Traukiniui esame lėti kaip sraigė: LTG grupė ragino pervažose elgtis atsakingai Pereiti į pagrindinį turinį

Traukiniui esame lėti kaip sraigė: LTG grupė ragino pervažose elgtis atsakingai

2025-06-10 17:04

Šiandien pavojingiausiose šalies geležinkelio pervažose ir perėjose įvyko LTG grupės ir Lietuvos policijos organizuojama prevencinė saugaus eismo akcija, kurios metu visuomenė raginta prisiminti pagrindines saugaus elgesio geležinkelyje taisykles bei atkreipti dėmesį į galimus pavojus.

Nors geležinkelio pervažose diegiamos techninės saugos priemonės ir vykdomos nuolatinės prevencinės akcijos, vis dar stebimas pažeidimų skaičius. Gyventojai kasdien rizikuoja kirsdami bėgius tiek transporto priemonėmis, tiek pėsčiomis, nepaisydami šviesoforų signalų ar užtvarų.

Specialistai pabrėžia – pažeidimų skaičius nebūtinai reiškia blogėjančius visuomenės įpročius. Dalis jų fiksuojama dėl vis plačiau naudojamų automatinių stebėjimo sistemų, kurios leidžia tiksliau ir dažniau nustatyti pažeidėjus.

Be techninės modernizacijos LTG taip pat vykdo informacines kampanijas, tarp kurių – „Saugūs bėgiai“ ir nauja saugos herojė – sraigė. Ji primenanti, kad greitai judančiam traukiniui žmogaus greitis, palyginus, atrodo kaip sraigės.

LTG grupės nuotr.

Pareigūnų reidas pervažose

Šiandien policijos pareigūnai ir LTG saugos specialistai aplankė 23 geležinkelio pervažas bei perėjas visoje Lietuvoje.

„Prasidėjus vasaros atostogų sezonui intensyvėja kelių eismas – daugėja nesaugaus elgesio geležinkelyje atvejų: nesilaikoma saugaus atstumo nuo bėgių, jie kertami neleistinoje ar pavojingoje vietoje. Todėl visiems, kertantiems geležinkelį norime priminti, kaip saugiai elgtis pervažose“, – sakė LTG grupės Saugos vadovas Martynas Čekanauskas.

Martynas Čekanauskas. LTG grupės nuotr.

Pasak Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro viršininko Vytauto Grašio, tarp dažniausiai pasitaikančių pažeidimų – važiavimas per pervažas, kai jau įjungti draudžiamieji šviesoforo signalai ar užtvarai pradeda leistis.

„Taip pat dažnai ignoruojami garsiniai signalai, kai kuriais atvejais – važiuojama per pervažas, kuriose blogas matomumas, neįsitikinus, ar tai saugu. Pėstieji taip pat neretai kerta bėgius neleistinose vietose, perlipdami per užtvaras ar eidami trumpesniu keliu“, – teigė V. Grašys.

Vytautas Grašys. LTG grupės nuotr.

Pažeidėjus „gaudo“ vaizdo kameros

Administracinių nusižengimų registro duomenimis, 2023 m. pradėtos 209 teisenos pagal Administracinių nusižengimų kodekso 421 straipsnį. 2024 m. šis skaičius išaugo iki 659, o 2025 m. iki birželio jau pradėtos 625 teisenos.

V. Grašio teigimu, šie skaičiai nebūtinai rodo visuomenės elgesio blogėjimą.

„Pažeidimų skaičiaus augimą pirmiausia lemia išplėstos techninės galimybės. LTG aktyviai diegia vaizdo stebėjimo sistemas prie pervažų, o užfiksuoti pažeidimai automatiškai perduodami policijai. Tai leidžia efektyviau reaguoti į pažeidimus, bet kartu ir padidina jų fiksavimo skaičių“, – pastebėjo V. Grašys.

LTG grupės nuotr.

Nepaisant techninių bei prevencinių priemonių intensyvumo, statistiškai pažeidimų mažėjimo kol kas nefiksuojama. Tačiau, kaip pabrėžia pareigūnai, ilgalaikėje perspektyvoje tikimasi, kad švietimas ir nuosekli kontrolė padės keisti elgesio įpročius.

Policija kartu su LTG vykdo įvairias prevencines priemones: gyventojams teikiama informacija apie galimas tragiškas pažeidimų pasekmes, lankomasi mokyklose, kur vaikams ir jaunimui rengiamos edukacijos ar paskaitos apie saugų elgesį prie geležinkelio. Už pažeidimus taikomos ir administracinės nuobaudos.

LTG grupės nuotr.

Kasdien pervažose fiksuojama po kelis pažeidimus

Lietuvoje per metus vidutiniškai užfiksuojama apie 2000, arba kasdien vidutiniškai po 5 važiavimo per geležinkelio pervažas taisyklių pažeidimus. Taisyklių pažeidimai ne tik užtraukia baudas, atima teisę vairuoti keliems mėnesiams, bet ir gali atimti brangiausia, ką turi žmogus – gyvybę ar sužalotą sveikatą.

Geležinkelių sauga Europos Sąjungoje per pastarąjį dešimtmetį smarkiai pagerėjo. Nors didelio masto avarijų ir jose žuvusių žmonių skaičius pastebimai sumažėjo, vis tik nelaimingų įvykių statistika geležinkeliuose išlieka grėsminga. Visose ES šalyse, tarp jų – ir Lietuvoje, daugiausia nelaimių ir mirčių geležinkeliuose įvyksta dėl pėsčiųjų ar vairuotojų neatsargumo kertant bėgius neleistinose vietose bei pervažose.

Naujausiais „Eurostat“ duomenimis, 2023 m. ES įvyko 1 567 didelės geležinkelių avarijos, per kurias žuvo 841 žmogus ir 569 buvo sunkiai sužeisti. LTG duomenimis, pernai Lietuvoje įvyko 14 eismo įvykių geležinkelyje, kai traukiniai susidūrė su transporto priemonėmis bei pėsčiaisiais. Jų metu žuvo 6 žmonės ir 1 buvo sužeistas.

LTG grupės nuotr.

Patarimai gyventojams, kertantiems geležinkelio pervažas

Saugumas geležinkelio pervažose priklauso nuo kiekvieno eismo dalyvio atsakomybės. Siekiant išvengti nelaimių, būtina laikytis šių pagrindinių principų:

1. Vadovaukitės Kelių eismo taisyklėmis

Ypač svarbu prisiminti XIX skyriaus „Eismas per geležinkelio pervažas“ nuostatas. Šiame skyriuje apibrėžta, kaip elgtis artėjant prie pervažos, kokie signalai yra privalomi ir kada eismas yra draudžiamas.

2. Laikykitės trijų pagrindinių saugumo principų

Atidumas. Drausmingumas. Saugumas. Stebėkite aplinką, signalus, traukinių judėjimą. Nepažeidinėkite taisyklių, net jei atrodo, kad spėsite. Visada įsitikinkite, kad kertate pervažą tik tada, kai tai daryti saugu.

3. Stebėkite visus signalus

Vadovaukitės kelio ženklais, kelio ženklinimu, užtvarų padėtimi, šviesoforų garso ir geležinkelio pervažos budėtojų (reguliuotojų) signalais.

LTG grupės nuotr.

4. Įsitikinkite, kad neartėja traukinys

Nevažiuokite neįsitikinę, kad prie pervažos neartėja traukinys. Pavyzdžiui, pravažiavus vienam traukiniui, gali važiuoti ir kitas.

5. Stebėkite abi kryptis

Nesusitelkite tik į vieną pusę – traukiniai gali atvažiuoti iš abiejų pusių, o kai kuriais atvejais – net tuo pačiu metu.

LTG grupės nuotr.

6. Nepasitikėkite intuicija

Nepasitikėkite intuicija – traukinio greitis gana dažnai būna vertinamas klaidingai. Traukinio stabdymo ir sustojimo kelias labai ilgas. Svarbu žinoti, kad traukinio stabdymo ir sustojimo kelias yra labai ilgas – net jei mašinistas pastebi kliūtį, sustabdyti laiku gali būti neįmanoma.

Daugiau informacijos apie saugą geležinkelyje: www.saugusbegiai.lt.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų