Pereiti į pagrindinį turinį

V. Žala ir S. Jurgelėnas parodė naują Dakaro visureigį: kopas šturmuos su „Mini“

2019-09-27 06:38

Dakaro karštinė turi kelis etapus – vienas jų, antrasis, prasideda sausio mėnesį, o pirmasis jau prasidėjo – komandos pradėjo savo automobilių pristatymus. Pirmieji – Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno "Agrorodeo" komanda, pristačiusi savo "Mini John Cooper Works Rally".

Svarbu: naujas "Agrorodeo" komandos sportinis automobilis pasižymi patikimumu. Statistika skelbia, kad iš 306 startų vos keturi buvo nesėkmingi.
Svarbu: naujas "Agrorodeo" komandos sportinis automobilis pasižymi patikimumu. Statistika skelbia, kad iš 306 startų vos keturi buvo nesėkmingi. / Komandos nuotr.

Vienintelis Lietuvoje

Dvyliktą vietą 2019-ųjų Dakaro ralio maratone toli gražu ne pirmos jaunystės "Toyota Hilux Overdrive" automobiliu pasiekusios "Agrorodeo" ekipos lenktynininkas Vaidotas Žala sako, kad su senuoju automobiliu kilti aukščiau galimybės buvo tik teorinės, tad jau nuo kovo pradėjo ieškoti naujos technikos. Po pusės metų paieškų, derybinių ir derinimo klausimų komanda pagaliau pristatė naująjį ginklą penktam savo startui sunkiausiame pasaulio bekelės maratone – "Mini John Cooper Works Rally" automobilį.

Į lietuvių rankas pateko moderniausias variantas, kokį jie tik galėjo gauti: tai 2018-ųjų gamybos modelis. Identišką automobilį šių metų Dakaro ralyje vairavęs lenkas Jakubas Przygonskis finišo liniją kirto ketvirtas, liko tik per plauką nuo podiumo, tad mašina potencialo turi daug.

Turėjome įvairių variantų, bet griebėme šį "Mini" dėl to, kad tai yra pastarųjų metų patikimiausias automobilis Dakare.

V.Žala pripažino, kad paslaptį stengėsi išlaikyti kuo ilgiau, tačiau visi jau puse lūpų kalbėjo, kad ekipažas persės būtent į šį automobilį, o kalčiausiais dėl tokių pokyčių vadino savo rėmėjus.

"Viską derinome nuo kovo, o atvyko automobilis pas mus tik prieš mėnesį. Pagrindiniai kaltininkai – "Agrorodeo", iš tikrųjų, kai su pasiūlymu nukeliavome pas juos, nesitikėjome, kad apčiuopsime tokį kąsnį. Net vakarietiškais masteliais tai yra labai rimtas reikalas. Pagrindinė priežastis, kodėl griebėmės šio projekto, mes su Sauliumi pamatėme, kad vidutinio greičio rezultatas, kokį pasiekiame su senuoju automobiliu, nepasiekia tokio, kokio norėtume. Tai yra tikriausiai greičiausia technika, kurią šiuo metu galima įsigyti privačiai komandai Dakare. Šis automobilis radikaliai skiriasi nuo to, ką mes turėjome iki šiol", – sako lenktynininkas ir pripažįsta, kad su automobiliu kol kas nuvažiavo vos keliasdešimt metrų, o dideji testai, kurių tikisi daug nereikės, dar laukia priešakyje.

"Anksčiau dėl savo vidutinio tempo galėjome pasiteisinti tuo, kad mūsų technika – morališkai pasenusi, dabar viskas bus mūsų rankose", – sakė Vaidotas Žala.

Pasirinko dėl patikimumo

Lenktynininkas sako, kad po šių metų finišo Dakare kalbėjosi su visais didžiaisiais lenktyninių automobilių gamintojais, tačiau prie "Mini" apsistojo dėl jo patikimumo. Jis – itin svarbus sudėtingose ilgą laiką trunkančiose bekelės lenktynėse, o vokiečių "X-Raid" komandos kuriami sportiniai "Mini" automobiliai pasižymi ištverme. Gamintojas pateikia štai tokią statistiką – per aštuonerius metus iš 306 startų lenktynėse "X-Raid" technika vos keturis kartus varžybų nebaigė dėl techninių problemų. Tad patikimumo reitingas – net 98,7 proc.

"Nuvažiavę į gamyklą iš karto pamatėme, kodėl tas patikimumas toks aukštas. Visi žinome, kad vokiečiai mėgsta tvarką, yra kruopštūs ir skiria didelį dėmesį detalėms. "X-Raid" bazėje vokiška tvarka – pakelta kvadratu, visas mechanizmas veikia įspūdingai. Nustebino, koks tai protingas automobilis. Jie yra apgalvoję netgi tai, kaip mašina turi važiuoti, jei kai kurie mechanizmai atsisakytų funkcionuoti", – įspūdžius pasakojo V.Žala.

Apie pusę milijonų eurų kainuojantis "Mini" ne tik patikimas, bet ir greitas, turi pranašumų smėlio trasose. Tai sukimo momentas. 3 l darbo tūrio dviejų turbinų BMW variklis išvysto net 800 niutonmetrų. Beveik dvigubai daugiau nei buvusi "Agrorodeo" komandos "Toyota". Sukimo momentas leidžia lengviau ropoti kopomis.

"Svoris yra gerokai mažesnis, bent 200 kg. Tai yra modernus 2018 m. automobilis su puikiai išdėliotu svorio balansu, viskas yra žemai, svoris beveik minimalus pagal FIA reikalavimus. Turėjome įvairių variantų, bet griebėme šį "Mini" dėl to, kad tai yra pastarųjų metų patikimiausias automobilis Dakare", – sakė V.Žala.

Padės ir "X-Raid" gamykla

Du "Agrorodeo" komandos inžinieriai jau buvo išvykę mokytis automobilio priežiūros niuansų į Vokietiją, prieš Dakarą ekipos laukia dar ne viena testų sesija, kurios metu mašiną greičiau pažinti ir perprasti padės į Lietuvą atvyksiantys "X-Raid" komandos inžinieriai.

"Didžiausią įspūdį padarė "X-Raid" priėmimas, draugiškumas ir nusiteikimas bendradarbiauti. Mes vis dar jaučiamės labai smulkūs "Dakaro" mastais, bet buvome labai šiltai priimti, visus klausimus susiderinome paprastai, nustebino geranoriškumas", – pasakojo V.Žala.

Lietuviška "Agrorodeo" komanda kitų metų Dakare glausis prie gamyklinės "X-Raid" ekipos, kuri jiems pažadėjo padėti.

Apie tikslus V.Žala, kaip ir prieš kiekvieną Dakarą, nekalba. Kaip pats sako, nors nėra prietaringas, vis dėlto vieną prietarą, kurio visada laikosi, turi – niekada nekalbėti apie tikslus ir lūkesčius iki lenktynių. Juo labiau – Dakaro, kuriame viskas gali labai greitai apsiversti aukštyn kojomis. O vartyti dalykus aukštyn kojomis Vaidotas šių metų Dakare nori mažiausiai. Naujas automobilis – didžiulė investicija, kurios priežiūros išlaidos yra didesnės nei bet kurio iš ankstesnių automobilių, tad juo finišuoti sieks atsargiai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų