Pereiti į pagrindinį turinį

Svarbu vairuotojams: gresia reidai, baudos ir dažnesnė techninė apžiūra

2024-01-04 11:42
LNK inf.

Dalis vairuotojų piktinasi šiemet įsigaliojusia tvarka, kad automobilio taršą keliuose gali tikrinti ir aplinkosaugininkai. Pagavus teršiantį, bus naikinamas techninės apžiūros galiojimas, taip pat grės ir nemažos baudos.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / V. Balkūno / BNS nuotr.

„Pareigūnai visada turės pateikti pažymėjimus, vilkės uniformas, stabdys saugiai, netrukdydami kitiems transporto dalyviams. Taip pat būtinai bus tarnybinis automobilis su institucijos ženklais, su švyturėliais“, – pasakojo aplinkos ministerijos taršos prevencijos politikos grupės patarėja Renata Gagienė.

Panevėžietis Stasys nenori, kad jo taršą dar tikrintų ir aplinkosaugininkai.

„Dieve, čia dar vieni priešai vairuotojams. Seneliai pensininkai lauželius vos gyvus turi. Tai kiekvienas nori užsidirbti, ką aplinkosaugininkai nenori pinigėlių?“ – klausė Stasys.

„Turėtume pasitikėt, negi dabar vieni pravaro teisingai, kiti dar tikrins, tai kam tas reikalingas dalykas vis tiek?“ – stebėjosi kitas vyras.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

Tačiau techninės apžiūros įmonių atstovas atkreipė dėmesį, kad ypač dyzeliniai automobiliai per metus vidutiniškai nuvažiuoja bent 15 tūkstančių kilometrų. Senesnei transporto priemonei – tai daug.

„Nuo vizito iki vizito toks statistinis automobilis nuvažiuoja 30 tūkstančių kilometrų, tai per tą laiką atsitikti gali labai daug... Ir techninės apžiūros žalias lapas nėra tas pats, kaip koks nors įrašas ant pieno pakelio parduotuvėje, kad jis geriausias iki“, – aiškino Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas.

Nustačius taršos viršijimą, bus naikinamas techninės apžiūros dokumentų galiojimas.

Be to – ne paslaptis, kad kai kurie gudrauja.

„Ir žibalo įpylimas, ir kažkokie priedai, kurie padeda išvengti pernelyg didelės taršos tuo metu, kai matuojama. Bet išvažiavęs ir išvažinėjęs tą baką, jis vėl teršia lygiai taip pat. Ir jis išmeta į orą tokias medžiagas, nuo kurių žmonės suserga plaučių vėžiu“, – tęsė R. Gabartas.

Kiti ekspertai prieš tokius gudruolius ragina kovoti dažnesnėmis techninėmis apžiūromis.

„Kažkokie perdarymai prieš techninę apžiūrą, atstatoma atgal. Tai kai kas du metus apžiūra – sutinku, bet jei apžiūros seniems automobiliams vyktų ne kas du metus, o kas metus, tai daugeliui vairuotojų atšoktų fantazija daryti kažkokius perdirbimus. Čia padarai, o po kelių mėnesių vėl atgal“, – kalbėjo eismo ekspertas Artūras Pakėnas.  

Tačiau bent jau artimiausiomis savaitėmis vairuotojai juos stabdančių aplinkosaugininkų neturėtų išvysti, taršių automobilių tikrinimams tarnybos dar tik ruošiasi. Tačiau kai pasiruoš, bus ir specialūs reidai ir ne tik.

„Taip pat bus galimybė ir pareigūnams važiuojant kelyje, ir pastebėjus galimai teršiantį automobilį, jį sustabdyti ir patikrinti operatyviai čia ir dabar“, – teigė R. Gagienė.

Vairuotojui beliktų tikėtis, kad automobilis teršia ne per daug.

„Nustačius taršos viršijimą, bus naikinamas techninės apžiūros dokumentų galiojimas. Iš karto, sprendimas priimamas vietoje, ir tokia transporto priemonė negalės dalyvauti viešajame eisme“, – įspėjo R. Gagienė.

Tačiau grėstų ne tik techninės apžiūros galiojimo panaikinimas, bet ir nemažos baudos. Fiziniams asmenims gali tekti pakloti ir iki trijų šimtų eurų, įmonių vadovams dar daugiau. Jei aplinkosaugininkai nustatys, kad automobilis dar ir tepalus leidžia – mokėsite ir už tai.

Į tą pačią problemą dėmesį atkreipia ir ekspertai.

„Reikės aprūpinti įranga, apmokyti žmones, aprūpinti juos transportu. Tai ar viso to reikia, galbūt reikėjo viską daryti racionaliau, įvertinus kaštų ir naudos analizę ir panaudoti jau esamas struktūras, tą pačią kelių policiją, ir tą pačią techninės apžiūros centrų sistemą“, – kalbėjo A. Pakėnas.  

„Įranga yra, nes šitie patikrinimai būdavo ir anksčiau, tik dalyvaudavo trys institucijos, bet yra planuose numatytas tos įrangos atsinaujinimas“, – sakė R. Gagienė.

Planuojama, kad per metus aplinkosaugininkai patikrins nuo devynių iki penkiolikos tūkstančių automobilių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų