Vengiama pigaus automobilių „apavo“
Vairuotojai vis dažniau užsuka į padangų salonus.
Nuo balandžio dešimtos automobiliai į gatves nebegalės išvažiuoti dygliuotomis padangomis.
Populiarėja sezoninės
Vairuotojai dar neskuba keisti žieminių padangų į vasarines.
„Autotreko“ direktorius Vaclovas Gumuliauskas teigė, kad kol kas žmonės tik apžiūrinėja kainas.
Pastebima, jog vairuotojai kiekvienais metais perka vis geresnes padangas. Renkamasi garsesnių firmų padangos. Brangesnį produktą galima ilgiau eksploatuoti. Kuo pigesnės medžiagos sudedamos į padangą, tuo jinai pigesnė ir tuo mažiau galima su ja nuvažiuoti.
Anksčiau automobilių savininkai dažniau pirkdavo universalias padangas. Jos pigesnės, su jomis galima važinėti ir žiemą, ir vasarą.
Anot „Autoaibės“ padangų cecho meistro priėmėjo Nerijaus Bitvos, tai, kas tinka viskam, netinka niekam.
Vasarą universalių padangų guma per minkšta, jos greičiau dyla. Žiemą tokios padangos dalį savo savybių praranda, kai spusteli 10 laipsnių šaltis. Tada universalių padangų guma pradeda kietėti, taip didėja jų slydimas. Naujiems ir dideliems automobiliams universalios padangos netgi nesiūlomos.
Pasak V. Gumuliausko vairuotojas turi nepamiršti, kad tokios padangos nėra nei vasarinės, nei žieminės, bet tarpinis variantas.
Geriausia rinktis sezonines padangas. Keli padangų komplektai sunkumų nesudarys.
Pasibaigus sezonui, padangas galima už tam tikrą mokestį palikti autocentre iki kitų metų.
Specifinės žymos
Perkant padangas reikia žinoti daugybę dalykų.
Anot N.Bitvos, ne visi vairuotojai išmano netgi tai, kad skirtingas padangos protektoriaus raštas lemia visai kitokią važiavimo kokybę.
Kai kuriems žmonėms tenka aiškinti, kad padangos, išmargintos kvadratėliais, yra patikimesnės, geriau sukimba su kelio danga, o įkypais raštais – skirtos greičio mėgėjams.
Pirkdami padangas vairuotojai turi atkreipti dėmesį ir į greičio indeksą. Jis ant padangos šoninės sienelės nurodomas atitinkama raide.
Pavyzdžiui, „K“ raidė reiškia, kad su tokiomis padangomis rekomenduojamas didžiausias greitis 110 kilometrų per valandą.
Jei maksimalus greitis 110 kilometrų per valandą, nereikia jo smarkiai viršyti. Padangos gali pradėti slysti, vairas – drebėti.
Galima rasti padangų, kurių greičio indeksas leidžia skristi ir 300 kilometrų per valandą greičiu. Jos žymimos „Y“ raide.
Automobilio savininkui reikia žinoti perkamų padangų savybes, kad vėliau nekiltų jokių nemalonumų jas naudojant.
Dėvėtos nepatikimos
Vairuotojai, norėdami sutaupyti pinigų, dažnai perka dėvėtas padangas.
Turguje net ir labai garsios firmos dėvėtas padangas galima gauti už įkandamą kainą. Gali pasisekti nusipirkti geras padangas ir važiuoti su jomis be jokių bėdų.
Tačiau automobilių savininkai rizikuoja. Tik po sumontavimo paaiškėja, ar įsigytos padangos geros.
Anot V.Gumuliausko, būna, kad žmogus, turguje įsigijęs dėvėtas padangas, jau po savaitės atvyksta spręsti atsiradusių problemų.
Pavyzdžiui, ant padangos gali iškilti gumbai, tada ją reikia keisti. Bėdos prasideda, jei tokios padangos jau nebegaminamos.
Žmogus turi pirkti naują padangų komplektą. Susigrąžinti pinigus iš turgaus prekeivio taip pat nėra labai lengva.
Salone perkant naujas padangas joms suteikiama garantija. Jos trukmė priklauso nuo gamintojo.
Ji gali būti metams, bet yra padangų, kurioms garantija suteikiama iki visiško protektoriaus nudilimo.
Naujausi komentarai