Pereiti į pagrindinį turinį

Už rekordinę kainą skelbimuose siūlytas pirkti greičio monstras įaudrino lietuvius

2021-03-13 03:00

Lietuvos automobilių pardavimo portalai veikiausiai to dar nematė. Praėjusią savaitę vienoje didžiausių transporto prekybos svetainių pasirodė išskirtinis skelbimas. Šalyje, kur vidutinė lengvojo automobilio kaina svyruoja tarp 3–8 tūkst. eurų, už mašiną prašyta rekordiškai daug – 1,2 mln. eurų. Kad prie skelbimo atsirastų užrašas "Parduota", pakako vos kelių dienų.

Skelbimas: analogiškas "Bugatti Veyron" modelis Lietuvoje buvo pardavinėjamas už 1,2 mln. eurų. Skelbimas: analogiškas "Bugatti Veyron" modelis Lietuvoje buvo pardavinėjamas už 1,2 mln. eurų. Skelbimas: analogiškas "Bugatti Veyron" modelis Lietuvoje buvo pardavinėjamas už 1,2 mln. eurų. Skelbimas: analogiškas "Bugatti Veyron" modelis Lietuvoje buvo pardavinėjamas už 1,2 mln. eurų. Skelbimas: analogiškas "Bugatti Veyron" modelis Lietuvoje buvo pardavinėjamas už 1,2 mln. eurų. Skelbimas: analogiškas "Bugatti Veyron" modelis Lietuvoje buvo pardavinėjamas už 1,2 mln. eurų.

Greičiausias pasaulyje

Nevykęs pokštas. O gal sukčių pinklės? Tokios mintys sukosi galvoje pamačius stulbinantį autoplius.lt portalo skelbimą apie parduodamą "Bugatti Veyron". Šis vienetinis superautomobilis laikomas greičiausiu pasaulyje, galinčiu važinėti įprastinėmis gatvėmis.

Susisiekus su pardavėju – bendrove iš Vilniaus "Coax Trade", paaiškėjo, kad siūlomas pirkinys ne tik realus, tačiau ir sulaukė didžiulio susidomėjimo Lietuvoje bei labai greitai buvo parduotas, tiesa, užsieniečiams.

Kad suprastume šio sandorio išskirtinumą, pakanka paminėti keletą automobilio techninių charakteristikų. Pavyzdžiui tai, kad "Veyron EB 16.4" modelis gali išvystyti maksimalų 408 km/val. greitį. 100 km/val. bolidas pasiekia vos per 2,46 sek. Žaibišką dinamiškumą jam suteikia neįtikėtinos galios – 1001 arklio galių (AG), arba 736 kW, net 8 l darbinio tūrio 16 cilindrų variklis.

Prabanga: "Veyron" salonas papildomai buvo aptrauktas išskirtine oda, tad pirkėjas mašinos iš gamyklos turėjo laukti daugiau nei metus. / Pardavėjo nuotr.

Už paprastam žmogui kosminę sumą Lietuvoje siūlytas pirkti mėlynas dviejų durų kupė toli gražu nenaujas – skaičiuoja jau tryliktus metus. Tačiau nuo 2008-ųjų jis nuvažiavo tik 7,4 tūkst. km.

Prabangiai pervilko saloną

Pasak kalbinto sostinės bendrovės atstovo Vaclovo, vilniečiai siūlė pirkti ne nuosavą, o jų pažįstamo verslininko kadaise įsigytą "Bugatti". Paklaustas apie savininką, pardavėjas atskleidė, kad tai turtingo Lietuvos piliečio, gyvenančio užsienyje, nuosavybė. Superautomobilis taip pat yra ne Lietuvoje, o Šveicarijoje.

"Šio žmogaus garaže buvo ne vienas superautomobilis. Žinoma, "Bugatti" – išskirtiniausias. Kadangi užsiimame automobilių prekyba ir esame pardavę ne vieną prabangų modelį, jis pasiūlė mums paieškoti pirkėjų ir jo automobiliui", – aiškino Vaclovas.

Jo žiniomis, minėtas verslininkas "Bugatti" įsigijo naujutėlį tiesiai iš gamintojų. Tiesa, net ir turint reikalingą sumą, jam reikėjo gerokai palaukti, nes šie vienetiniai automobilių pramonės šedevrai gaminami pagal individualų užsakymą. Beje, savininkas laukė ilgiau nei metus, kol pagal jo norus bus įrengtas automobilio salonas – sėdynės, vairas, prietaisų skydas, porankiai bus aptraukti išskirtine šviesiai ruda oda.

"Kiek žinau, pirkdamas jis dėvėjo tokios spalvos striukę, todėl gamintojas pasiūlė atitinkamai pritaikyti ir salono odos spalvą. Pirkėjas sutiko, todėl turėjo daugiau nei metus laukti", – šypsojosi pardavėjas.

Siūlė keisti į namą

Nepaisat unikalaus salono, superautomobilis turi ir ne vieną techninį pranašumą. Tiesa, tarp gausybės išvardytų įrenginių, įdiegtų technologijų ir dizaino naujovių nėra galinio vaizdo kameros. Nors šiam greičio monstrui galinio vaizdo turbūt nelabai ir reikia. Pakanka girdėti adrenaliną žadinantį galingo variklio riaumojimą ir padangų, užmautų ant 20 colių diametro ratlankių, cypimą.

Skelbimai apie parduodamą "Veyron" buvo įdėti ne tik į lietuviškus, bet ir į didžiausius Vokietijos bei dar kelių Europos valstybių automobilių pardavimo portalus. Kad ir kaip būtų keista, būtent Lietuvoje jis sulaukė išskirtinai didelio dėmesio.

"Žmonės domėjosi, kiek galima derėtis, kiti siūlė mainyti automobilį į namą Klaipėdoje prie jūros. Buvo ir pokštautojų, kurie klausė, ar pavyktų įsirengti dujų įrangą, kad būtų pigiau važinėti", – juokėsi pašnekovas.

Netrūko ir pašaipų

Humoro nestokojo ir skelbimą "Facebook" socialiniame tinkle komentavę internautai. Vos per kelias valandas skelbimo nuoroda sulaukė per 500 komentarų.

"Jei važiuosi ramiai, degalų sąnaudos bus apie 20 l/100 km, jei lakstysi, turbūt ir 40 l neužteks", – juokavo vienas.

"Jo variklio aptarnavimas kainuoja tiek, kiek vieno kambario butas", – antrino kitas.

"Kas čia pirks, jei jo taršos mokestis – net 270 eurų", – juokavo trečias.

Buvo siūliusių keisti į maždaug 100 kartų pigesnį "Volkswagen Passat", tiesa, su padidinta variklio galia. Kai kam trūko bagažinės pirkiniams susidėti. Spėliodami, kas Lietuvoje galėtų įsigyti "Bugatti", komentatoriai minėjo sportinių automobilių pomėgiu ir problemomis su kelių policija garsėjantį Selą – Egidijų Dragūną, taip pat Lietuvos pilietį, kuris neseniai vienoje loterijų laimėjo 13 mln. eurų, ir netgi Kauno merą Visvaldą Matijošaitį.

Ne vienam internautui kliuvo neįprastas "Bugatti" dizainas. "Reto baisumo mašina... Išskyrus 700 kW, daugiau jokio gėrio neįžvelgiu", – replikavo vienas virtualiųjų "specialistų". "Kam pirkti negražią mašiną su 1 000 arklių už 1,2 mln., kai gali nusipirkti tokį pat negražų, bet tokį pat galingą GTR dešimt kartų pigiau", – pritarė kitas.

Buvo ir logiškai klaususių, kur mažytėje Lietuvoje prasilėkti su tokiu kelių monstru, kai visur pristatyta stacionarių ir kilnojamųjų greičio matuoklių.

Tačiau galiausiai visus skeptikus nutildė komentatorius, pirmas pastebėjęs, kad per keletą valandų, kol virė diskusija, automobilis jau buvo parduotas.

"Nevarkite, jau rezervuota", – nuramino jis diskusijos dalyvius.

Šveicarai nusiderėjo 200 tūkst.

Iš tiesų, skelbimas buvo matomas vos keletą dienų. Netrukus jį įdėję vilniečiai sulaukė automobilio savininko skambučio, kad su juo susisiekė vienas Šveicarijos automobilių prekybos salonų ir, nieko nelaukdamas, nupirko lietuvio "Veyron". Tiesa, savininkas sutiko padaryti žymią nuolaidą – vietoj iš pradžių prašytų 1,2 mln. pardavė už milijoną.

Nors iš "Bugatti" sandorio neuždirbo, neliko nuskriausta ir sostinės bendrovė. Vilniečiai prieš tai pardavė to paties turtuolio garaže nuobodžiavusį kitą sportinį automobilį – "Ferrari 458 Spider". Už 2013 m. italų galiūną jie gavo 155 tūkst. eurų.

"Nepaisant visų šmaikščių komentatorių, įsitikinome, kad Lietuvoje pakanka turtingų žmonių. Kaip ir tų, kurie vertina išskirtinius automobilius ir žino jų tikrąją vertę, kuri, metams bėgant, tik didėja", – dėstė Vaclovas.

Pasak verslininko, esant poreikiui, jų bendrovė yra pasirengusi Lietuvos rinkai pasiūlyti ir daugiau išskirtinių automobilių, tačiau pastarąjį pusmetį tarptautinę prekybą gerokai kausto pandemijos apribojimai. "Bugatti" pardavimo atveju, jei ne karantinas, išskirtinius klientus būtų galima nuvežti į Šveicariją, apgyvendinti, atlikti išsamų automobilio testą.

Yra ir "Bentley", ir "Ferrari"

Kad Lietuvos rinkoje prabangių transporto priemonių poreikis gyvuoja, akivaizdu vien peržvelgus lietuviškų portalų skelbimus. Tiesa, šią savaitę nepavyko aptikti nė vieno pasiūlymo, kuris bent priartėtų prie minėtos rekordinės sumos. Brangiausi automobiliai toli gražu neperkopė 0,5 mln. eurų.

Didžiausia kaina – vienos vilniečių bendrovės prašyti 290 tūkst. eurų už "Bentley Continental" 4 l kupė. Šių metų gamybos keturiais ratais  varomas automobilis – jūros spalvos ir iš išorės atrodo nepriekaištingai, ypač jei dažnai vykstate į verslo keliones. Prabanga alsuoja ir salonas, kurio prietaisų skydelyje įmontuotas prestižinis šveicariškas "Breitling" laikrodis. Analogiškas praėjusių metų gamybos modelis, tik baltos spalvos ir nuriedėjęs 500 km, lietuviškuose skelbimuose kainuoja 205 tūkst. eurų.

Pasiūla: klaipėdiečiai vos už 260 tūkst. jums pristatys greitą ir įsiutusį "Ferrari 812". / Pardavėjo nuotr.

Nuo vilniečių pasiūlymų neatsilieka klaipėdiečiai. Uostamiesčio bendrovė už 260 tūkst. eurų jums pristatys greitą ir įsiutusį "Ferrari 812". Jau paties modelio pavadinime pridėtas žodelis "Superfast" nurodo, kad pagrindinė ryškaus raudono žvėries savybė – kvapą gniaužiantis pagreitis. 6,5 l 800 AG galingumo monstras 100 km/val. greitį pasiekia per 2,9 sek. 2019 m. automobilis yra nuvažiavęs 10 tūkst. km. Beje, "Ferrari" pardavėjai, skirtingai nuo "Bentley" atstovų, neskelbia apie trejų metų garantiją.

Į brangiausių lietuviškuose skelbimuose parduodamų automobilių penketą pateko ir dar du "Bentley" modeliai – juodas net 6 l 635 AG chaki spalvos "Flying Spur" sedanas (254 tūkst. eurų) su daugeliu privalumų, tarp kurių ir jonizuoto oro įsiurbimo sistema, bei "Bentayga" – 4 l 550 AG pilkas visureigis (236 tūkst. eurų).

Nesusipratimas: tarp brangiausių Lietuvoje skelbimuose parduodamų mašinų pateko ir šis kuklus "Citroen C3", įvertintas 158 tūkst. eurų. / Pardavėjo nuotr.

Tarp kainos rekordininkų netikėtai praslydo ir kur kas žemiškesnis automobilis – "Citroen C3". Už šešerių metų senumo darbinį arkliuką prašyta net 158 tūkst. eurų. Galima pagalvoti, kad šis vyšninės spalvos vienatūris turi užslėptų unikalių savybių, kurios pateisintų jo kosminę kainą. Pavyzdžiui, galbūt juo Prancūzijoje laisvalaikiu važinėjo šalies prezidentas Emmanuelis Macronas. Tačiau, skelbimą panagrinėjus atidžiau, paaiškėjo, kad šis vienatūris su vos 1,6 l darbinio tūrio varikliu yra visiškai standartinis. O jo kainą, automobilį parduodantys tauragiškiai, matyt, per klaidą sumaišė su nuvažiuotų kilometrų skaičiumi. "Citroen" kilometražas sutampa su kainoženklyje nurodyta eurų suma.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų