„Dažnai pardavėjas net nepasivargina, įdeda senas nuotraukas dar prieš atsukimą, o jau užrašo ridą, kokią nori. Kas turi kompiuterinių žinių ir užsiima automobilių elektronikos tvarkymu, tai tikrai kas antras gali tą padaryti“, – kalbėjo Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
„Pirkdamas automobilį tu gerokai permoki, nes nuo ridos priklauso jo kaina. Antra problema yra ta, kad, kai tu nežinai, koks iš tikrųjų nuvažiuotų kilometrų skaičius, tai tu neturi atskaitos taško, kokius automobilio agregatus reikia keisti“, – dalijosi Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Siekiama dar labiau pažaboti ridos klastojimus, o dabar atsiranda ir tam tikri pokyčiai.
„Įsigalioja naujas reikalavimas, taikomas privalomosios techninės apžiūros metu. Atsiranda sąvoka – neigiama rida. Neigiama rida yra tokia, kuri yra mažesnė, nei buvo fiksuota ankstesnės techninės apžiūros metu. Nuo 2013 m. tai buvo vertinama kaip didelis trūkumas“, – kalbėjo LTSA Transporto veiklos skyriaus patarėjas Simonas Mažionis.
Dabar, atliekant automobilio techninę apžiūrą, suklastota rida bus žymima kaip nedidelis trūkumas, o po dviejų metų dėl suklastotos ridos automobilio savininkas gali likti ir be techninės apžiūros.
„Transporto priemonės bus stebimos atidžiau. Tas trūkumas, kuris šiandien yra nedidelis, po dviejų metų bus traktuojamas kaip didelis trūkumas, kuris jau nesuteikia teisės dalyvauti viešajame eisme“, – teigė S. Mažionis.
„Atsakomybė lieka paskutiniam automobilio savininkui. Turėtų patikrinti prieš pirkimą. O su šios dienos technologijomis tai tikrai įmanoma“, – dalijosi praeivis.
Atsakomybė lieka paskutiniam automobilio savininkui. Turėtų patikrinti prieš pirkimą.
„Pas mus praeitų metų duomenimis yra užfiksuota maždaug 7 tūkst. automobilių, kuriems rida atsukta daugiau nei 50 tūkst. kilometrų. Kiekviename techninės apžiūros lape yra ankstesnių vizitų apžiūros įrašai apie ridą. Jei ta rida sumažėjusi nuo praeito karto, tai reikėtų susirūpinti“, – pasakojo R. Gabartas.
Ekspertai pataria pirkti automobilius iš patikimų pirkėjų, taip pat rekomenduoja pasidomėti jo istorija.
„Iš užsienio atvežtiems automobiliams tai negalioja. Tie nesąžiningi pardavėjai, kurie veža iš užsienio, ir toliau klastos tas ridas“, – nuogąstavo V. Baršys.
„Situacija keisis iš esmės, kai parametrus vertins ne tik techninė apžiūra, bet ir kiekvieną kartą keičiantis automobilio savininkui. Kiekvieną kartą atvažiavus į servisą, kiekvieną kartą sudarant draudimo sutartis. Labai lengvai galėsi atsekti, kur ir kada buvo suklastota ta rida“, – kalbėjo R. Gabartas.
Anot iniciatorių, pereinamasis laikotarpis reikalingas, kad vairuotojai netaptų situacijos įkaitais. Kai iš pažiūros tvarkingą automobilį nusipirkę išgirsta, jog rida suklastota.
Naujausi komentarai