Triračių dividendai Pereiti į pagrindinį turinį

Triračių dividendai

2008-06-04 09:00

Į Lietuvą importuotas modernių rikšų verslas brandina pirmuosius vaisius

Žmogaus raumenų pastangomis ir nedidelio elektros variklio varomi velomobiliai rengiasi ketvirtajam velotaksi sezonui Lietuvoje. Šiomis dienomis į Vilniaus gatves turėtų išriedėti 10 triračių, o Palangoje jų bus 15.

Sezoninio verslo trūkumai

Anksčiau ketinta velotaksi paslaugas siūlyti ir Kaune bei Klaipėdoje, tačiau kol kas šių planų neskubama įgyvendinti.
„Dirbame ketvirtą sezoną, šiemet planuojame atiduoti paskolas ir tikimės sulaukti pirmo pelno, nes iki šiol tik investavome. Tai yra sezoninis verslas, o mūsų naudojami dviračiai kainuoja po 30 tūkst. litų. Jie atsiperka ne taip greitai, tad plėstis nelengva. Žiūrėsime, kaip seksis šią vasarą“, – „Ratams“ pasakojo projekto „Velotaksi“ vadovas Dainius Lanauskas.
Vasarą šio verslininko žvilgsnis krypsta į pajūrį. „Velotaksi“ įmonė su partneriais Palangoje poilsiautojams siūlys 15 velomobilių. D.Lanauskas pripažino, kad velotaksi populiarumą Lietuvoje stabdo tik viena – ne visada tinkamos oro sąlygos.
Nepaisydami to, šio verslo atstovai vis vien suka galvas, ką daryti, kad velomobiliai per žiemą nedūlėtų garaže. Vienas sprendimų buvo įgyvendintas Šiauliuose: prekybos centre „Tilžė“ sukiojasi reklama padabintas velomobilis. D.Lanauskas tikisi, kad ateityje pavyks perkelti šią paslaugą ir į kitas prekyvietes.

Sulaukė klebono prašymo

 

Sostinėje velotaksi daugiausia važinės po senamiestį. Anksčiau vilniečiai buvo įpratę šiuos dviračius matyti prie Arkikatedros, atrodo, šią vasarą bus kitaip.
„Vilniaus arkikatedros klebonas Ričardas Doveika paprašė, kad mūsų dviračiai nestoviniuotų ant Katedros aikštės pakilimo. Nesiginčijome, suprantame, kad ten norima sukurti sakralinę erdvę. Todėl mūsų taksi neturės nuolatinės stovėjimo vietos“, – kalbėjo D.Lanauskas.
Velotaksi įmonės išsilaiko ne iš to, kad vežioja keleivius, o iš pinigų, kuriuos uždirba teikdami reklamos paslaugas. Ant velomobilio kabinos yra 4 kv. metrai reklamos ploto. D.Lanauskas trina rankas: reklama ant penkių jo įmonės velomobilių jau parduota visam sezonui, o norinčių reklamuotis vis dar atsiranda.
„Velotaksi turi perspektyvų, reklamos užsakovai taip pat jau rimčiau į mus žiūri. O šiame versle pagrindinis variklis ir yra reklama. Mūsų paslaugos ateityje tikrai gyvuos, tačiau dar anksti teigti, kokios yra verslo plėtros galimybės“, – sakė projekto „Velotaksi“ vadovas.

Įkainių keisti neketina

Artėjant velotaksi sezono pradžiai, pradėta vairuotojų atranka. Iš pretendentų reikalaujama ne tik fizinės ištvermės, bet ir mokėti užsienio kalbų. Praėjusią vasarą nuskambėjo istorijos, kai pajūryje neblaivūs keleiviai už velotaksi paslaugas nesusimokėjo, tačiau tai kandidatų neatbaido. Norinčių vairuoti velomobilį netrūksta, tačiau susiduriama su kita bėda – dauguma jų yra moksleiviai arba studentai ir birželį dažniausiai dar būna užsiėmę mokslais, rudens pradžioje vėl skuba prie knygų.
Kelionės velomobiliu įkainiai liks tie patys, kaip ir pernai – 15 minučių kainuos 10 litų. Apmokestinti paslaugas pagal nuvažiuotus kilometrus D.Lanauskui neatrodo tikslinga, nes Vilnius – kalvotas miestas, tad ne visi kelių ruožai įveikiamos vienodai lengvai. Jis pridūrė, kad keleiviai gali ir derėtis.
Velotaksi paslaugos kasmet vis labiau populiarėja. Lietuvoje prieš kelerius metus šį verslą pradėjo dvi įmonės, dabar jų mūsų šalyje yra penkios, dvi jų – sostinėje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų