Pereiti į pagrindinį turinį

Vėlinės – ne tik rimties, bet ir avarijų metas

2022-10-30 09:00
DMN inf.

Vėlines galima iliustruoti kasmet pasikartojančiais vaizdais: žvakučių jūra kapinėse ir transporto grūstimis pagrindiniuose keliuose ir kapinių prieigose. Per šias kelias dienas iš namų į ilgesnę kelionę išsiruoš dauguma Lietuvos gyventojų. Nenuostabu, kad ir eismo įvykių šiomis dienomis gerokai pagausėja.

Srautas: ne visi per Vėlines į kapines suplūstantys automobiliai saugiai pasiekia savo kelionės tikslą.
Srautas: ne visi per Vėlines į kapines suplūstantys automobiliai saugiai pasiekia savo kelionės tikslą. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Iškreipia realų vaizdą

Dienos, kurias siejame su mirusių artimųjų pagerbimu, išsiskiria eismo įvykiais. Per Lietuvą ne kartą nuskambėjo nelaimės, kai į kapines arba iš jų keliaujantys automobiliai patenka į tragiškas avarijas, kuriose žūsta ar sunkiai sužalojami žmonės. Paradoksalu, bet tokie rezonansiniai įvykiai iškreipia realų vaizdą.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, pirmosiomis lapkričio dienomis įskaitinių įvykių, kuriuose sužalojami žmonės, būna netgi šiek tiek mažiau nei vidutiniškai. Įskaitinių įvykių dienos vidurkis 2019–2021 m. svyruoja nuo 7,6 iki 8,7, o tarp spalio 30 ir lapkričio 2 d. sumažėja iki 7,5. Praktiškai nesiskiria ir eismo įvykiuose sužalotų ir žuvusių žmonių skaičius.

Vėlinių laikotarpiu į eismo įvykius dažniausiai patenka ne senjorai, o 35–49 metų amžiaus piliečiai.

Tiesa, bendras avarijų skaičius išauga drastiškai. BTA duomenimis, vidutinis eismo įvykių kiekis nuo 2019 iki 2021 m. nesiekia 100, tačiau spalio 30–lapkričio 2 d. jis išauga beveik 50 proc., maždaug iki 150 per dieną.

„Kiekvienais metais lapkričio pradžioje registruojame beveik dvigubą prašymų atlyginti žalą dėl eismo įvykio pagausėjimą“, – komentavo BTA atstovas Andrius Gasparavičius.

Veikia laiko persukimas

Paklaustas apie sunkių avarijų sumažėjimą, nepaisant gerokai intensyvesnio eismo, BTA draudimo Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas pabrėžė, kad vairuotojus veikia keletas teigiamų veiksnių.

„Keliuose smarkiai pagausėjus eismo dalyvių, jie pradeda vairuoti atsargiau ir sumažina greitį. Drausmingumą akyliau prižiūri ir gausesnės policijos pareigūnų pajėgos keliuose. Panašiu metu pereiname ir prie vėlyvesnio žiemos laiko, o šis laikrodžio rodyklių sukiojimas veikia kai kuriuos vairuotojus“, – dėstė A.Gasparavičius.

Specialistas techninių įvykių ženklų pagausėjimą aiškina intensyviu eismu, ypač miestuose, kur judėjimo greitis nedidelis, bet daug sankryžų ir rikiavimosi į kitas eismo juostas. Statistikos negerina parkavimo vietų trūkumas kapinių prieigose ir su tuo susijęs netvarkingas ar rizikingas automobilių statymas.

Eismo sąlygas lapkričio pradžioje sunkina ir greitai kintančios oro sąlygos – vieną valandą gali maloniai šviesti dar šilta saulutė, o netrukus – prapliūpti stiprus lietus ar dar blogiau – iškristi pirmosios snaigės. Be to, tokiu metų laiku ir temsta jau gerokai anksčiau nei rugsėjį, tad ilgesnius atstumus dažniau tenka įveikti tamsiuoju paros metu.

Pavojingiausi ne senjorai

„Paradoksalu, tačiau ir sudėtingesnės sąlygos kai kuriuos eismo dalyvius skatina keliuose elgtis atsargiau“, – pastebėjo pašnekovas.

Pagal statistiką, šventinėmis dienomis neretai į eismo įvykius pakliūva vairuotojai, kurie į automobilį sėda tik keletą kartų per metus. Viena tokių išskirtinių dienų ir tampa Vėlinės. Tiesa, A.Gasparavičius tikina, kad ne šie, dažniausiai vyresnio amžiaus eismo dalyviai automobilių sraute išsiskiria pavojingumu.

Ruošiasi: sustiprintos policijos pareigūnų pajėgos patruliuos ne tik magistraliniuose keliuose, bet ir kapinių prieigose. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

„Galbūt jie kitiems eismo dalyviams labiau matomi dėl išsiskiriančių senesnių automobilių ar lėtesnio vairavimo, tačiau kartu jie yra itin atsargūs ir dėmesingi, tad į eismo įvykius patenka rečiau“, – aiškino jis.

BTA statistiniai duomenys liudija, kad Vėlinių laikotarpiu į eismo įvykius dažniausiai patenka ne senjorai, o 35–49 metų piliečiai.

Darbuosis ir pareigūnai

Šiemet intensyvesnio eismo ir aktyvaus kapinių tvarkymo laikotarpis truks keturias penkias dienas: savaitgalį, spalio 29–30 d., ir nedarbo dienomis, lapkričio 1–2 d., bei tarp šių dienų patenkantį pirmadienį, kuris formaliai yra darbo diena, tačiau tikėtina, kad daug žmonių šią dieną prašysis laisvadienio.

„Ilgesnis laikotarpis, per kurį kapinių tvarkymas bus aktyviausias, turėtų sureguliuoti transporto intensyvumo pikus. Tai lemtų ne tik mažesnes spūstis, bet ir mažesnį dalyvavimo eisme rizikingumą. Vis dėlto vairavimas šiomis dienomis nebus toks paprastas, kaip bet kurią kitą metų dieną“, – sakė jis.

Kiekvienais metais policija Visų Šventųjų ir Mirusiųjų pagerbimo dienomis imasi prevencinių veiksmų siekdama sumažinti avaringumą ir saugodama viešąją tvarką. Keliuose dirba daugiau pareigūnų, sustiprinamas patruliavimas žmonių susibūrimo vietose. Patrulių padaugės ir visuose šalies magistraliniuose keliuose, kur bus vykdoma periodinė kontrolė. Pasirinktose vietose bus organizuojamos trumpalaikės prevencinės priemonės, blaivumo patikrinimai ir pažeidimų kontrolė.

Pasirinktose vietose bus organizuojamos trumpalaikės policinės priemonės, blaivumo patikrinimai ir šiurkščių pažeidimų išaiškinimas. Anot Lietuvos automobilių kelių direkcijos, pareigūnai teiks pagalbą eismo dalyviams prie įvažiavimo kelių į kapines, reguliuos srautus ir pasirūpins, kad žmonės išvengtų spūsčių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų