SUV ringe – naujas žaidėjas Pereiti į pagrindinį turinį

SUV ringe – naujas žaidėjas

2008-05-14 09:00

Lietuvoje pirmą kartą surengtas tarptautinis naujo automobilio pristatymas

Naujasis „Subaru Forester“ gimtojoje Japonijoje automobilių salonus pasiekė per praėjusias Kalėdas. Į Europos rinką naujokas įžengė po Ženevos automobilių parodos, o Lietuvoje pasirodė balandžio pabaigoje.

Didesni matmenys

Pirmasis „Forester“ debiutavo dar 1997 m. ir sukėlė nemažą sumaištį tarp šiame sektoriuje karaliavusių „Toyotos RAV4“ bei „Hondos CR-V“ gerbėjų. Antros kartos modelis pasirodė po penkerių metų – 2002-aisiais, jis taip pat tapo vienu populiariausių SUV klasės automobilių.
Trečios kartos „Forester“ gerokai praaugo pirmtaką. Ant „Subaru Imprezos“ platformos sukurtas modelis pailgėjo 74 mm, automobilio bazė padidėjo 90 mm, o prošvaisa – iki 22,5 cm, salono dizainas tapo „impreziškesnis“. Papildomi centimetrai suteikė daugiau erdvės keleiviams, bagažinė tapo talpesnė.
Gamintojo atstovai akcentavo, kad kuriant naują „Foresterio“ modelį siekta suderinti patogumą bei malonumą vairuoti mieste ir pravažumą bekelėje.

Patrauklesnis dizainas

Nors ankstesni „Foresteriai“ buvo vertinami už pravažumą ir geras technines charakteristikas, japonų dizaineriai kritikuoti už abejingumą kėbulo formoms: grubokai aptašyto visureigio net ir labai įsikarščiavęs negalėjai pavadinti gražiu. „Subaru“ atstovai šią bėdą pripažino ir konstruodami trečios kartos modelį automobilio eksterjerui skyrė kur kas daugiau dėmesio.
Dabar „Forester“ atrodo proporcingesnis, elegantiškesnis ir sportiškesnis. Tikimasi, kad kaip tik šie išorės dizaino ypatumai padės konkuruoti su tradiciškai stiprias pozicijas turinčiais SUV klasės „Toyotos“ ir „Hondos“ modeliais.
„Subaru“ atstovybės – bendrovės Japoniškų markių automobilių centro vadovas Vykintas Kezys prognozavo, kad naujasis „Forester“ patrauks tų pirkėjų dėmesį, kurie galvojo apie didesnius visureigius.
„Šis automobilis gali pasigirti universalumu ir funkcionalumu, todėl nenustebčiau, jei „Foresterį“ pasirinktų žmonės, kurie anksčiau galvojo apie „Subaru Tribecą“, – svarstė V.Kezys.

Subjektyvios pastabos

„Foresterį“ galima rinktis su 5 laipsnių mechanine arba 4 laipsnių au-tomatine pavarų dėže. Nepaisant visų liaupsių japonų inžinieriams, automatinė transmisija bandant automobilį ne itin sužavėjo – jis atrodė vangus net ir choleriškai spaudžiant akceleratoriaus pedalą. Modelis su 2 l darbinio tūrio, 150 AG varikliu važiavo tarsi vilkėtų tramdomuosius marškinius.
Galbūt šį įspūdį nustelbs galingesnis 2,5 l darbinio tūrio, 230 AG agregatas? Galbūt, tačiau modelio su tokiu varikliu teks palūkėti dar keletą mėnesių. Taip pat tik baigiantis metams žadama pristatyti „Foresterį“ su 150 AG turbininiu dyzeliniu motoru „Boxer“.
Pristatymo organizatorių pasirinktoje trasoje Vilniaus apylinkėse dėmesį patraukė ir minkštoka „Foresterio“ pakaba. Važiuojant didesniu greičiu ir sukant automobiliui kartais trūksta stabilumo. Tikėtina, kad toks įspūdis susidaro dėl visureigio aukštumo – trečios kartos „Forester“ pirmtaką praaugo net 11 cm.

Saugumo vertinimas JAV

Tradiciškai „Subaru“ daug dėmesio skyrė pasyviojo ir aktyviojo saugumo sistemoms – tai patvirtino naujajam „Foresteriui“ anapus Atlanto skirtas aukščiausias saugumo įvertinimas „Top Safety Pick“ nedidelių visureigių klasėje. Priešpriešinio, šoninio ir užpakalinio susidūrimo bandymus atliko JAV automobilių saugos institutas IIHS. Naujojo modelio kėbulo standumas, ekspertų teigimu, gali būti laikomas etalonu.
„Subaru“ atstovų teigimu, tiek „Foresterio“ vairuotojo, tiek keleivio saugumą užtikrina naujausios elektroninės sistemos, padedančios išlaikyti stabilumą eismo įvykiuose.
Pastaraisiais metais aukščiausius saugumo įvertinimus pelnė ir kiti „Subaru“ modeliai: „Tribeca“, „Legacy“, „Outback“, „Impreza“.
Kadangi IIHS naudojama itin griežta saugumo metodika, prognozuojama, jog aukščiausią šio instituto vertinimą pelnę „Subaru“ modeliai gaus aukščiausią – 5 žvaigždučių – įvertinimą ir atlikus „Euro NCAP“ bandymus.
Svarbu ir tai, kad „Subaru“ automobiliai yra gana atsparūs kainų erozijai. Statistika rodo, kad perkant nenaują „Foresterį“ tenka mokėti sąlygiškai brangiai. O pigiausias naujas SUV modelis kainuoja maždaug 67 tūkst. litų.

Pirmąkart ne Švedijoje

Atnaujinto „Foresterio“ pristatymas Vilniuje svarbus dėl dar vienos priežasties. Iki šiol nė vienas automobilių gamintojas nesiryžo mūsų šalyje rengti akistatos su visiškai nauju modeliu ir į tokius bandymus kviesti žurnalistų iš užsienio.
„Tikrai mes esame pirmieji? Neįtikima. Turiu pasakyti, kad ir mums tai pirmas kartas, kai savo automobilį pristatome ne Švedijoje“, – „Ratams“ sakė bendrovės „Subaru Nordic“ atstovas ryšiams su žiniasklaida Thomasas Posslingas.
Svečias tikino likęs sužavėtas Vilniaus, o Latvijos, Estijos, Suomijos, Danijos žurnalistai neturėjo kuo skųstis. „Subaru“ atstovai Lietuvoje pasigedo vienintelio dalyko – aukštumų, kur būtų galima įrengti sudėtingesnę visureigio bandymų trasą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų