Pereiti į pagrindinį turinį

Vasaros atmintinė vairuotojui: kaip pasirūpinti automobiliu?

2012-06-06 13:33
Vasaros atmintinė vairuotojui: kaip pasirūpinti automobiliu?
Vasaros atmintinė vairuotojui: kaip pasirūpinti automobiliu? / Shutterstock nuotr.

Prasidėjus karščiausiam metų sezonui, specialistai ragina vairuotojus pasirūpinti ir savo automobiliais.

Dešimt darbų

Eksploatacinius skysčius transporto priemonėms gaminančios bendrovės technologė Živilė Dumčiuvienė vairuotojams primena, kad automobilio paruošimas šiltajam sezonui yra toks pats svarbus kaip ir šaltajam. Norintiesiems išvengti nenumatyto remonto, technologė pateikia 10 būtiniausių darbų atmintinę.

Ekspertės teigimu, pirmas ir svarbiausias veiksmas – ant automobilio užsilikusių druskų, kurios sukelia metalo koroziją, pašalinimas. Ž.Dumčiuvienės teigimu, šiuo atveju pakanka gerai jį nuplauti, tačiau dėmesį būtina skirti ne tik kėbului, bet ir visai automobilio apačiai, ypač važiuoklei bei ratų arkoms. Technologė atkreipia dėmesį, kad druskos paveikia ir variklio skyrių, tad reikėtų nepamiršti jo apsaugoti.

„Nuplovus automobilį, patikrinkite antikorozinės apsaugos būklę. Bet koks dažų ar lako spalvos bei blizgesio pakitimas, tarkim, įbrėžimai, įtrūkimai ar panašūs pažeidimai, yra pirmieji antikorozinės dangos pažeidimo požymiai. Šiuose įbrėžimuose kaupiasi drėgmė ir vanduo, sukeliantys paviršinę koroziją. Sustabdyti procesą galima specialiomis priemonėmis rūdims šalinti, kurių poveikį dar sustiprins papildomas rūdžių modifikatoriaus sluoksnis“, – teigia Ž.Dumčiuvienė.

Dėmesys salonui

Technologės teigimu, ruošiant automobilį vasaros karščiams, reikėtų pasirūpinti ir jo salonu.

„Žiemą oda ir vinilas išdžiūsta, o prasidėjus karščiui ir veikiant UV spinduliams, išdžiūvusios odos ir vinilo būklė pablogėja, jie išblunka ir sutrūkinėja. Tokiu atveju gelbsti specialios priežiūros priemonės, tačiau prieš jas naudojant būtina perbraukti saloną drėgnu rankšluosčiu, kad būtų nuvalytos dulkės ir didesni nešvarumai“, – pataria ji.

Ž.Dumčiuvienė siūlo atkreipti dėmesį ir į galimus mikroorganizmų židinius automobilio viduje, kurie gali sukelti ne tik alergines reakcijas, bet ir nemalonius kvapus. Ekspertė pažymi, kad šiltas oras sudaro palankią terpę jiems kauptis kilimėliuose, automobilio ventiliacijoje ir filtruose.

„Jei jaučiate nemalonų kvapą, kai veikia šildymo sistema, galite būti tikri, kad vos įjungę kondicionierių su pirmu vėsaus oro pliūpsniu gausite ir gerą porciją mikroorganizmų. Prieš sezoną būtinai patikrinkite kondicionieriaus būklę ir atlikite jo dezinfekciją. Nepamirškite ir ikusių alergenų – nuvalykite ant prietaisų skydelio, durų tarpų, išorės ir vidaus stiklų bei veidrodėlių susikaupusias dulkes“, – primena Ž.Dumčiuvienė.

Kad variklis neužkaistų

„Prižiūrimo automobilio aušinimo sistema net ir per didžiausius karščius ar spūstis neužvirs. Tam, kad transporto priemonė išliktų tvarkinga, patikrinkite aušinimo skysčio lygį ir, jei yra trūkumas, papildykite jo iki nustatytos normos“, – sako specialistė.

Nekokybiškas aušinimo skystis sutrikdo temperatūrinį variklio darbo režimą. Tai veikia alyvos klampumą, kuriam mažėjant, jos savybės suprastėja.

Reikėtų atlikti stabdžių bei durelių vyrių ir spynų būklės patikrą. Esant poreikiui, vyrius ir spynas užtektų patepti tam skirtomis priemonėmis, o vertinant stabdžių būklę, ekspertė pažymi jų skysčių svarbą, nes, esant jų trūkumu, gali sumažėti stabdžių efektyvumas, tam tikrais atvejais stabdžiai gali net visiškai dingti.

Naudingi patarimai

Technologės teigimu, temperatūrų pokyčiai, saulė, įvairūs chemikalai ar nešvarumai veikia valytuvų gumas ir jos sukietėja, praranda elastingumą, taigi pradeda netolygiai valyti bei braižyti stiklą. Rekomenduojama juos keisti kas pusmetį, tad jei pakeitėte juos rudenį, nepamirškite to padaryti ir dabar. Be to, purškiklių sistemoje žieminį langų plovimo skystį reikia pakeisti vasariniu, kuris efektyviau veikia esant aukštai temperatūrai, tad puikiai pašalins vabzdžių liekanas ir kitas apnašas nuo stiklo.

Vasaros karštis gali paspartinti cheminę reakciją ir akumuliatoriaus viduje, o tai trumpina jo gyvavimo laiką. Prieš sezoną gali tekti jį įkrauti ir išvalyti jo kontaktus, nes jie turi būti be oksidacijos pėdsakų ir tinkamai priveržti.

Svarbu patikrinti elektrolito tankį, kuris rodo, kiek yra įkrautas akumuliatorius. Esant pakitimų, papildykite akumuliatorių distiliuotu vandeniu arba elektrolitu.

Dar vienas reikšmingas veiksmas – vienodo padangų slėgio sureguliavimas. Ekspertė dar primena, kad nevienodo slėgio padangos susidėvi greičiau ir didina degalų sąnaudas. Be to, jei padangoje trūksta oro, važiuojant dideliu greičiu ji kais ir gali atšokti nuo ratlankio, sprogti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų