- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žmonės skundžiasi, jog išlaikyti vairavimo egzaminą tampa vis sunkiau. Tenka bandyti po kelis, o kartais ir po keliasdešimt kartų. „Regitra“ neslepia – šiuo metu tik maždaug penktadalis laikančiųjų vairavimo egzaminą jį išlaiko iš pirmo karto. Ir tai yra žemiausias procentas, koks kada nors buvo, tačiau kodėl, priežasčių įvardyti niekas negali, pasakojama LNK reportaže.
Renatai tai – jau viena paskutinių vairavimo pamokų prieš mokyklinį egzaminą. Vis dėlto 47-erių metų moteris įsitikinusi, kad gerai vairuoti ji dar neišmoko. Reikia daugiau praktikos, todėl teks pirkti papildomų pamokų.
„Dėl kelio ženklų viskas lyg ir aišku, bet kai važiuoji, realybėje yra viskas kitaip, sutrinki, nes tų ženklų daug. Per pirmas pamokas iš viso jų nemačiau, tarsi jų net nebūtų buvę, nes įtampa. Dabar jau imi ir ženklus pastebėti, bet tų pamokų papildomų tikrai reikia“, – kalbėjo vairavimo mokyklos mokinė Renata.
Nors „Regitroje“ vairavimo egzamino moteris dar nelaikė, ji jau dabar nusiteikusi pesimistiškai.
„Manau, kad „Regitroje“ tikrai nepavyks išlaikyti egzamino iš pirmo karto. Jaudulys daro savo“, – nuogąstavo Renata.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Šiuo metu teorijos egzaminą „Regitroje“ iš pirmo karto išlaiko kiek daugiau nei 40 proc. žmonių. Tačiau neretai būsimiems vairuotojams jį tenka laikyti ir dešimtis kartų.
Dabar jau imi ir ženklus pastebėti, bet tų pamokų papildomų tikrai reikia. Manau, kad „Regitroje“ tikrai nepavyks išlaikyti egzamino iš pirmo karto.
„Kažkada buvo rekordas – 36 kartai. Nežinau, ar jį kas nors sugebėjo „pagerinti“, – teigė „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Nors „Regitros“ atstovai tikina, kad visi teorijos klausimai yra gerai suformuluoti ir logiški, su tuo sutinka ne visi.
„Labai daug klausimų buvo nelogiškų. Tave įspraudžia į tokius rėmus, kurie prieštarauja logikai, nes realiose situacijose žmonės taip nesielgia“, – savo nuomonę išsakė vairavimo mokyklos mokinys Dominykas.
Problemų kyla ne tik dėl teorijos egzamino. Kasmet mažėja iš pirmo karto išlaikančiųjų ir vairavimo egzaminą. Dabar tai pavyksta vos kas penktam.
„Dabar apskritai per šiuos tris mėnesius iš pirmo karto išlaikė 21 proc. Galiu pasakyti, kad per „Regitros“ istoriją tai – žemiausias procentas, kokį kada nors esame turėję“, – kalbėjo S. Šuminas.
Priežasties, kodėl pastaruoju metu vis daugiau būsimų vairuotojų „Regitros“ vairavimo egzaminą išlaiko tik iš antro, trečio, o neretai ir iš dešimto karto, niekas pasakyti negali. Tik – spėjimai.
„Gal daugelis nueina laikyti egzamino psichologiškai nepasiruošę. Jei žmogus gerai vairuoja, pasitiki savimi, tai jam jaudulys nepakiša kojos. Įprastai išlaiko iš pirmo karto“, – teigė vienos mokyklos vairavimo instruktorius Sigitas Pudžemys.
„Stengiamės motyvuoti, sudominti, bet yra dalis tiesiog tokių, kurie per visas vairavimo pamokas ir lieka nemotyvuoti“, – teigė kitas vairavimo instruktorius Artūras Panavas.
Instruktoriai tikina, kad tai, kaip pavyks išlaikyti egzaminą, priklauso nuo paties žmogaus pastangų. Pasak jų, motyvacijos iš tikrųjų išmokti vairuoti daugiau turi vyresni, o jaunimas dažniausiai ateina, nes tėvai liepia. Todėl ir mokytis nelabai nori.
„Vieni ateina ir sako, kad jam reikia vairuotojo pažymėjimo. Sakau, reikia mokytis, tada ir įgysi. Jeigu bus toks požiūris, kad tik dėl pažymėjimo ateini, neišmoksi vairuoti“, – komentavo S. Pudžemys.
Nors iš pirmo karto neišlaikantys egzamino neretai kaltina aukštus „Regitros“ reikalavimus, instruktoriai tam nepritaria.
„Manau, reikalavimai nėra per aukšti, todėl, kad transporto daugėja, eismas intensyvėja. Ir tokie reikalavimai, kurie buvo prieš, tarkim, dešimt metų, dabar jau neatitinka šiuolaikinio eismo sąlygų“, – svarstė A. Panavas.
Manau, reikalavimai nėra per aukšti, todėl, kad transporto daugėja, eismas intensyvėja.
„Vertinimas, manu, turėtų būti griežtas. Neturėtume nuleisti tos kartelės dėl saugumo kelyje – juk avarijų nemažėja“, – sakė S. Pudžemys.
Net ir vairavimo mokyklose daug kam nepasiseka išlaikyti vairavimo egzamino iš pirmo karto.
„Kiti išlaiko tik iš antro, trečio, būna, ir iš penkto karto“, – konstatavo S. Pudžemys.
Lietuvoje minimalus praktiniam vairavimo mokymui skiriamas laikas yra 30 akademinių valandų. Visgi instruktoriai tikina, kad tiek beveik niekada neužtenka.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...