentūra jau pernai skelbė galimybę gauti finansavimą tokiai infrastruktūrai kurti.
Vakarų Europoje progresas kur kas spartesnis. Dabar prisipildyti bakus vandeniliu įmanoma 122-iejose stotelėse, o dar daugiau nei 40 bus įrengta. Lyderė – Vokietija, šalyje jau yra daugiau nei 80 vandenilio stotelių. Infrastruktūrą sparčiai plečia Nyderlandai, Prancūzija, Švedija ir Danija.
Naujojo "Toyota Mirai" kaina Lietuvoje bus nuo 67 500 eurų.
Naujausi komentarai