Pereiti į pagrindinį turinį

„Tesla“ priversta masiškai taisyti broką: žuvusių statistika kelia šiurpą

2023-12-15 11:18
DMN inf.

Daugiau kaip 2 mln. Jungtinėse Valstijose įsigytų „Tesla“ automobilių neatliks savo funkcijų. Pats automobilių gamintojas susiprato, kad naudojamas autopilotas – nepakankamai saugus, praneša LNK.

I. Gelūno/BNS nuotr.

„Aš niekada nepasitikėjau autopilotu, nors ir turiu jį šiame automobilyje. Niekada jo nejungiau“, – sakė vyras.

„Tesla“ susivokė, kad naudoja pasenusią ir pernelyg nelanksčią autopiloto sistemą. Tiesa, suvokimas atsirado tik tada, kai Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija atliko avarijų, įvykusių naudojant iš dalies automatizuoto vairavimo sistemą, tyrimą. Paaiškėjo, kad nuo 2016 m. padarytose 35 avarijose, per kurias, kaip įtariama, „Tesla“ automobiliai važiavo su automatine sistema, žuvo mažiausiai septyniolika žmonių.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

„Autopilotas – saugus. Aš juo naudojuosi beveik kiekvieną dieną. Kartais žmonės patenka į avariją ir visi juda 10 km/val. greičiu, tada autopilotas užkerta kelią tolimesnėms avarijoms, o jie sako, kad tai nesaugu“, – teigė vyras.

Pati „Tesla“ savo interneto svetainėje teigia, kad autopilotas skirtas padėti vairuotojams vairuoti, tačiau negali jų visiškai pakeisti.

Automobilis tiesiog nepastebi puspriekabės ir palenda po ja.

„Kai kurie žmonės tiki, kad gali užsimerkti ir vairuoti. Nenoriu būti tuo, kuris partrenkia pėsčiąjį, nes patikėjau kažkokiu automatizuotu dalyku“, – kalbėjo vyras.

Tačiau transporto saugos ekspertai kritikuoja paprasto autopiloto atšaukimą. Esą tai neišsprendžia pagrindinės problemos, kad „Teslos“ automatizuotoms sistemoms sunku pastebėti kliūtį savo kelyje.

„Mes matėme visas šias avarijas dėl autopiloto. Visai neseniai buvo trečias kartas, kai kažkas žuvo atsitrenkęs į puspriekabę. Visada ta pati situacija, tačiau žmonės nekreipia dėmesio. Automobilis tiesiog nepastebi puspriekabės ir palenda po ja. Galima manyti, kad, jei vairuotojai būtų buvę atidūs, būtų to išvengę“, – sakė inžinerijos profesorius Philip Koopman.

Automobilių saugumo šalininkai jau daug metų ragina griežčiau reglamentuoti vairuotojų stebėjimo sistemą, kuri nustato, ar vairuotojas laiko rankas ant vairo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų