Pereiti į pagrindinį turinį

Vairuodami mirktelėjote? Atoveikis gali būti įvairus

2022-02-06 07:00
DMN inf.

Neoficiali vairuotojų kalba kelyje ne visada priimtina – už kai kuriuos poelgius galima sulaukti baudos.

Situacijos: specialistai pataria nepiktnaudžiauti nei automobilio posūkių, nei rūko žibintais.
Situacijos: specialistai pataria nepiktnaudžiauti nei automobilio posūkių, nei rūko žibintais. / „Twitter“ nuotr.

Gali kilti keblumų

Mirktelėjimai automobilio ilgosiomis šviesomis ar rūko žibintais – lyg ir jokių blogų ketinimų neturintys veiksmai, tačiau draudikai ir Kelių policijos atstovai pažymi, kad privaloma paisyti Kelių eismo taisyklių (KET).

Anot draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, noras padėti kitiems vairuotojams, atkreipti jų dėmesį į pavojingą situaciją kelyje yra sveikintinas, tačiau tai reikėtų daryti nesukeliant grėsmės eismo saugumui.

„Mirksėjimo ilgosiomis šviesomis intencijos dažnai yra geros, tačiau kitiems eismo dalyviams toks veiksmas gali sukelti keblumų – akinti ne tik priešinga kryptimi atvažiuojančius vairuotojus, bet per galinio vaizdo veidrodėlį ir tuos, kurie važiuoja priešais“, – sakė R.Bieliauskas.

Norint perspėti kitus vairuotojus apie kelyje esančią kliūtį ar pavojų, reikėtų naudoti avarinę šviesos signalizaciją.

Prisiminkime KET

Jam pritarė Lietuvos kelių policijos tarnybos administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Žilinskė.

Jos teigimu, naudoti tolimąsias šviesas kaip įspėjamąjį signalą, jei tai gali akinti kitus vairuotojus, draudžia KET.

„Tolimąsias žibintų šviesas leidžiama naudoti tik tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui. Rūko žibintais taip pat nedera piktnaudžiauti. Juos galima naudoti tik kelyje esant blogam matomumui arba sugedus priekiniam kairiajam artimųjų šviesų žibintui. Norint perspėti kitus vairuotojus apie kelyje esančią kliūtį ar pavojų, reikėtų naudoti avarinę šviesos signalizaciją. Netinkamas šviesos prietaisų naudojimas gali sukelti eismo įvykį“, – pabrėžė D.Žilinskė.

Pasak policijos atstovės, atvejų, kai vairuotojai perjungdami šviesas vieni kitus stengiasi perspėti apie eismą kontroliuojančius pareigūnus, pastaraisiais metais gerokai sumažėjo, o vis dar neatsisakantys tokio įpročio gali sulaukti ir piniginių baudų.

Įjungti ir išjungti

R.Bieliauskas rekomenduoja atrasti tinkamesnių solidarumo su kitais vairuotojais formų nei signalizavimas apie savo darbą dirbančius pareigūnus.

Pagarbos ir supratingumo kelyje išraiška gali būti avarinėmis šviesomis išreiškiama intencija leisti kitam automobiliui rikiuotis į reikiamą eismo juostą spūstyje ar lenkti ketinančiai transporto priemonei parodomas ženklas, kad priešpriešinio eismo juosta yra laisva.

„Neoficiali vairuotojų kalba gali būti išties naudinga ir prisidėti prie bendro eismo saugumo ir sklandumo didinimo. Be abejo, ją reikėtų naudoti tinkamai – trumpam įjungus avarinį signalą svarbu nepamiršti jo išjungti. Taip pat tam tikrų šviesos signalų nereikėtų naudoti tuomet, kai jie gali klaidinti kitus eismo dalyvius. Tai galioja, pavyzdžiui, posūkio signalui“, – pažymėjo R.Bieliauskas.

Anot draudikų atstovo, taip pat svarbu nepamiršti, kad KET numato atvejus, kai avarinį signalą įjungti būtina – pavyzdžiui, priverstinai sustojus ten, kur stovėti draudžiama, įvykus eismo įvykiui, tikrinant policijos pareigūnams, sustojus neapšviestuose kelių ruožuose tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, tuomet, kai važiuojant tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui nedega bent viena galinė gabaritinė šviesa, kai transporto priemonė velkama arba vežama ją priekiu ar galu užkėlus ant specialaus atraminio įtaiso.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų